Přejít na obsah

Zvýšené otáčky na 10 000


Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

nevím zda je to problém v autě nebo se vypaluje DPF filtr, ale auto pri dojezdu udržuje 1000 otáček. Když parkrat sešlápnu plyn stále si otáčky drží, ale až tak po 5 minutách se zvedne spotřeba a po sešlápnutí plynu se otáčky sníží na optimálních 800. Už se mi to děje třetí den, tak mi to přijde divny. Bohužel jsem se nikde nedocetla jakou regeneraci DPF moje auto má (Škoda octavia 1.6 TDi CR 77kw). 
 

Odkaz ke komentáři

Otáčky se počítají v 1000 za minutu, kdyby ti to točilo byť jen 8000 ot/min. tak se to rozletí.

Takže volnoběh je 800 ot./min, zvýšeny volnoběh je 1000 ot./min.

Zvýšený volnoběh může způsobovovat regenerace - v tom případě ale běží i větrák u chladiče (auto více hučí) a z výfuku jde teplo jak z fénu,

Dále může jít o zapnutý přídavný topný element, který pomáhá s vyhříváním interiéru po studeném startu nebo v případě, kdy se motor nestačí provozem zahřát na provozní teplotu.

Pokud tebou popisovaný stav nastává u teplého motoru, tak půjde o regeneraci filtru. Pokud jezdíš jen krátké trasy může se spouštět častěji.

Taky záleží v jaké kondici DPF filtr je, respektive kolik má najeto.

Odkaz ke komentáři

V sobotu jsem jela cca 100km ale tohle se mi začalo dít po dojezdu a od pondělí stále . 
Tak si nevím rady a jen se tiše modlím ať je to pravě vypalování filtru. Je fakt ze od doby co jsem auto koupila jsem tohle zaregistrovala jen jednou, ale co jsem studovala na internetu, tak psali ze to člověk nemá “šanci” poznat. Samozřejmě pak se filtr vypadluje i během jízdy tak je více než možný, ze jsem to nepoznala. 
Právě mi přijde divný, ze najednou a tolikrát. 

Odkaz ke komentáři

Tak ono teoreticky, mohla cestou zpátky z té 100km cesty nastat regenerace, která se nestihla dokončit, a teď se při každém startu snaží dokončit. 

Pokud si jela od té doby jenom párkrát a krátkou trasu, může být. Nicméně jak psal kolega, bylo by to spojené s hučením ventilátorů u chladiče. 

To že to nemá člověk šanci poznat, to je z nějaké brožury, nebo reklamního předmětu ne ? 

Každej kdo vnímá zvuk auta, tak to pozná podle hrubšího a hlučnějšího projevu...

Asi bych to zkusil projet a nějak bych z toho nedělal žádnou vědu, protože případů kdy se zvedne volnoběh a nerozsvítí se nějaká kontrolka je mimo regeneraci opravdu málo..

Odkaz ke komentáři

Můžu Ti doporučit návštěvu servisního technika popřípadě pokud máš nějakého známeho, který se vyzná a umí pracovat s diagnostikou a požádat ho o zjištění jak je stav DPF zaplnění.

Pokud je přerušená regenerace byť v půlce vypalování, tak další regenerace začíná od jistého zaplnění DPF.Není pravidlem, že při prerušení nastane ihned po nastartování vozu.

Zvýšené otačky můžou mít i za následek jev Webasta při nízkých teplotách, to již zmiňoval kolega.

Odkaz ke komentáři

V případě, že je spojitost webasta s nizkou teplotou chladící kapaliny tak jsou otáčky zvýšené, to platí i při dojezdu v případě, že je nízká teplota chladící kapaliny a je seplé webasto pro podporu ohřevu.Tak to funguje u mě 4 roky prověřeno.Webasto mám nastaveno, že sepne pod 5°C venkovní teploty a vypne při dosažení 70°C ohřevu vody.

Samotné webasto seplé manuálně u vyšších venkovních teplot nemá vliv na zvýšené otáčky motoru.To je pravda.

PTC článek je jiná liga.

U mne se nedokončená nebo přerušena regenerace  rozjede opět při dosažení zapopelení na 14,5 g.

V případě, že na palubovce nesvítí kontrolka DPF nebo nebliká žhavení, tak je to v pohodě a nabál bych se  delší projetí, ale s čistou hlavou bych si nechal prověřit realitu zapopelení(zanešení)DPF u technika.

Při zapopelení na 15g trvá vypálení na 3 g cca 15 minut při rychlosti 90 km/h na 5 rychlostní stupěň.Bavím se o celkovém zanešení DPF olejovým popílkem 0,15L a nebo x350 v gramech.

K dokonalešímu a rychlešímu vypálení dochází u mne při rychlosti 130 km/h na 6 rychlostní stupeň, je dosaženo i vyšších teplot DPF

Toť má zkušenost s mým 2 Tdi CR DPF (103kW)

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, header009 napsal:

Webasto určitě ne, to s otáčkama motoru nijak nesouvisí. Nemá na něj vliv. 

Lancelot psal o PTC článku, ale to by ta baterka musela bejt mrtvá a to si myslím, že by si všimla jinak. 

Já teda nevím, ale u mýho dvolulitru naskakovala regenerace pořád dokola, dokud neproběhla. 

 

Když běží PTC, tak jsou vždy zvýšené volnoběžné otáčky, bez ohledu na stav baterie, má asi 800W, takže odběr to má solidní a z volnoběhu to altík neutáhne.

U Climatronicu se spouští při teplotě pod 5°C a teplotě vody pod cca 70 °C, u manuální klimy/topení se zapína při poloze max teplo.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...