Přejít na obsah

Čidlo zpátečky - Které?


Tavi

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám převodovku 02K/DRY a ať hledám jak hledám, tak na internetu nikdo neprodává čidlo co by tam pasovalo.

Setkal se s tím už někdo? Koupil jsem ze ŠkodaDílů, i jinde a není to ten typ.
Číslo je shodné, konektor i závit, ale čidlo je jiný tak, že se nedá vůbec řadit/nebo pořád svítí zpátečky.

image.png.2bf415b6058158ca308cf7ec8a4715b2.png

Starý typ (co už nefunguje) nalevo, nový typ (co zamezuje řazení/pořád svítí zpátečky) napravo.

Pomoc? :wacko:

Edit: Uvědomil jsem si že už jsem ohledně toho postoval (zde -> https://forum.octaviaclub.cz/topic/39027-řazení-jde-hodně-ztuha/) ale stejně se mi nedostalo odpovědi. Jsou tam detailní fotky.

 

Odkaz ke komentáři

Když to zašroubuju moc, jde těžko řadit. Když to zašroubuju málo, svítí zpátečka. Prostřední varianta neexistuje, protože čidla mají stejnou délku.


Na internetu jsem vyhrabal, že pozdější převodovky mají čidlo posunutý o kousek dál (2cm) a ještě novější verze mají čidlo tam, kde je na předchozích modelech ucho na držák převodovky/motoru.

A všude prodávají jen to napravo - a to nefunguje jak má.

 

Odkaz ke komentáři

Nezkoušel, ale když jsem si je postavil proti sobě (vedle sebe) tak čidla samotný jsou shodný.

Rozdíl je v závitu, kdy to levý (origo) ho má delší, a to pravý (náhrada) kratší, ale oboje jsou limitovaný tím šestihranem, který to nepustí dál.

To znamená, že s podložkou by to čidlo nedosahovalo tam, kam originál (tudíž by nefungovalo - odzkoušeno). Když jsem to zašrouboval na fest, co to šlo, tak jsem pomalu ohnul táhla, jak šlo špatně řadit (regulérní kvalty, natož R). 

Docela mě to štve, protože jezdit bez zpátečky je o hubu a když mě na vrakovišti pošlou do háje, že "by jim vytekl z převodovky olej, kdyby to vyndali" tak opravdu nevím.
Kelly jsem projel a buď mají špatnej závit nebo konektor. Žádný z těch, co prodávají, se tomu originálu nepodobá.

 

Odkaz ke komentáři

Až budu mít čas tak to přeměřím, ale jsem si stoprocentně jistej že to tam nenapasuju aby to fungovalo.
Převodovka 02K podle ETKY:
 Žlutě nový model (od roku 98?)
Červeně originál - můj případ (do roku 98? poté zaslepena).
Na mojí převodovce není ta žlutá díra ani předvrtaná, ani zazátkovaná, takže nejde jentak přehodit .
image.png.1deb028830f11d4e16a841f43979f85b.png 

image.png.c4958efcf1ff31684c529b4f80bff841.png

(foto vypůjčeno z portálu škoda-servis)

Silně pochybuji že by mi to někdo vyvrtal jak to má být. A i kdyby, musí převodovka komplet ven, rozebrat a vyčistit od kovovejch pilin. To ty peníze radši dám za jinou, co už bude novější a bude to mít jak to má bejt.

 

Odkaz ke komentáři

Z feldy by to asi nešlo, má jinej konektor/závit. Ty převodovky na Fa/Fel nejsou zaměnitelný. Porovnávám to s Polem 6N (Fel) a Golfem III (IV-"Octavia 1").
To bych spíš se koukal po Golfu IV/Toledo/A3... ale z 1.9SDI/1.6 74kW/1.4 55kW... to je na dlouhý lokte.

Já chtěl někdy zajet k Sixtovi a nechat si tu převodovku přeskládat s jiným zpřevodováním (protáhnout pětku) + udělat nýty.
Takhle? Takhle tu převodovku můžu zahodit. Ještě mě napadlo zkusit se podívat jestli někdo neprodává repas, ale přijde mi dost drsný mu hodit zdravou převodovku s jedinečným spínačem ať se trápí.. A nebo jsem si tam chtěl hodit převodovku z 1.8, i se šestkou, ale to už odbíháme od tématu do říše pohádek.

Zkusím projet ty sesterský modely VW/Audi/Seat...

Odkaz ke komentáři

Prevodovku z 1.8 tam nedas, protoze ma jiny obal (tusim 02J) a tim i jine uchyceni a razeni (ty mas tahla, 1.8 lanovody). 

Proc chces prodluzovat petku? 1.6/55kw uz ma delsi kvalty nez silnejsi 1.6 a nevim jestli by ti jeste delsi kvalt tvuj motor utahl. Pokud ale preci jen bys chtel delsi kvalty, tak dej prevodovku z 1.9 sdi, ta ti sedne bez uprav, protoze je to stejny typ prevodovky, jen ma delsi kvalty. 

Odkaz ke komentáři

Zleva:

Dánská druhovýroba, německá druhovýroba a originál.

První dvě musím hodně stlačit aby rozepnuly.

Je jedno jak je zašroubuju, s pokožkou, bez, nefungujou správně.

Buď jde řazení tak ztuha, abych ty kvalty řadil palicí (takže potenciálně nebezpečný) a nebo když to nedotáhnu tak zpátečka svítí i na neutrál, což je na prd.

Dánskej spínač svítí pořád. Zkusil jsem ho utáhnout klíčem jako originální spínač, ale bez úspěchu.

Z toho vyvozuju následující:

Spínač je rozeplý pořád, dokud ho táhlo nezapne.

Nemám slov a nevím si rady.

20200703_163245.jpg

20200703_163240.jpg

20200703_163305.jpg

A kód převodovky

20200703_170723.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...