Přejít na obsah

Přední stahovačka


jaVe

Doporučené příspěvky

Dobrý den pánové,

Octavia II, blbne přední stahovačka (spolujezdec). Sundal jsem tapec a zamýšlím vyndat sklo a následně sundat stahovačku pro kontrolu závad/výměnu.

Povedlo se mi vytáhnout zajištovací špunty šroubem M5, nicméně ty druhé špunty M8 nejdou vyndat, M8 je v tom vnitřním plastovém závitu "dost volná" a při pokusu o vytáhnutí zátku/špuntu  šrub vytáhnu, ale špunt zůstává, kde je. Příčinou je podle mne rozdíl/nepřesnost ve vnitřním závitu, nebo plastový závit M8 změkl, nevím...

Nepotkali jste se někdo s tímto stavem?  Jak pokračovat dál? M9 šroub  či teflonkou na šrub M8 vymezit vůli v závitu? 

Dík za radu/názor...

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dík, už jsem to vyrazil dovnitř a otevřel.

Nenašel jsem nic zlomeného, poškozeného. Lanka parádní, suchá, kladky celistvé. Předpokládám, že vyčistit a lehce namastit a složit zpět + kontrola ve VAG.
Čím to mastíte pánové? Dík

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

Jestli to máš rozebrané, tak to vyčisti, a prostříkej horní a spodní kladky WDčkem + vodící lišty na kterých jezdí vodící plastové vozíky.

Mě to skřípalo vždy v létě, tak jsem to prostříkal v otvorech pod tapecem, kde se dostaneš k vodícím lištám, a horní těsnící gumou a oknem, kde se dostaneš na horní vodící kladky.

image.jpeg.b266564f2612f5f57ed324b3e62171cc.jpeg

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Ahoj potřetí,

chtěl bych poděkovat (zcela vážně) hlavě, co vymyslela použití nýtovacích matic M5 místo trhacích nýtů. Ta hlava (věřím, že nejen mi) ušetřila  hodně nervů.  Elegantní řešení. Pocta autorovi...

Jsem  ve fázi kompletace.

Ty zajišťovací větší špunty/plastová péra/nevím jak to nazvat  (na M8 šrub) do držáku/okna krásně a lehce jdou. Dokonce bych řekl, že větší špunt je dost volný (pokud není rozšířen tím menším/zajišťovacím).

Problém mám se zajišťovacími (menšími) špunty. Ten zajišťovací jde do toho většího špuntu dost těžce. Pokud použiji sílu na ten menší špunt, vytlačím ten větší špunt mimo držák, pak následuje sundání stahovačky a postup se opakuje. Konstrukčně ten zajišťovací špunt je dobře vymyšlen, má "náběh".  

Nemáte na ten krok zajištění/rozevření toho většího špuntu při zalisování menšího - nějaký grif, fintu, pomůcku? 

Teď mně napadlo nahradit zajišťovací špunt  červíkem. I tak budu muset ten větší špunt něčím/nějak přidržet, aby nepropadl skrz.

   

Zkusil jsem  přidržet větší špunt pevnou nití, nicméně toto není dost, zkoušel jsem také přidržet větší špunt přizvednutím okna (vzpříčením), také to není dost, abych zabránil vypadnutí většího špuntu a docílil spolehlivé nalisování menšího zajišťovacího špuntu do většího.            

Dík za vaše zkušenosti

JaVe

Odkaz ke komentáři

Vyndat lištu, na které je zavěšen tapec (hned vedle skla), sklo vyndat, do otvorů ve skle dát oba ty špunty, zalisovat je do sebe např. sikovkama. Je dobré, aby na obě strany trčely stejně. Pak okno spustit do dveří, trefit úchyty ve stahovačce (je to vidět skrz ty otvory ve stahovačce, jestli je správně nebo mimo). A potom z vrchu na okno zatlačít směrem dolů. Cvak, cvak, a okno je ve stahovačce. Práce max na 10min.

Upraveno uživatelem Hydraulik
Odkaz ke komentáři

@jaVe Vozíky tam nechej, na přiloženém videu je, jak lze složit v případě vloženého skla ve dveřích a Hydraulik popisuje montáž s vytaženým sklem a vložením těch čudlů. Lištu kterou popisuje je  lišta neboli těsnění kolem okna na kterém drží tapec.Sundat se musí proto aby bylo možné okno výjmout ven(vznikne tak větší prostor pro manipulaci s oknem.

Odkaz ke komentáři

Rozumím, tu plastovou lištu/těsnění (vnitřní) mám samozřejmě venku, šla ven ještě před vyjmutím skla, přesně jak píšeš/-te. Dostanu více prostoru pro manipulaci se sklem.    

Shrnuji:

- nalisovat špunty/čudly do okna/skla, Tak, aby špunty trčely stejně na obě strany skla,

- nasadit  sklo (i se špunty) do dveří a mrknout, jestli jsou špunty nad otvory v těch bílých unašečích/vozících

- násilím sklo se špunty "vecvaknout" do vozíku

- dokončit kompletaci kabelů a tapec, klika atd.. 

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...