Přejít na obsah

Vynechávání na 3. válci- nejvíc za studena


Doporučené příspěvky

Tak po kratší odmlce navazuji....

Akuálně po podrobné diagnostice u známého v servisu, proměřil všechny hodnoty a nenašel žádnou zásadní zavadu na lambdě ani váze vzduchu.

Podrobně taky prověřil funkci PCV ventilu, kde shledal, že po odpojení přední hadice a ucpání otvoru se motor sklidní a jede víceméně v normě. Tedy v podstatě konstatoval, že skoro jistě to bude vadným PCV....

V souvislosti se závadou eviduji z palubního počítače také zvýšenou spotřebu na volnoběh i při jízdě.

PCV jsem měnil v roce 2018 za original Hengst označení "06H 103 495 AH" , úplně původní z výroby byl také Hengst "06H 103 495 A". Mechanik mi také tvrdí, že rozdíl v tom koncovém písmenu (A resp AH) může být taky problém, že by měl být dodržen kod přesně.

Tedy odborníci co mi poradíte... je opravdu možné, že za 3 roky PCV ventil již pozbyl funkci? A co ten kód, je to podstatné?

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak jsme nakonec sundal PCV a revidoval membránu a byla ok, tedy jsme honeměnil a nechal.

Ověřeny tlaky ve válcích cca 8 ve všech stejně, tak snad ok.

Koupeny nové svíčky NGK a na 4. válci vyměněna cívka.

Motor vyhazuje chybu 171  - chudá směs a 304 vynechání zapalování 4. válce.

Za studena jede na 3 válce za tepla to celkem jde, po vymazání chyb to naskočí a pak nedrží volnoběh, za tepla již lepší a drží.

Vše mi tedy směřuje na 4. válec a vadná vstřik paliva..... souhlasíte??

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

tak jsem po dlouhém bádání u několika servisáku, dospěl k dalšímu posunu. Vytáhli se vstřiky a víceméně byly všechny ne zcela ok - některé pomalá odezva, některé dávali méně než měly.

Tak jsem je všechny nechal vyměnit a mám auto zpět. Zatím sleduji jak se to bude chovat.....

 

- je nutné nové vstřiky nějak kalibrovat nebo vynulovat nastavení v řídící jednotce ????

- chvili ještě na volnoběh (po vyřazení) na palubce ukazuje vysokou hodnotu spotřeby např. 77l, klesne až po chvilce (několik sekund),  a dokonce klesne pak po ustálení na volnoběh chvilkami až na 0,6l/h, dříve jsme měl vždy 0,8l/h....ale to by mohlo souviset s tou kalibrací nebo resetem hodnot z ŘJ...?

Dík za rady

 

Odkaz ke komentáři

Tak myslím, že problém se nevyřešil....

Nové vstřiky asi udělaly své .. jde to lépe do otáček, akcelerace v pohodě. Ale na volnoběh se to chová divoce... drží otáčky asi na 650... což už trošku kucká, pak někdy až lepších 800, nebo otáčky kolísají po vyřazení až k 1500, tedy jsem pořád tam kde jsem byl....

Dneska jsme to prohlédl.. žádné hadičky snad prasklé nejsou, že by to přisávalo vzduch.

Co mne zaujalo, často se i při studeném motoru spustí větráky na chladiči.....

Mohla by to být váha vzduchu...? (Tu když odpojím tak se větráky taky rozběhnou..) Při měření hodnoty kolísá na volnoběh cca 1,5 - 4g/sec

 

Nějaký postup jak ověřit funkci..? Děkuji

Odkaz ke komentáři

Koukám, že s tím zase zápasíš ... BZB je specifický v tom, že řízení lamda regulace tady nedělá lambda před katem, která tady fyzicky není, ale je to prováděno na základě uložené mapy v ECU. Lambda za katem už je jen kontrolní.

PCV sis zkontroloval, nečekal bych ani, že po 3 letech by mělo být KO.

Výměnou vstřiků se nic nezkazilo, dneska jsou za slušný peníz od Bosche. Když se měnily, jak vypadaly kanálky v hlavě a samotné sací ventily?

Kolik to má najeto? Ono záleží jak se ty komprese měřily, ale 8bar to není nic moc ... Limit opotřebení je 7 bar.

S projevy cos popsal v posledním příspěvku bych se zaměřil hlavně na škrtící klapku 😉 Tipuji že váha je OK a proto taky tu cvičící/neklidnou klapku ukazuje na množství nasávaného vzduhu, proto taky poprvé vyběhla ta P0507 s chybou stabilizace volnoběhu.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16891/P0507/001287

Nevím, jestli je u BZB normální, že po odpojení váhy to pustí saharu (tu zaručení spustí nefukční/odpojený G83 na výstupu z chladiče), ale to že se sahara spouští hned po studeném startu, to je na prověření diagem v měřených hodnotách všeho, porovnat požadavky s realitou (např. ta klapka) nebo samotnou funkci (pedál plynu). To může dělat cokoliv, u Octavia II často také "zelený" e-box ...

Vymazat naučené hodnoty ECU není problém a po výměně vstřiků bych to doporučil, stejně jako zkusit klapku přizpůsobit/zadaptovat. Pokud to mechanik neví, zkus se zeptat jinde. Jeho rada držet index dílu, který výrobce mezitím nahradil novým indexem ukazuje, že toho moc neví ...

Odkaz ke komentáři

Ahoj, no zápasím s tím pořád...

Shrnu výměny: PCV vyměněn, palivový filtr vyměněn, vstřiky Bosch, svíčky, jedna zap. cívka

Jak vypadaly sací ventily netuším, ale tlak mi před tím těch 8bar měřil někdo jiný, nyní ten mechoš co měnil vstřiky říkal, že tlaky ok, myslím, že říkal 10-11b (těch 8 co jsem mu avizoval od jiného se mu taky nezdálo)

Co myslíš tím: ....  "často také "zelený" e-box .."...?

Jinak ty mechaniky už jsem vystřídal 3, ten poslední věděl nejvíc,ale promazat nastavení se mu nepodařilo...

 

No zítra zkusím zavolat ještě do jiného servisu, kde už nemám známé, snad zase něco vymyslí - navedu je na klapku a váhu vzduchu a revize hodnot a uvidíme... no to je záhada....

 

 

Odkaz ke komentáři

Aha, tak střídání mechošů už proběhlo ... No, ten co měřil 8bar asi nevěděl jak, ten poslední může ještě dostat šanci, když ho něco naučíš, třeba dostaneš slevu ... 🤣

Vymazat adaptace=reset naučených hodnot je to nejjednodušší. On má tedy VCDS, u něj jsi v lednu dostal ten výpis chyb? Pokud ano, tak s jen zapnutým zapalováním vleze do motorovky 01 a tam v adaptacích 10 vymaže kanál 00 = uloží ho beze změn.

https://www.ross-tech.com/vcds/tour/adaptation_screen.php

Kvůli tvaru kapoty tady bývá e-box více zaléván, vypadá to pak takto ... To bych nechal ale jako poslední kontrolu.

https://forum.octaviaclub.cz/topic/10-poruchy-a-problémy-18-tsi/page/64/?tab=comments#comment-1682174

https://forum.octaviaclub.cz/topic/10-poruchy-a-problémy-18-tsi/page/87/?tab=comments#comment-1769030

 

Odkaz ke komentáři

Vymazání a nastavení základních hodnot klapky, by mohl být zajímavý nápad, to by šlo i odpojením baterky na nějakou dobu např. přes noc...? Nebo přes ten program. Zkusím to pořešit.

Co se týké e-boxu v motorovém prostoru, tak předpokládám, že myslíš tu pojistkovou krabici, co je uplně vpravo vedle baterky na kraji prostoru..? Ta vypadá celkem slušně po otevření víčka úplně čisto, nebo to může být zelené ještě někde ze spodu...?

 

 

Upraveno uživatelem Ridic
Odkaz ke komentáři

JJ prošel jsem, klapku jsme sadptovali ve středu a včer ami opět naskočila kontrolka motoru. Chyby 171 a 507. Už fakt nevím....

Poslední možnost klapku vyndat a vyčistit třeba acetonem nebo benzínem.. Vytáhnu klapku jen z vrchu nebo musím i sundat plech pod motorem jak se píše v dílenské příručce?

Pokud to nepomůže pojedu asi do nějakého profi servisu.. zaplatím ranec, ale třeba to vyřeší.

Odkaz ke komentáři

A koukli jste, jak klapka reaguje na plyn v měřených hodnotách?

Zatím bych jí ven netahal, jde to i svrchu, ale kdo to tady nedělal, bude nadávat ... 🤣

Olej ti tedy nikde z motoru neteče/nekape? Vrátil bych se k tomu, že po odpojení spojení mezi odlučovačem/PCV k sání to přestane kravnout. To ukazuje, že tam zřejmě je někde netěsnost, kterou pak vidí lambda za katem, ale váha na sání ne. Holt tady jen s kontrolní a bez regulační lambdy je to složitější.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

 

 

Odkaz ke komentáři

Na ty hodnoty klapky-pod plynem jsme asi nekoukali, já se ve VCDS nevyznám a ten známý taky moc ne, dle nějakého návodu by jsme to asi dali dohromady.

Olej tekl v pravo vpředu, ale to se ukázalo, že to bylo z poloosy - z převodovky a jinak nikde žádné loužičky. Trošku je to zasviněné u přívodu do turba.

Ta netěsnost  v sání je možná, ale jak ji odhalit...? Někde jsem viděl, že mechanik pošplíchal motor benzínem v rozprašovači a dle chodu motoru odhalil netěsnosti,ale to se mi zdá dost nebezpečné...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem absolvoval revizi v "profi" servisu. Proveřili netěsnost sání - s negativním výsledkem, projeli to a sledovali chování lambda sondy atd.

Jejich závěr je takový, že pravděpodobně v důsledku pouze jedné lambda sondy (BZB) si to systém blbě vyhodnocuje a zejména na studený motor to přistřikuje více paliva. Lambda sonda prý ok, ale ještě by mohl být vysypaný katalyzátor.

Doporučili mi specializované pracoviště na diagnostiku a nechat si přehrát software v řídící jednotce. Tenhle názor jsme již tady v nějakém foru také četl...Co si o tom myslíte?

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak se začínám motat v kruhu..... Auto bylo opět v dalším servisu, kde mi je doporučili jako odborníky na diagnostiku... no moc se mi to tam nezdálo a tvrdili, že nemají moc času. Promazali tam závady a trochu to testovali, tak říkali že PCV ok, lambda ok a software nový není třeba.... a že by hlavně vyměnili zapalovací cívky, že po 250tis km jsou tam 3původní (což jsem věděl)...

Od jejich výmazu chyb to začalo zase frčet jen na tři válce, za studena chcípá a po načtení chyb opět vyskočili 0300, 0302,0303,301 atd. (tzn. že nepálí vybrané válce).... to je divné...? Tuhle chybu mi to neházelo již 6 měsíců dokud se v tom tihle experti nyní nehrabali....?

No tak cívky vyměnín, to asi je maličkost, spíše je záhadou, že to začalo zas po tak dlouhé době... mohlo by to být kabeláží k cívkám?

Odkaz ke komentáři

Tak doplním aktuální info, po dvoudenním testování:

Po návratu z posledního servisu to začalo házet chyby 030x.

-mrkl jsem do motoru a po zásahu mechanika byly poházené kabely (nezacvaknuté v podélné  liště u návaznosti do konektorů) na přívodu k zapalovacím cívkám. Vše jsem pečlivě docvakal a motor začal běžet lépe

- pak navazovala jízda cca 20km, tam to začalo zlobit a vyhodilo chybu 0304 a 0302 (na válci 4, byla dříve měněna jediná nová cívka). Chod byl uplně špatný bez výkonu (klepání, bez tahu). Dojel jsem domů , vytáhl a přehodil novou cívku na 1. válec. Chyb přeskočila na 0301. tedy jesm vytahl mimo tu novou cívku a dal tu původní origo. A hle motor zas začal běžet lépe, tedy vlastně jak původně "blbě". Projel jsem to zase cca 50km a naskočila opět chyba 0171, ta jediná co mě nyní trápí...

Co mě překvapilo tak, dle přiloženého schématu níže jsem proměřil a všechny cívky, a i ta nová co házela chybu - mají na spoji "2" a "3" měřeno 390 ohmu, tedy jako ok. Může být v háji kabeláž nebo nějaký drát???

 

 

Chová se to tak, že:

- za studena kolísají nízké otáčky cca 700, a trošku prdí do výfuku jako by na tři válce, zatížení motoru ukazuje 30% ( to je dost), pod plynem jede celkem ok

- po zahřátí je to již lepší, volnoběh cca 850 otáček a zatížení cca 8-10% (což je asi ok), pod plynem v otáčkách při jízdě ok

Ještě doplním, že když vypnu klimu a nechám jet jen větráky (zapnu "ECON"), tak se otáčky za tepla ustálí (posunou) na cca 1000 - 1100. pokud klimu zapnu zas klesnou zas na 800. to je teda divné....

Tedy se ptám:

- co vadné čidlo teploty kapaliny? nebo čidlo "klepání" nebo otáček... může to být tím?       

 

 

mereni civky.jpg

Upraveno uživatelem Ridic
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak pořád záhada:

- bylo to i v autorizovaném servisu a nikdo si  s tím neví rady. Jen říkali, že když zaslepí PCV ventil (tedy hadici co jde zepředu) tak se chod motoru pěkně ustálí a je uplně ok

- aktuálně se po velkém dešti se rozsvítili kontrolky ESP, ABS a bliká kontrolka BRZD (vykřičník).  Auto ale jede pořád stejně

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdravím páni , tak to nie som jediný kto má vrásky na tvári pre chybu P0171.

Tu je môj príbeh. Škoda Octávia RS 2.0 TSI typ m. BWA

mam najazdene cca 280000km a mam namotnovane aj LPG. 2 roky som jazdil na LPG a striedal benzin iba 100 oktan zacalo to zasvietenim kontrolky MIL na dialnici a potom mi to cukalo na volnobehu a zdochynalo iba ak som dosiel z cesty na lpg pokial som dosiel na benzine mi to nerobilo. A tu sa zacina zaujimava splet udalosti...
robilo mi to castejsie tie otacky padali pomalsie az pri zatazi mi to pred chorvatskom hodilo na 3 valce tak som vymenil cievky a v pohode no v Chorvatsku mi to urobilo znovu a tam sa moja cesta skoncila domov odtah...a doma ked sme dali dole hlavu zistil som ze je prepaleny ventil a valec stratil kompresiu.
Teraz jazdim uz 3 mesiace len na benzin 100 oktan bez lpg mam nove rozvody sviecky cievky filtre pcv ventil odvetranie klukovej skrine olejovy separator odvetranie pal.nadrze ventil na vysokotlakej rampre ventil na vysokotlakom cerpadle vstrekovace preverene a dokonca aj tlaky v pohode a teraz mi zacalo cukat aj na benzine ale vsimol som si, ze ak nastartujem tak mi akokeby nesiel automaticky sitic a motor sa zacne dusit trhat a trojkovat chyba na diagnostike ziadna iba P0171 a po minute o.k potom mi zacalo tiez robit to kolisanie otacok pri dobrzdeni ku krizovatke.
motor je O.K. Som technik EK a emisku mam CO aj za tepla aj za studena 0.000 HC: 0 a kyslik 1.000 presne v rovine ziadane auto nemoze mat lepsiu emisnu ako su tieto hodnoty mam nový výfukový systém a obe nove lambdy a každy diel je len originál VW AG všetko ešte aj maličkosti takže v aute je .... ani to tu radšej nepíšem kolko Eur. a Čo ma napadlo že skúsim vymeniť čidlo teploty chladiacej kvapaliny budik ukazuje uz davno 90 ale cez diagnostiku to trvalo dlho kym som ho nahrial teda auto bolo uz davno nahriate ale ci to cidlo posiela spravne informacie do riadiacej jednotky zaujimave ze za tepla a horuca sa nic nedeje ze zakolisu otacky? nevadi ale to trhanie za studena toto neakceptujem a ta sk... kontrolka motora tu treba furt len mazat.
cele to TFSI je na ho*no aj spotreba vysoká ale neviem teda mam okolo 10 - 12 litrov kombinovanu ale nesetrim na plyne idem obcas aj na obmedzovac ked sa chcem vyblaznit.Olej berie podla navodu od vyrobcu takze ziadna olejnicka ale akoze fakt neviem co mam robit ci to vzdat a predat alebo dat autu poslednu sancu na blahobyt v akom zije pri mne. Chyba vzdy vyskakovala aj ked som nejazdil na LPG preto si myslim ze LPG v tom nehraje vyznamnu ulohu ale ak je podpaleny ventil tak je mozne ze to klakne a vsak ak su dobre tlaky mal by byt motor v poriadku teda aj hlava a ventily. Cele zle ...

Objednal som cidlo teploty a termostat a uvidime co bude za studena.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
V 27. 8. 2021 at 22:04, Ridic napsal:

Tak pořád záhada:

- bylo to i v autorizovaném servisu a nikdo si  s tím neví rady. Jen říkali, že když zaslepí PCV ventil (tedy hadici co jde zepředu) tak se chod motoru pěkně ustálí a je uplně ok

- aktuálně se po velkém dešti se rozsvítili kontrolky ESP, ABS a bliká kontrolka BRZD (vykřičník).  Auto ale jede pořád stejně

 

 

Ahoj, mám teď na autě vpodstatě stejnou závadu. Přišel jsi nakonec čím to bylo? Díky moc.

Upraveno uživatelem Milan18
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím přidám dotaz zde 1.8tsi bzb také při studeném startu diag hlásí chyba zapalování 3. Válec motor sebou škube jakoby chtěl z auta vyskočit stačí ale abych trochu přidal plyn tak se to jakoby chytne a běží jak má přehození cívek nepomáhá pořád chyba na 3. Válci svíčky jsem dával nové 

Pcv ventil když vytáhnu merku oleje když to zrovna dělá tak beze změny 🤔 podle diag by vstriky měli být v pohodě teda aspoň coi bylo řečeno tlaky na válcích taky v pohodě víceméně to začalo dělat když auto stálo 3 dny v těch mrazech ty odrovnali baterku takže start přes kabely a od té doby tady ten problém 🤔kontrolka motoru nesvítí nevím jak jinak zjistit vadné Pcv 

A nevím jestli to může mít spojitost ale občas když akcelerují a poté pustím nohu z plynu auto sebou jakoby škubne/cukne 🤔 ale dělá to jen někdy nepravidelně děkuji za každou radu 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...