Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Tavi

Čidlo zpátečky - Které?

Recommended Posts

Zdravím,

Mám převodovku 02K/DRY a ať hledám jak hledám, tak na internetu nikdo neprodává čidlo co by tam pasovalo.

Setkal se s tím už někdo? Koupil jsem ze ŠkodaDílů, i jinde a není to ten typ.
Číslo je shodné, konektor i závit, ale čidlo je jiný tak, že se nedá vůbec řadit/nebo pořád svítí zpátečky.

image.png.2bf415b6058158ca308cf7ec8a4715b2.png

Starý typ (co už nefunguje) nalevo, nový typ (co zamezuje řazení/pořád svítí zpátečky) napravo.

Pomoc? :wacko:

Edit: Uvědomil jsem si že už jsem ohledně toho postoval (zde -> https://forum.octaviaclub.cz/topic/39027-řazení-jde-hodně-ztuha/) ale stejně se mi nedostalo odpovědi. Jsou tam detailní fotky.

 

Share this post


Link to post

Pokud sedí číslo čidla a z obrázku jde i vidět, že mají stejný rozměry, tak by to mělo fungovat, ne? Nezkoušel jsi dát třeba 0,5mm nebo 1mm podložku?

Share this post


Link to post

Když to zašroubuju moc, jde těžko řadit. Když to zašroubuju málo, svítí zpátečka. Prostřední varianta neexistuje, protože čidla mají stejnou délku.


Na internetu jsem vyhrabal, že pozdější převodovky mají čidlo posunutý o kousek dál (2cm) a ještě novější verze mají čidlo tam, kde je na předchozích modelech ucho na držák převodovky/motoru.

A všude prodávají jen to napravo - a to nefunguje jak má.

 

Share this post


Link to post

Zkousel jsi merit oznacenou delku na tech cidlech jestli jsou stejny? To cidlo vpravo to ma asi o neco delsi, mozna ale jen klame fotka... 

IMG_20200629_200257.png.ebbe6cc208246f3505185001552adb7d.png

Share this post


Link to post

Nezkoušel, ale když jsem si je postavil proti sobě (vedle sebe) tak čidla samotný jsou shodný.

Rozdíl je v závitu, kdy to levý (origo) ho má delší, a to pravý (náhrada) kratší, ale oboje jsou limitovaný tím šestihranem, který to nepustí dál.

To znamená, že s podložkou by to čidlo nedosahovalo tam, kam originál (tudíž by nefungovalo - odzkoušeno). Když jsem to zašrouboval na fest, co to šlo, tak jsem pomalu ohnul táhla, jak šlo špatně řadit (regulérní kvalty, natož R). 

Docela mě to štve, protože jezdit bez zpátečky je o hubu a když mě na vrakovišti pošlou do háje, že "by jim vytekl z převodovky olej, kdyby to vyndali" tak opravdu nevím.
Kelly jsem projel a buď mají špatnej závit nebo konektor. Žádný z těch, co prodávají, se tomu originálu nepodobá.

 

Share this post


Link to post

Kratsi zavit nicemu nevadi. Pokud jsou ale rozmery cidel stejny, tak to preci musi fungovat! Jedine ze by melo vliv, ze to novy cidlo neni na spodu hranaty, ale je zakulaceny... 

Share this post


Link to post

To si říkám taky. Namontoval jsem zbrusu nový a jediný moment, kdy ty zadní světla seply bylo, na půli cesty řadící páky do R.

Jinak nesvítili (ani vyřazeno, ani na R). Pokusím se ještě provětrat šroťáky, jestli nemají nějaký.

Share this post


Link to post

Zkus sehnat použitý a uvidíš, pokud by ani to nefungovalo, tak je chyba v prevodovce a ne v čidle

Share this post


Link to post

Že bych ohnul zpátečkovou vydlici? :unsure:
Donedávna to ještě sporadicky fungovalo, minimálně před zimou jo, dával jsem LEDky a to svítilo fajn.

Share this post


Link to post

To netusim, ale nejde mi do hlavy, proc by jine cidlo s asi stejnyma rozmerama nefungovalo jako to stare...? 

Se starym jde tedy razeni normalne? 

Share this post


Link to post

Se starým to jde normálně. Je pravda, že to jak jsem to chvíli drtil pod silou tý soustavě táhel moc neprospělo, ale řadí pořád krásně hladce.

Share this post


Link to post

Tak to nove se musi v nejakych parametrech lisit. Vzal bych do ruky posuvku a obe cidla poradne pomeril

Share this post


Link to post

Až budu mít čas tak to přeměřím, ale jsem si stoprocentně jistej že to tam nenapasuju aby to fungovalo.
Převodovka 02K podle ETKY:
 Žlutě nový model (od roku 98?)
Červeně originál - můj případ (do roku 98? poté zaslepena).
Na mojí převodovce není ta žlutá díra ani předvrtaná, ani zazátkovaná, takže nejde jentak přehodit .
image.png.1deb028830f11d4e16a841f43979f85b.png 

image.png.c4958efcf1ff31684c529b4f80bff841.png

(foto vypůjčeno z portálu škoda-servis)

Silně pochybuji že by mi to někdo vyvrtal jak to má být. A i kdyby, musí převodovka komplet ven, rozebrat a vyčistit od kovovejch pilin. To ty peníze radši dám za jinou, co už bude novější a bude to mít jak to má bejt.

 

Share this post


Link to post

Schvalne se nekdy podivam, kde mam ja cidlo. Misto DLP prevodovky mam nasazenou taky DRY, tak doufam, ze budu mit uz tu novejsi verzi prevodovky. 

Napadlo me, neslo by pouzit cidlo z felicie 1.6? Ta by mohla mit podobnou prevodovku, ne? 

Share this post


Link to post

Z feldy by to asi nešlo, má jinej konektor/závit. Ty převodovky na Fa/Fel nejsou zaměnitelný. Porovnávám to s Polem 6N (Fel) a Golfem III (IV-"Octavia 1").
To bych spíš se koukal po Golfu IV/Toledo/A3... ale z 1.9SDI/1.6 74kW/1.4 55kW... to je na dlouhý lokte.

Já chtěl někdy zajet k Sixtovi a nechat si tu převodovku přeskládat s jiným zpřevodováním (protáhnout pětku) + udělat nýty.
Takhle? Takhle tu převodovku můžu zahodit. Ještě mě napadlo zkusit se podívat jestli někdo neprodává repas, ale přijde mi dost drsný mu hodit zdravou převodovku s jedinečným spínačem ať se trápí.. A nebo jsem si tam chtěl hodit převodovku z 1.8, i se šestkou, ale to už odbíháme od tématu do říše pohádek.

Zkusím projet ty sesterský modely VW/Audi/Seat...

Share this post


Link to post

Prevodovku z 1.8 tam nedas, protoze ma jiny obal (tusim 02J) a tim i jine uchyceni a razeni (ty mas tahla, 1.8 lanovody). 

Proc chces prodluzovat petku? 1.6/55kw uz ma delsi kvalty nez silnejsi 1.6 a nevim jestli by ti jeste delsi kvalt tvuj motor utahl. Pokud ale preci jen bys chtel delsi kvalty, tak dej prevodovku z 1.9 sdi, ta ti sedne bez uprav, protoze je to stejny typ prevodovky, jen ma delsi kvalty. 

Share this post


Link to post

No co se divam na prevodovy pomery, tak z 1.6/74, 75kw by sis pohorsil a 1.9 sdi ma krome 5° taky stejny pomer. Na petku bys mel odhadem o 5-10km vyssi rychlost, ostatni kvalty jsou stejny. 

Share this post


Link to post

Když budu točit míň na stejný rychlosti, spotřeba klesne, nebo to je perpetum mobile?

A trochu jsme se oddálili od tématu.

Share this post


Link to post

Převodovkou palivo neušetříš, protože ten rozdíl 200-300 ot. na spotřebě nepoznáš, jen lehce na komfortu. Pokud chceš ušetřit, tak si nech namontovat LPG system, u tohoto pohonu ušetříš značné peníze (píšu z vlastní zkušenosti).

Share this post


Link to post

Zleva:

Dánská druhovýroba, německá druhovýroba a originál.

První dvě musím hodně stlačit aby rozepnuly.

Je jedno jak je zašroubuju, s pokožkou, bez, nefungujou správně.

Buď jde řazení tak ztuha, abych ty kvalty řadil palicí (takže potenciálně nebezpečný) a nebo když to nedotáhnu tak zpátečka svítí i na neutrál, což je na prd.

Dánskej spínač svítí pořád. Zkusil jsem ho utáhnout klíčem jako originální spínač, ale bez úspěchu.

Z toho vyvozuju následující:

Spínač je rozeplý pořád, dokud ho táhlo nezapne.

Nemám slov a nevím si rady.

20200703_163245.jpg

20200703_163240.jpg

20200703_163305.jpg

A kód převodovky

20200703_170723.jpg

Share this post


Link to post

A taky se podivat a poměřit tu díru , změřit hloubku při zpátečce a bez ní . 

Popř ze starýho čidla udělat zavitovou redukci .

Jinak feli měla dříve závit 14x1.25 ale jinej konektor

Share this post


Link to post

Závitová redukce je mi na prd.

To čidlo musí nějak reagovat s převodovkou. I tak blbá změna z hranatý hlavy na zakulacenou (viz fotky) je na tom poznat.

Takže tudy cesta nevede.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...