Přejít na obsah

Aká brzdová kvapalina.


Peterko

Doporučené příspěvky

Možno pre niekoho je to banálna otázka, no po dnešnej návšteve STK to pre mňa začína byť zaujímavé. Do dnešného dňa som používal Castrol dot4 no aby po roku mala bod varu iba 100°C tak to asi nebude všetko v poriadku, preto by som bol rád ak niekto poradí čo tam dáva a aké sú skúsenosti.

Odkaz ke komentáři
V 18. 9. 2020 at 17:14, Konny napsal:

Jak jsi zjistil ten bod varu?

Normalne se pouziva DOT4, ktera by se mela spravne kazdy 2 roky menit. Pracuji ti brzdy nejak spatne? 

To že tam ide DOT4 to viem ale výrobcov je veľa a preto sa pýtam čo tam kto leje. Ja som zhruba pred rokom dal novú Castrol DOT4 a teraz mi na STK namerali bod varu 100°C , takže nejde mi o nejaké technicke odpovede,ale obyčajné skúsenosti čo sa týka životnosti kvapaliny a znovu sme pri odpovedí že po dvoch rokoch vymeniť aj to viem,ale tú čo som pred tým vypúšťal mala 5 rokov a bod varu 210°C ,no menil som ju práve pre to že mala tých 5 rokov a nalial som tam sračku ,ktorú musim vymeniť.

Odkaz ke komentáři

Osobne jsem nikdy bod varu neresil a ani jsem neslysel, ze by na STK kapalinu merili...

Normalni jizdou se ani na tech 100°C u kapaliny nedostanes, to by jsi musel jezdit slusnou pilu.

Ja tam mam treba Starline kapalinu, jaky ma bod varu nevim, ale jelikoz brzdy brzdi i kdyz jim nakladam, tak nic neresim 😉

Odkaz ke komentáři

Jako na 100°C se podle mýho dostaneš, hlavně v oblasti brzdového třmenu celkem snadno...
Nicméně mi přijde že ti to blbě změřili.
Opravdu není možné, že by brzdová byla takhle k. o. To by musela být závada v brzdovém systému, nebo si koupil nějaký fake Castrol což mimochodem není nic neobvyklého.
Osobně bych spíš dal přednost kapalině od výrobce brzdových systémů. Nicméně i ten Castrol by měl být v pohodě..

Odkaz ke komentáři

Slovensko má jako jeden z úkonů na STK měření brzdovky.

Myslím, že zásadní rozdíl v "kvalitě" brzdové kapaliny  dle výrobce nebude, pokud se opravdu jedná a renomovaného výrobce.Složení je dané normou.Spíš jde o to, v jakém stavu a jak stará je dolévaná kapalina.Absorbuje vodu i v obalu, pokud je třeba nedostatečně utažen.Také záleží na stavu brzdové soustavy.Pravidelně měním každé dva roky ve dvou autech před STK.Podle měření je vždy znehodnocena vodou, dle měřáku mezi 1 a 2%.To už jsem množství vody, kdy je doporučena výměna.Na fotce jedno auto 14 dní před STK do 1%, druhé půl roku do STK 2%.Také si myslím, že dosáhnout 100°C na brzdách není žádná mimořádná teplota.

 

 

IMG_20200926_183112_433.jpg.afa9284ffc675f201542659b39b1acaa.jpg

 

 

IMG_20200926_182918_728.jpg

IMG_20200926_182612_476.jpg

Odkaz ke komentáři

Já si myslím,že většina to opravdu neřeší jak píšeš.Já to nechám dělat, při kontrole na STK, protože to je tak zanedbatelná suma a mám klid.Ona voda v brzdovce nemá vliv jenom na brzdění,ale i na životnost systému, protože na reznutí komponentů.No a k těm 100°C, pokud by k takové situaci mělo dojít,nemusí vařit celý objem systému,stačí část kolem brzd, kde se vytvoří pára ne?

A to, že je brzdovka na vodu háklivá ukazuje foto.Vzpoměl jsem si, že mám v garáži rozdělané balení.Jednou z ní bylo doléváno,od té doby nikdy neotevřeno a stojí v regálu asi rok a půl, řádně dotažená a přesto už má do 1% vody.

IMG_20200926_194152_509.jpg

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, v okamžiku kdy se začne brzdovka vařit, kdekoliv v okruhu, tak vznikne plyn který jak víme, může za to že pedál "vadne" protože je stlačitelný, nebo alespoň tohle si já myslím. 

Já si měním brzdovku dle servisního plánu, každé dva roky teď tedy ještě pořád v autorizáku, ale mám v plánu v tom pokračovat i nadále, není to nic finančně dramatického, navíc jsem někde viděl, nebo četl, že vlhost v brzdové kapalině může za to, že v dnešní době moderních vysokoimpulsních ABS má tendenci pěnit, ta pěna údajně ulpývá v brzdové soustavě a může snižovat průtok, a zhoršovat vlastnosti. 

A vůbec v dnešní době XDS, ACC,  a podobných ko*otin, kdy ty brzdy jsou v akci mnohem častěji než si myslíme, tak je teplotní odolnost důležitá. 

Při stejném způsobu jízdy kdy jsem mohl klidně u octavia 1 sáhnout na kotouč si to u OIII nedovolím a to mám kotouč skoro velký jak u Octavia 1 kolo..

Nicméně Slováci překvapili, nepřijde mi to na STK měřit jako vůbec blbý nápad

Upraveno uživatelem header009
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...