Jump to content

Silné vibrace motoru


Recommended Posts

Ahoj hoši,

Mám oktávku s tímhle motorem a 4x4. A na volnoběh mi motor jede OK. Ale po chvilce jízdy tak se začnou ozývat velké vibrace a to do 2500 otáček, jakmile je překročím, vibrace zmiznou. Děje se to u všech rychlostí. Diagnostika základní ve škodovce mi objevila tyto vady:

vadný NOx senzor
pomalé přestavování vaček sacích ventilů
vynechání zapalování válec 2-4

Jestli to je něco z toho, víte nebo dokázali byste mě nasměrovat čím začít? Zatím budu měnit zapalovací svíčky. Ještě, tak ty vibrace, někdy se to děje a někdy se to nestane klidně i 30km. Pokud máte otázky, vše odpovím, aspoň se pokusím pokud budu vědět. Díky moc za odpovědi.

Link to post

Ahoj,
Máš na autě v celku dost problémů o kterých víš.
Vyreš si je, a poté můžeme pokračovat.

Vybracé může dělat i dvouhmota, ale o tom později

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk
 

Edited by Radas
Link to post

Tak zatím jsem byl na další diagnostice a i prohlídce vozu. Kluci z dílny našli to, že byla prasklá hadička. Potom tak stále blbne NOx senzor. Vynechávání válců a celkové škubání se u auto u nich neprojevilo a po cestě domů mi to taky neudělalo ani jednou, auto zabíralo plynule a pěkně. 

 

Teď mě čeká návštěva autoelektrikáře, myslíme si, že to bude chyba někde v kabelech.

Link to post
  • 3 weeks later...

Přidávám další info:

Momentálně mám auto znovu v servisu.

Chyby které nalezly jsou: pravidelné vynechávání druhého válce nebo závada na druhém válci a NOx senzor. Výše další zmíněné se neprojevily. Proběhla kontrola tlaků, jsou OK. Kontrola systému zapalování a měl by být OK, akorát dnes kontrolují signály zapalovacích modulů za jízdy. Čistě mechanického se nic neobjevilo. A závada, to že tedy vynechává druhý válec, tak po vymazání chyb se projeví znovu až po chvíli co auto vyjede, například 200m - 2km. Takže, jak se ji zachce.

Dále tak jestli se něco neprojevuje skrze řídící jednotku auta, původní majitel, jeho mechanik se kterým jsem telefonicky byl v kontaktu, tak říkal, že se tam něco dělalo, někde pod "torpédem" s kabely. 

Co navrhujete vy? Když vynechává 2. válec sporadicky? 

Tento motor, tak by také měl dostávat neustále 98 benzin, je to tak? Předtím tam byl jen 95. Myslíte, že by ho to zakarbonovalo tak, že by se děly tyto problémy? Co byste kontrovaly dále?

Po dnešní kontrole se motor bude kontrolovat hlouběji a půjde i na elektro kontrolu. 

Může ten NOx senzor ovlivňovat motor až do této míry? 

Nechám tu i zvuk motoru: 

Link to post

Já jsem měl problém se zapalováním na 4 válci...tak jsem měnil vstřik a bylo po problému, jinak zadělaný motor může taky být dělal jsem GO motoru a nebylo  tam toho málo od výroby. Jinak liji do toho jen Vervu 100 nebo Mol 100....95 jen v případě nouze, kde nikde není můj benzín a jen do 300kč aby tam toho nebylo moc.

Jinak já dělal následující:

nové svíčky, čistění EGR a klapka, palivový filtr, palivové hadičky, nový vstřik

Link to post

Přidávám další novinky k tématu:

Zapalováním jako takovým, to prý není. Signály jsou OK, i během jízdy. A když se vyskytne chyba, nemění se.

Další jsou na řadě vstřikovače, buďto jejich prohození a nalezení chyby a nebo rovnou koupení nového, akorát musí celé sání dolů.

 

Ještě předtím, tak mechanik původního majitele se nejspíše hrabal okolo v kabelech řídící jednotky, tak jsem je dal dohromady servis a mechanika, jestli je nenavede, kde to dělal, protože servis mi nic na kabelech nenašel, že jsou prý původně zabalené. 

 

Nebo jestli víte, co by to mohlo být, předtím mi bylo řečeno, že dělal někde: "v přechodu kabelů z motoru pod torpédu". 

Link to post

Ano, proběhla kontrola zapalovacího systému. Problem přetrvává na druhém válci.

300 metrů bez výpadků, výpadek 2. válce nebo vynechání (auto začne kuckat a trhat sebou a vibrovat), naskočí zase chvilku jede a takhle dokola. 

Kuckání a trhání se projevuje hlavně u toho, když se přidá víc plynu, jakmile je to jemně, tak je to menší pocit.

Ale to je teda tím, že to táhnou 3 válce místo 4.

Teď jsou na řadě vstřikovače, jejich prohození, jestli se problém přesune na jiný válec, když ne, tak asi čeká řídící jednotka.

Někdo se v ní totiž prý hrabal, co jsme se dovolali původnímu mechanikovi, tak tohle řekl (řekl dvě verze):

"že byly zoxidovaný kabely ve svazku motorovým v přechodu z motoru pod stěrače" 1. verze

"s elektroinstalací nikdo nic nedělal, ale někdo se hrabal přímo v řídící jednotce" 2. verze

Link to post

Ahoj, jak popisuješ ty problémy tj. silné vibrace do 2,5k a pak klid, tak mi to silně připomíná zatvrdlou gumovou spojku na podvozku mezi kardanem a Haldex spojkou. Mám taky čtyřkolu a do těch otáček mi hučí celá kabina. Hučení / vibrace jsou více vnímatelné na zadních sedačkách. Rychlá náprava je vyhodit pojistku Haldexu. Na druhou stranu to kuckání motoru nezpůsobí.

Jestli se někdo hrabal ve svazku k řídící jednotce motoru, tak doporučuju prověřit v jakém je stavu. Jednotka je tam položená na kovovém držáku a přes torpédo tam teče do kanálků voda. Opatrně odepni velký dvoudílný konektor a posviť si na piny jestli není porušené těsnění a nekorodují ti. Pro zasmání u mě se v motoru někdo hodně vyřádil a například táhl přes celý motor náhradní kabel od sensoru tlaku vzduchu, protože nechtěl hledat kde je ve svazku problém. U jednotku to pak (ne)profesionálně spájel a přitom se mu povedlo nařezat ostatní kabeláž :D

 

IMG.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Chyba není , a co hodnoty? Teplota vody pro řj ? Teplota vzduchu? 
    • Ahoj lidi. Potřebuji radu protože už nevím co s tím. Octavka rok 97 1.6 aee. Ať je motor zahřátý nebo studený, tak po chvilce co drží otážky stabilně tak se rozhoupe, až občas chcípne sám od sebe. Při jízdě to samozřejmě jede naprosto normálně🙄. Přečetl jsem si příspěvky na co se zaměřit ale zatím mi nic nepomohlo. věci co jsem měnil: rozvody (před rokem), klapka, čidlo v sání, palec + víčko rozdělovače, kabely zapalovací, svíčky, cívka (před rokem), lambda, palivové čerpadlo (dávalo necelé 2,5bar), filtr palivový, čidlo klepání, čidlo teploty (když ho ale odpojím tak to přestane houpat) přijde mi, že jsem tam udělal snad všechno co na tom motoru je 😄 kontroloval jsem i vačku s hydroštěly a ta je ok, základní nastavení klapky ok, seřízení předstihu ok, sání ok, výfuk ok žádná chyba na diagnostice není any idea co s tím dál?
    • aj na aliexpresu maju...podobna sada za 80kc...ale pockas si tak 2 mesiace 🙂
×
×
  • Create New...