tomasek 0 Report post Posted October 6, 2020 Nevím jestli to tu někde je, zkoušel jsem hledat a nikde jsem nic nenašel. Mám na Vás prosbu poprvé v životě přemýšlím, že koupím do rodiny nové auto a chci vzít skladovku. Jen je problém, že prodejce je 300km daleko 🙂 Jak je to s povinnými prohlídkami a zárukou? Můžu to koupit a pak chodit do jiného servisu Škoda v mé domovině? nebo mi může prodejce dát do kupní smlouvy, abych chodil jen k němu či nějakou jinou obezličku. Máte někdo v tom zkušenosti a na co si dát pozor, prodejce jsem ještě nekontaktoval, jen chci vědět dopředu jak to funguje. A hlavně jak to je po skončení zákonné dvojleté záruky a posléze prodloužené záruky 5let/100000km. A jestli má cenu jet 300km daleko a nebo radši hledat něco v mém okolí. Předem díky za odpovědi. 0 Quote Share this post Link to post
header009 90 Report post Posted October 6, 2020 Záruční a servisní opravy ti udělá jakýkoli autorizovány servis škoda. Třeba v Číně.. 0 Quote Share this post Link to post
tomasek 0 Report post Posted October 7, 2020 Takže to nemůže jakkoliv omezit, ani i u prodloužené záruky? super, to jsem potřeboval vědět. Jsem si o tom četl, ale nikde to není důrazně napsáno. 0 Quote Share this post Link to post
header009 90 Report post Posted October 7, 2020 Pokud se jedná o prodlouženou záruku od výrobce, která byla zakoupena s vozem tak nemůže. Nicméně existuje varianta, že může prodejce dát svojí záruku se svými podmínkami a tam pak záleží.. 0 Quote Share this post Link to post
Radas 29 Report post Posted November 3, 2020 (edited) Ahoj Kluci, Na bazaru jsem našel Rapida, který se mi zamlouvá pro ženu. Co vy na to? https://www.sbazar.cz/Cienciala/detail/126103158-skoda-rapid-liftback-12-tsi-77-kw-2014-cr Spíše by se jednalo o popojíždědlo na kratší trasy s žádným extra zatížením, Styl jízdy je u nás směřován lehkou nohou bez agrese a to se mi zdá jako dobrá varianta, Dle toho co jsem prověřoval se jedná o rok výroby 12/2012 do provozu 7/2013 Edited November 3, 2020 by Radas 0 Quote Share this post Link to post
Lancelot 40 Report post Posted November 4, 2020 Na krátké trasy není ten motor úplně vhodný. Jednak při nedostatečném prohřátí ředí benzín olej, jednak při nízké zátěží se má motor tendenci zanášet karbonem. Ten první problém lze částečně kompenzovat častější výměnou oleje, ten druhý tak, že to občas někdo protáhne na delší trasu a s max zátěží + tankovat lepší benzín nebo přidávat aditiva. Jinak je potřeba zjistit, zda už je osazen modifikovaný řetěz ( po startu by neměl cvakat nebo ne déle než pár sekund), neboť tyto motory trpěly na přeskakování řetězu v důsledku nedostatečného natlakování oleje v napínacím mechanismu řetězu. 0 Quote Share this post Link to post
cosby 25 Report post Posted November 4, 2020 Máš recht.jinak rozvody je to nejmenší,ale pokud se nebudou dělat delší cesty,v zimě se to pěkně naředí-co dva měsíce jsem vysával tak litr a dával nový. Na krátké tratě už jen Fabia III MPI,ale ta tak dobře nejede,ale netrpí těmi neduhy. 0 Quote Share this post Link to post
Radas 29 Report post Posted November 4, 2020 Díky za odpovědi.Abych to uvedl na tu pravou míru.Auto bude jezdit denně 20+20km. 2x do týdne dálnice sporadicky 20+20. Tyto nájezdy beru jako jízdu kolem komína a to se mi zdá přiměřeně, nebo i zde platí tento problém cosby? Voda v oleji?Rozvody plánují hned po koupi vozu. Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Quote Share this post Link to post
Ol@f 73 Report post Posted November 4, 2020 Pokud parkuješ venku tak to v zimě za tech 20km nezahrejes tolik abys ten benzin vypálil ani na dálnici. 0 Quote Share this post Link to post
Radas 29 Report post Posted November 4, 2020 To máte jistě pravdu.Hold nebude zbytí, a budu muset kontrolovat.Uvidíme jak se vše projeví v reálu.A někde jsem četl, že zima nebude tak tuhá a časem vymizí z ročního období, říkali Europoslanci. Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Quote Share this post Link to post
Lancelot 40 Report post Posted November 4, 2020 Naopak, s úbytkem CO2 v atmosféře a v důsledku snižující se sluneční aktivity spolu s prodlužující se vzdálenosti země od slunce budou zimy tužší. 🙂 Jinak řešením je tam dát webasto 😄 K věci, i na 1.0 TSI se přes vymakané tepelné řízení olej zahřívá docela dlouho, při 100 km/h mírně zvlněným terénem mu to trvá v -5°C i 15km na aspoň 70°C, což má ještě daleko k takovému prohřátí, aby se začal odpařovat benzín z oleje. No jestli seš rozhodnutý, tak pak poreferuj, jak to chodí. 0 Quote Share this post Link to post
Radas 29 Report post Posted November 4, 2020 Rozhodnutý budu, jakmile uvidím auto na vlastní oči. Je pravda, že dnes se musíš o auto starat a je to k pláči jaké člověk musí podstoupit terapie. Ta doba dobrých vozu je pryč, nebo má zkušenost s provozem na BA je chudá. Benzín jsem měl naposled Filcku 1,4 MPI, poté jen samé Tdi. Octavia 1 66 kW bez problému jede/nic se neřeší O2 CR DPF musím provádět regenerace dle potřeby jak si auto řekne a zatím se daří, nešidím to a nejsem typ člověka, který by to zanedbával. Pořízení auta si procházím v celku do podrobna i prověřením CEBIA za poplatek a věř, že jich jako ojetin v dobrém stavu je málo v ceně, za kterou jsem ochoten zaplatit. Samozřejmě mám čas si o tom více pozjišťovat, ale i přesto 0 Quote Share this post Link to post
Lancelot 40 Report post Posted November 4, 2020 Musím zaklepat, ale zatím nikdy doma nebylo auto, které by bylo z hlediska motorizace vyloženě problémové. Není problém s TDI CR 2012, nemám problém s 1.2 TSI 66kW ani 1.0 TSI 70kW, jedničkova fabka natočila s 1.4 16V 220 tis.km, Octavia II s 1.6 MPI taky ok, auto dodnes jezdí - vídám ho furt na stejném místě 🙂 Takže když člověk dobře vybírá, tak problém není. Místo Rapida bych třeba vzal Roomstera s 1.4 16V, stejný ročník s podobným proběhem km a i lepší výbavou stojí méně než rapid. Je to sice papa mobil, ale zase v tom děcka budou mít fajn výhled a i to něco odveze. 1.4 je navíc nezničitelný motor. To by byla má volba na cesty kolem komína. 0 Quote Share this post Link to post
Radas 29 Report post Posted November 7, 2020 Tak jsem byl dnes auto otestovat. Jízdní vlastnosti dobré, za plynem jde pěkně od spoda i ve vyšších otáčkách, dálnice k mému překvapení jede svižně. Celková ovladatelnost i ve vyšších rychlostech mě mile překvapila. Brzdy reaguji pěkně, zde je již 4 x kotouč. Při řazení v tahu pociťuji záškub, ale to je asi v mé noze a přechod z dvouhmoty + jiný výkon z Tdi Celkově hodnocení za mě na tento motor a ovladatelnost velice dobré, byl jsem opravdu překvapen. Čas samozřejmě ukáže co se bude dít. 0 Quote Share this post Link to post