Přejít na obsah

Silné vibrace motoru


Doporučené příspěvky

Ahoj hoši,

Mám oktávku s tímhle motorem a 4x4. A na volnoběh mi motor jede OK. Ale po chvilce jízdy tak se začnou ozývat velké vibrace a to do 2500 otáček, jakmile je překročím, vibrace zmiznou. Děje se to u všech rychlostí. Diagnostika základní ve škodovce mi objevila tyto vady:

vadný NOx senzor
pomalé přestavování vaček sacích ventilů
vynechání zapalování válec 2-4

Jestli to je něco z toho, víte nebo dokázali byste mě nasměrovat čím začít? Zatím budu měnit zapalovací svíčky. Ještě, tak ty vibrace, někdy se to děje a někdy se to nestane klidně i 30km. Pokud máte otázky, vše odpovím, aspoň se pokusím pokud budu vědět. Díky moc za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,
Máš na autě v celku dost problémů o kterých víš.
Vyreš si je, a poté můžeme pokračovat.

Vybracé může dělat i dvouhmota, ale o tom později

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk
 

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Tak zatím jsem byl na další diagnostice a i prohlídce vozu. Kluci z dílny našli to, že byla prasklá hadička. Potom tak stále blbne NOx senzor. Vynechávání válců a celkové škubání se u auto u nich neprojevilo a po cestě domů mi to taky neudělalo ani jednou, auto zabíralo plynule a pěkně. 

 

Teď mě čeká návštěva autoelektrikáře, myslíme si, že to bude chyba někde v kabelech.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Přidávám další info:

Momentálně mám auto znovu v servisu.

Chyby které nalezly jsou: pravidelné vynechávání druhého válce nebo závada na druhém válci a NOx senzor. Výše další zmíněné se neprojevily. Proběhla kontrola tlaků, jsou OK. Kontrola systému zapalování a měl by být OK, akorát dnes kontrolují signály zapalovacích modulů za jízdy. Čistě mechanického se nic neobjevilo. A závada, to že tedy vynechává druhý válec, tak po vymazání chyb se projeví znovu až po chvíli co auto vyjede, například 200m - 2km. Takže, jak se ji zachce.

Dále tak jestli se něco neprojevuje skrze řídící jednotku auta, původní majitel, jeho mechanik se kterým jsem telefonicky byl v kontaktu, tak říkal, že se tam něco dělalo, někde pod "torpédem" s kabely. 

Co navrhujete vy? Když vynechává 2. válec sporadicky? 

Tento motor, tak by také měl dostávat neustále 98 benzin, je to tak? Předtím tam byl jen 95. Myslíte, že by ho to zakarbonovalo tak, že by se děly tyto problémy? Co byste kontrovaly dále?

Po dnešní kontrole se motor bude kontrolovat hlouběji a půjde i na elektro kontrolu. 

Může ten NOx senzor ovlivňovat motor až do této míry? 

Nechám tu i zvuk motoru: 

Odkaz ke komentáři

Já jsem měl problém se zapalováním na 4 válci...tak jsem měnil vstřik a bylo po problému, jinak zadělaný motor může taky být dělal jsem GO motoru a nebylo  tam toho málo od výroby. Jinak liji do toho jen Vervu 100 nebo Mol 100....95 jen v případě nouze, kde nikde není můj benzín a jen do 300kč aby tam toho nebylo moc.

Jinak já dělal následující:

nové svíčky, čistění EGR a klapka, palivový filtr, palivové hadičky, nový vstřik

Odkaz ke komentáři

Přidávám další novinky k tématu:

Zapalováním jako takovým, to prý není. Signály jsou OK, i během jízdy. A když se vyskytne chyba, nemění se.

Další jsou na řadě vstřikovače, buďto jejich prohození a nalezení chyby a nebo rovnou koupení nového, akorát musí celé sání dolů.

 

Ještě předtím, tak mechanik původního majitele se nejspíše hrabal okolo v kabelech řídící jednotky, tak jsem je dal dohromady servis a mechanika, jestli je nenavede, kde to dělal, protože servis mi nic na kabelech nenašel, že jsou prý původně zabalené. 

 

Nebo jestli víte, co by to mohlo být, předtím mi bylo řečeno, že dělal někde: "v přechodu kabelů z motoru pod torpédu". 

Odkaz ke komentáři

Ano, proběhla kontrola zapalovacího systému. Problem přetrvává na druhém válci.

300 metrů bez výpadků, výpadek 2. válce nebo vynechání (auto začne kuckat a trhat sebou a vibrovat), naskočí zase chvilku jede a takhle dokola. 

Kuckání a trhání se projevuje hlavně u toho, když se přidá víc plynu, jakmile je to jemně, tak je to menší pocit.

Ale to je teda tím, že to táhnou 3 válce místo 4.

Teď jsou na řadě vstřikovače, jejich prohození, jestli se problém přesune na jiný válec, když ne, tak asi čeká řídící jednotka.

Někdo se v ní totiž prý hrabal, co jsme se dovolali původnímu mechanikovi, tak tohle řekl (řekl dvě verze):

"že byly zoxidovaný kabely ve svazku motorovým v přechodu z motoru pod stěrače" 1. verze

"s elektroinstalací nikdo nic nedělal, ale někdo se hrabal přímo v řídící jednotce" 2. verze

Odkaz ke komentáři

Ahoj, jak popisuješ ty problémy tj. silné vibrace do 2,5k a pak klid, tak mi to silně připomíná zatvrdlou gumovou spojku na podvozku mezi kardanem a Haldex spojkou. Mám taky čtyřkolu a do těch otáček mi hučí celá kabina. Hučení / vibrace jsou více vnímatelné na zadních sedačkách. Rychlá náprava je vyhodit pojistku Haldexu. Na druhou stranu to kuckání motoru nezpůsobí.

Jestli se někdo hrabal ve svazku k řídící jednotce motoru, tak doporučuju prověřit v jakém je stavu. Jednotka je tam položená na kovovém držáku a přes torpédo tam teče do kanálků voda. Opatrně odepni velký dvoudílný konektor a posviť si na piny jestli není porušené těsnění a nekorodují ti. Pro zasmání u mě se v motoru někdo hodně vyřádil a například táhl přes celý motor náhradní kabel od sensoru tlaku vzduchu, protože nechtěl hledat kde je ve svazku problém. U jednotku to pak (ne)profesionálně spájel a přitom se mu povedlo nařezat ostatní kabeláž :D

 

IMG.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...