Přejít na obsah

Čidlo zpátečky - Které?


Tavi

Doporučené příspěvky

Tak problém se ne-vyřešil.

Zamačkává se kulička i s tím kovovým (zaobleným/hranatým) kolem.
Zjistil jsem, že jsem výměnou (stejnýho) čidla ohnul tu aretační hřídel - viz starý přízpěvek. Proto mi šlo špatně řadit.
Před zimou starý čidlo fungovalo sporadicky a teď vůbec.

Zkusím to čidlo nějak upravit jestli sedne, ale ta kulisa je kaput. Ozvu se jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takže velmi cenný update:


Stavoval jsem se za panem Sixtou.

Ten na to kouknul a povídá, že mám starý provedení převodovky. Kroutil hlavou, když tam zkusil dát to nový čidlo, a ono pořád svítilo, i když bylo vyřazeno.
Divil se, že ještě nepopraskaly nýty v převodovce a že mám celej motor na šíbrc - při pohledu na šrouby silentbloků se žlutou hlavou (převodovka/motor), ty byly vyosený do stran - Čeká mě výměna silentbloků tak jako tak.

Pak zatahal za táhla od převodovky a zkonstatoval, že klouby jsou zpuchřelý a kvůli tomu se hejbe kulisa - při cestě od něj mi tak nějak došlo že výměna kosti (silentbloku od převodovky) je asi jen dočasný řešení, pokud někdo řeší pohyb řadící páky.

Navrhnul mi, že by mi prodal použitou, ale plně funkční převodovku novějšího typu, že jich ještě pár má...
Takže uvidíme, nejspíš převodovku koupím, nechám si tam přendat pětku ze stávající (tvrdil že je těžší - na dálnici lepší).

Čidlo za pár šupů a je z toho převodovka :notorik:

 

Odkaz ke komentáři

Ne v kazde prevodovce musi prasknout ty nyty! Vse jinak chapu co jsi napsal (vse na vymenu), jen to nechapu s tou petkou? Pokud ti proda prevodovku se stejnym oznacenim, tak ta ma prece i stejny kvalty? Jedine, ze by ti chtel prodat prevodovku ze 74,75kw, ktera ma kratsi kvalty nez ma 55kw...? Jak to tedy je? 

Odkaz ke komentáři

No, nýty zmiňoval okrajově, spíš říkal něco o křivení zubů a následně že se pak trhaj nýty.

Mám DRY, prodá mi DUU. Navrhoval mi (i já bych to tak chtěl) pětku z SDI, když jí najde.
Teď si fakt nejsem jistej co je delší, jestli 55kW pětka nebo SDI pětka.

Tak, myslím že mi chce prodat 74/75kw. Neštudoval jsem to tam u něj, vím jen že novější bude mít rychlejší výsledný převod (takže kratší - rozuměl-li jsem správně?). 

Dle tohodle je to tak, jak to říkal.
Moje DRY má na pětce delší převod (0,745) jak 74/75kW (0,805/0,850) a nejdelší má SDI (0,712).
S vačkou to sotva dotáhnu k 170km/h, chybí mi ale čip (ano - stále :dry: ), kdyby mi k té jeho přihodil tu pětku z SDI, bylo by to fakt super.
Spotřeba, hlučnost, všechno by spadlo. Nepatrně (oprosti nynějšku) ale stejně.

Řešíme ale převodovku, tak zpět k ní. 

Je to tak, konečnej převod a převody 3 + 4 + 5 se liší. To by mě štvalo.
Jsem zvyklej protahovat dvojku a pak zařadit čtyřku, když jedu po městě.
Když o tom přemýšlím, je to asi po městě lepší, ne?

V mém případě by to bylo (viz obrázek, změny označeny červeným puntíkem):
image.png.b1fd1e6bc614a81c51f1bc1f9c86b413.png

Navíc bych asi musel měnit pozadí budíků (z 200 -> 220/240), je to tak? Úplně jsem se ho zapomněl zeptat. :huh:
Ale zeptal jsem se ho na montáž převodovky z 1.8 a to řekl že ne. Takže sen o šestce zůstane jen sen :biggrin:
 

Odkaz ke komentáři

Myslel jsem si to, ze bude myslet prevodovku z 74,75kw. Obaly jsou stejny, takze jde jen ciste o kvalty. Nevim co je Final, ale to je asi staly prevod, ze? V tom pripade ma staly prevod DUU vic do rychla nez DRY. Z 1.8 ti nepujde, protoze ma uplne jiny obal a navic ma ovladani lanky misto tahel. 

Pokud do DUU pujdes a budes ji nechavat kuchat, tak si nech rovnou na diferaku vymenit misto nytu pevnostni srouby. A nech si tam dat i 4°. Jen samotny 5° by byl asi velky skok ze ctverky. 

Ohledne tachometru, tak nic resit nemusis, bude ti ukazovat porad stejne. 

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Jo stálý převod. To jsem myslel.

Kdybych si jí nechal kuchat, tak bych to chtěl přeskládat jak to mám, vyhovuje mi to tak. Nýty na diferáku jsou jasný.
Nejspíš výměnu převodovky spojím i se spojkou, koupím novou a nechám si jí přeobložit, jak mi bylo doporučeno.

Za chvíli sem vložím grafy převodovek, jak by to vycházelo.

Odkaz ke komentáři

Pokud koupis novou spojku, tak je zbytecny nechavat preoblozit lamelu, motor nema takovy vykon, aby to klasicka lamela nepobrala... 

Dival jsem se na ty grafy a ta upravena prevodovka je mazec, jen si nejsem jistej jestli to tvuj motor utahne, ale tobe jde o rychlosti spis kolem 4000ot, ze? To by ti stacil i tachometr do 200km/h.

Co se tyka staleho prevodu, ten je soucasti prevodovky, takze kdyz mam ted prevodovku DRY na 74kw motoru, tak mam tech 4,46, ze? 

Odkaz ke komentáři

Je to asi zbytečný, ale už teď to má těch +/- 96koní 4,000/5,000 ot. Uvidím, je to pro mě investice navíc s tím, že by měla spojka vydržet víc a déle.

U tý upravený je 1-2 malinko línější, 3 relativně stejný, 4 docela významnej skok a 5... kdo potřebuje 6ku, že? :loool:

Ano, podle těch dokumentů je DRY stálý převod opravdu 4,467.
Kdyby se tam dal dát 4,25, tak by maximálka vycházela někde kolem 232kmh oproti 220kmh (4,467).
Defakto by se z toho stala DUU, kde 1-2-3 jsou stejný, 4 delší a 5 něco mezi tou skládanou a DRY.
Snad to říkám správně...

Odkaz ke komentáři

Myslis, ze jen vackou se dostanes na 96hp?

Tu 1, 2, 3 nepoznas rozdil, ale ta 4 a 5 bude citelny rozdil. 

Kdybych musel kvuli necemu davat dolu prevodovku, tak bych tam asi ten prevod 4,25 nechal dat (mam doma jeste svoji puvodni DUU), ale jinak na to kaslu. I tak je rozdil v otackach DRY a DUU. 

Mohl bys jen ze zvedavosti udelat tabulku na DRY prevodovku se stalym prevodem 4,25 z DUU? 

Odkaz ke komentáři

Byl jsem na dynu, a 96hp mám. Někde to tady bude postnuté.

Tabulku hnedka vytvořím.

Převodovka 1: DRY 
Převodovka 2: DRY se stálým převodem DUU

image.png.9b7ddb8fafe8ba251217650c77790dcc.png

Jinak to dělám v tomhle: odkaz - automaticky se stáhne .XLS excel tabulka, stačí povolit editaci 
To jen tak na okraj, že to není moje tvorba :smile:

Upraveno uživatelem Tavi
Doplnění odkazu ke zdroji výpočtů
Odkaz ke komentáři

Aha, tak to celkem cucim, to byt tebou ten cip udelam co nejdriv. Nemohl bych tak asi jezdit s napul udelanym motorem, nevydrzel bych to 😃😃

Diky za graf, moc velky rozdil tam neni, ale jak uz jsem napsal i tak je u DRY poznat rozdil oproti DUU. Ten staly prevod schvalne predelavat nebudu. 

Odkaz ke komentáři

OT:
Věc kolem čipu se má tak, že jsem jel nejdřív na DieselPower kvůli stavu před čipem, pak k Sportmotoru pak zas k DP kvůli stavu po čipu.
Po výměně klapky (za pořádnou pálku) už volnoběh nehoupe, nechcípá. Jen to žere jako tank. Na trase Praha-Sixta si to srklo takovejch 10...15l?
Pravda, 130-160kmh. Když MB je cca 50km... To by znamenalo 30l/100km? :blink: Další viník může bejt Lambda, ale.. uff.. no.

Sportmotor mi rok dozadu udělal vačici a jednotku že ne, že jí - svojí, jejich poslední - nemůžou rozchodit, tak nebudou pokoušet tu mojí.
Oukej, koupil jsem si jen samotnej čip, že "až" někdy.
"Až" přišlo teď, tak jsem se tam stavoval se dvěma jednotkama, že mám dvě volný a údajně funkční jednotky a dva čipy - čip Cimbu a čip Sportmotor (jejich), že chci testovat.
Janda načipoval, ale jednotky jsou asi mrtvý.
Dám jednotku do auta a klapka se nezačne nastavovat. Prostě mrtvo. Zkusim nastartovat a protočim motor akorát startérem.
Diagnostika nic nevidí. Vyzkoušel jsem obě jednotky a nic.

Jsou tři možnosti:
1) Buď byly a jsou obě dvě jednotky v háji a potom Sportmotor jen udělal, co jsem chtěl - řeklo se čipuj, tak čipoval.

2) Nebo jednotky byly funkční, ale čipem je odvařil - pochybuju. Nechci ho hanit. Myslím že je to slušnej člověk a nemá potřebu šulit lidi.
Sice přiznával že auta tohodle typu nejsou obrátkový jako byly 20 let dozadu, ale nemyslím že by mě jentak odflák.
(i když už jednou jsem si tohle o někom myslel, a spálil jsem se)

3) Nebo postupuju při výměně špatně a někde mezi vycvaknutím/zacvaknutím konektorů pod torpédem a spuštění VAG-COMu na adrese 01 (respektive 17) dělám chybu.
 

Teď jak mě čeká nejspíš ta převodovka, tak čip opět posouvám do nedohledna.
 

Odkaz ke komentáři

Ta spotreba se mi nezda. Kdyby jsi mel 30l/100km, tak by to muselo byt hrozne uchlastany a motor by ti jel dost blbe. Spis to vidim na netesnost v palivovem systemu a nekde ti to tece. 

Ohledne cipu, uz jsem na netu videl fotky, jak Sportmotor sprasil jednotku (svab byl dost na hulvata naletovanej), takze je klidne mozny, ze ti ty jednotky zlikvidoval... 

Odkaz ke komentáři

No, je pravda že mi nejspíš odešel ventil na aktivním uhlí, poslední dobou vůbec netiká a u nádrže je silně cítit vůně/smrad benzínu. Ale že by tekl benzín... se mi nezdá.
Když na to šlápnu, tak se mi posunuje ručička k prázdný nádrži :tongue:

Na jednotky se můžu o víkendu kouknout, rozlousknout je a podívat se, ale bylo by jich škoda.
Kdyby se z toho dal ten brouk zachránit, podíval bych se po někom jinym, ale po kom? Všichni daleko nebo za draho.

Odkaz ke komentáři

Podle me tolik benzinu do motoru nejde. Kdyz jsem mel spatnou vahu vzduchu, tak jsem mel bohatejsi smes a ten motor vubec nemel tah. Pri takove spotrebe co pises by to muselo byt uchlastany jako prase. Vem si to, ze takovou spotrebu maji 5 litrovy motory a ne 1.6... 😯

Ty jednotky urcite rozlouskni a uvidis, jak tam ty cipy naletovali. 

Odkaz ke komentáři

No, spotřeba je mi divná. Palubní PC ukazuje při pedálu na doraz kolem 26l/100km.
Ještě může být v háji budík, ale to by to zlobilo konstantně, ne jen když na to dupnu. Nebo zlobí plovák, občas s ním byly problémy, ale zpátky se ručka nevrací :pest:

Uvidím, (p)o víkendu dám vědět ohledně jednotek.
 

Odkaz ke komentáři

OT: Tak nevím jak to bude na fotkách znát. Dobrá zpráva je, že jednotky nevypadají vytopený, zničený ani jinak poškozený.

Čip ST - SportMotor

Čip ATMEL - Cimbu

Jeden (ST) je viditelně nakřivo, druhej relativně ok. Ale postranní nožičky u prvního, a vlastně u obou nevypadají že mají dobrý kontakt.

Dle třetí strany je to prasárna.

Jednotky jsem předtím nezkoušel, měl jsem. Teď to zkusíme dodělat, když ne, asi budu hledat někoho kdo by to zmák.

Mlátit to SM o hlavu asi nebudu, nemá to cenu, když se jednotky rozjedou a jeho čip bude na brzdě i v reálu prokazatelně lepší.

 

Jinak zpět k převodovce, tu SDIčkovou pětku mi tam dá a já si holt zvyknu na jinej stálej převod/3/4. 

20200822_145912.jpg

20200822_150359.jpg

20200822_150226.jpg

20200822_150225.jpg

20200822_150244.jpg

20200822_150237.jpg

20200822_150027.jpg

20200822_150154.jpg

20200822_150053.jpg

20200822_145848.jpg

20200822_150257.jpg

20200822_150344.jpg

20200822_150009.jpg

Odkaz ke komentáři

To naletovani je teda katastrofa. Kdysi jsem videl fotky naletovaneho cipu od Sportmotoru a bylo to jeste horsi. Nech to u nekoho zkuseneho preletovat a mohlo by to pak i snad fungovat, pokud se jim nepodarilo neco odpalit... 

K te prevodovce, kdyz ti bude davat 5° z SDI nemuze ti dat z SDI i 4°? Myslim si, ze jinak budes mit velky skok mezi 4 a 5.

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Jednotky jsme přeletovali samo-domo a zalili (krabičku) silikonem. Neměl jsem sebou notes s diagem, takže zkouška bude příští týden.
Zkontroloval jsem ventil u aktivního uhlí a už zase tiká, takže to je z krku.
Snažil jsem se narovnat to uchycení, ale ty šrouby na držácích za boha nechtěly povolit.
Až se tam bude dávat ta nová převodovka, rovnou tam vrazím nový šrouby a držáky.

Jako, můžu se ho zeptat, ale řeč byla jen o 5°. Pochybuju že má i 4°.
Stejně bude chvíli trvat než převodovku nahodím, kdo ví, třeba se mi to bude líbít.
Sestavování převodovek je fajn nápad, ale logistika už pokulhává.
Mám teoreticky dvě převodovky, který potřebuju aby byly venku a jen jedno auto :lol:

Kdyby se to povedlo ještě tenhle rok, tak bych se na podzim asi zastavil na brzdu, ale nechci se uhánět.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...