Přejít na obsah

Škoda OC III 1.6 TDI 77kw ztráta výkonu při větší zátěži


Doporučené příspěvky

Zdravím, 

mám takový problém s naší octou (Octa najeto cca 150k) začlo se to projevovat asi 2-3 týdny zpátky. Auto normálně jezdí bez problémů, ale když jsem jel na dálnici kolem 140km/h a byl menší stoupák, tak auto pomalu začalo zpomalovat a ztrácet jakoby výkon. Když jsem pak jel po rovině, tak auto jelo jakoby bez turba, na plyn reagovalo jen tak vlažně, že vím že "přidávám", ale vůbec to nejede. Pokud jsem to auto nechal jet bez plynu např. z kopce, tak se to pak zase chytlo a auto jelo normálně. Problém se prostě projevuje jen při větší zátěži motoru (do kopce a větší rychlost). Na palubce nic nesvítí a auto není ani v nouzáku (vypnutí a zapnutí motoru se nic nezmění a auto furt nejede). Doma jsem to napíchnul na VAGa a ten nic neukazoval, nechal jsem ho projet celé auto a bez jediné chyby.

Tak první co mě napadlo, byla váha vzduchu (vyměněna za origo novou) problém stále zůstává.

Rozebral jsem všechny hadice k turbu a sání, jestli není nějaká prasklá nebo páska atp. Všechno bylo OK - jediné co mi přišlo zvláštní, že podtlakové hadičky mi přišli nějaká moc měkké, ale nevím jestli se mi to jen nezdálo.

Přes VAGa jsem koukal na plnící tlak, tlak v railu a množství paliva - plnící tlak a tlak v railu byl v pořádku, ale když auto přestávalo jet, tak spadlo množství paliva. Octa je přítelkyně a já mám Golfa VII 2.0 tdi, takže jsem zkusil vyměnit palivové čerpadlo v nádrži a profouknul jsem hadice od nádrže k filtru. Ani jedno nepomohlo.

Potom jsem zkusil rozebrat sponu na výfuku a odpojil jsem zadní tlumič výfuku jestli náhodou není rozpadlý, auto pořád zpomalovalo.

Už mě napadá jenom výměna podtlakových hadiček a jinak už mě nic nenapadá. Prosím prosím o radu už jsem z toho jelen.

Jinak ještě přes VAG jsem ještě dělal adaptaci EGR ventilu a turba, vše proběhlo v pořádku a bylo vždy slyšet jak vše hezky cvaká. DPF filtr je podle vagu skoro jako nový popílku je tam minimálně.

Díky za rady !!!

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 9 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
V 24. 6. 2022 at 11:33, Lucka napsal:

Ondřej321 mohu se zeptat čím to bylo? Mám stejný problém. Děkuji 

Bohužel nevím, chybu mám na autě stále a neví si s tím rady ani automechanici. Ve Škodovce řekli, že to bude ASI turbem, ale to se mému mechanikovi moc nezdá a nechce ať cpu peníze zbytečně do auta, když to není jisté. Pokud byste na něco přišla prosím o nějakou odpověď. Doufal jsem že pán, který tady přidal příspěvek, nějak poradí, ale bohužel neodepisuje.

Odkaz ke komentáři

Začal bych tím to:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04l253016hreg-podtlakova-regulace-1-6tdi-37563.html

Popřípadě to může děla i toto:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0906627b-menic-tlaku-vedeni-zplodin-17401.html

U dílu 2 bych před výměnou zkontroloval průchodnost podtlakových hadic.

 

Škoda servis chce měnit celé turbo, protože obvykle když nezabírá motor dobře nebo pozdě, bývá to často turbem, tím že ho vymění jako celek eliminuje riziko že vymění dílčí část zbytečně... šetří jim to čas. Je otázka jestli motor čeká na změnu polohy podtlakové regulace aniž by hodil chybu a taky otázka jestli je problém s podtlakovou regulací a nebo prostě musí regulace překonávat velký mechanický odpor v mechanice turba. 

V případě měniče tlaku, jestli při špatném průchodu tlaku od měniče, motor čeká na správné nastavení emisního systému. Např. u HDI motorů je toto většinou důvod proč motor zareaguje na sešlápnutí pedálu někdy až po 10s. (problém s dílem č.2) a pod. sice to vyrábí PSA ale ty motory jsou principiálně velmi podobné.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Ventil k chladiči EGR resp celý podtlakový systém k EGR se dá celkem jednoduše vyloučit. Zaslepením nebo přemostěním vedení a vyzkoušet, jestli se daný problém s výkonem znovu v určitém časovém horizontu objeví nebo ne (určitě nenechávat takto upravené vedení permanentně).

Dost často bývá i proražená membrána na samotném EGR, popřípadě prasklé gumové kolénko k ventilu přímo u EGR (hlavně po výměně EGR)

Závady spojené s podlatek EGR se vesměs dějí u plně ohřáteho vozu, kdy je třeba chladit zplodiny vracející se do motoru.

Divné je, že dotyčný píše o prázdné paměti závat. Ve většine případů je v motorové jednotce zapsaná chyba ventilu nastavení turbodmychadla - nevěrohodný signál, defekt a podobně. Turbo má elektronický snímač dráhy právě v podtlakové baňce.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Ahoj, tak problém vyřešen. Známému automechanikovi se nezdál zvuk při nastartování auta, říkal že je to palivové čerpadlo a po výměně čerpadla, výkon motoru je stále stejný a nedochází ke zpomalování. Mám to vyměněné asi 4 měsíce a zatím musím říct, že závada se neprojevila.

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Pokud probíhá regenerace DPF, tak jde výkon mírně dolů a auto je línější. Jednotka upravuje dávku směsi paliva pro regeneraci. U mé O2 CFHC to jde malinko poznat, že je reakce na plynový pedál malinko otupená, ale nejezdím závody, takže nechám auto pěkně zregenerovat a fičím dále. Předpokládám, že Octavia 3 je principiálně v regeneracích DPF stejná jako O2.

Odkaz ke komentáři

Jenomže u toho auta při jízdě klesla rychlost ze 130km/h na 60km/h a předjížděly mě kamiony na dálnici, kdyby to kleslo o 20km/h tak bych to bral, ale tohle je celkem masakr. A taky se mi stalo, že jsem málem nevyjel ani prudší kopec, musel jsem dát jedničku, aby se to vyškrábalo nahoru. Mechanik mi řekl, že DPF to nebude, má to zanesení jen 1,4g. Bohužel nikdo neví čím by to mohlo být..

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...