Jump to content

Přední stahovačka


jaVe

Recommended Posts

Dobrý den pánové,

Octavia II, blbne přední stahovačka (spolujezdec). Sundal jsem tapec a zamýšlím vyndat sklo a následně sundat stahovačku pro kontrolu závad/výměnu.

Povedlo se mi vytáhnout zajištovací špunty šroubem M5, nicméně ty druhé špunty M8 nejdou vyndat, M8 je v tom vnitřním plastovém závitu "dost volná" a při pokusu o vytáhnutí zátku/špuntu  šrub vytáhnu, ale špunt zůstává, kde je. Příčinou je podle mne rozdíl/nepřesnost ve vnitřním závitu, nebo plastový závit M8 změkl, nevím...

Nepotkali jste se někdo s tímto stavem?  Jak pokračovat dál? M9 šroub  či teflonkou na šrub M8 vymezit vůli v závitu? 

Dík za radu/názor...

 

Link to post

Přesně tak, vyklepnout dovnitř. Pokud vím, tak ani jeden z těch špuntů, žádný závit nemá, jsou to jen 2 kousky plastu zakousnuté v sobě. Když tak mrkni na YouTube, v angličtině tam určitě najdeš jak na to. Sám jsem to kdysi hledal a našel.

Link to post
  • 3 weeks later...

Dík, už jsem to vyrazil dovnitř a otevřel.

Nenašel jsem nic zlomeného, poškozeného. Lanka parádní, suchá, kladky celistvé. Předpokládám, že vyčistit a lehce namastit a složit zpět + kontrola ve VAG.
Čím to mastíte pánové? Dík

Link to post

Ahoj,

Jestli to máš rozebrané, tak to vyčisti, a prostříkej horní a spodní kladky WDčkem + vodící lišty na kterých jezdí vodící plastové vozíky.

Mě to skřípalo vždy v létě, tak jsem to prostříkal v otvorech pod tapecem, kde se dostaneš k vodícím lištám, a horní těsnící gumou a oknem, kde se dostaneš na horní vodící kladky.

image.jpeg.b266564f2612f5f57ed324b3e62171cc.jpeg

Edited by Radas
Link to post

Ahoj potřetí,

chtěl bych poděkovat (zcela vážně) hlavě, co vymyslela použití nýtovacích matic M5 místo trhacích nýtů. Ta hlava (věřím, že nejen mi) ušetřila  hodně nervů.  Elegantní řešení. Pocta autorovi...

Jsem  ve fázi kompletace.

Ty zajišťovací větší špunty/plastová péra/nevím jak to nazvat  (na M8 šrub) do držáku/okna krásně a lehce jdou. Dokonce bych řekl, že větší špunt je dost volný (pokud není rozšířen tím menším/zajišťovacím).

Problém mám se zajišťovacími (menšími) špunty. Ten zajišťovací jde do toho většího špuntu dost těžce. Pokud použiji sílu na ten menší špunt, vytlačím ten větší špunt mimo držák, pak následuje sundání stahovačky a postup se opakuje. Konstrukčně ten zajišťovací špunt je dobře vymyšlen, má "náběh".  

Nemáte na ten krok zajištění/rozevření toho většího špuntu při zalisování menšího - nějaký grif, fintu, pomůcku? 

Teď mně napadlo nahradit zajišťovací špunt  červíkem. I tak budu muset ten větší špunt něčím/nějak přidržet, aby nepropadl skrz.

   

Zkusil jsem  přidržet větší špunt pevnou nití, nicméně toto není dost, zkoušel jsem také přidržet větší špunt přizvednutím okna (vzpříčením), také to není dost, abych zabránil vypadnutí většího špuntu a docílil spolehlivé nalisování menšího zajišťovacího špuntu do většího.            

Dík za vaše zkušenosti

JaVe

Link to post

Vyndat lištu, na které je zavěšen tapec (hned vedle skla), sklo vyndat, do otvorů ve skle dát oba ty špunty, zalisovat je do sebe např. sikovkama. Je dobré, aby na obě strany trčely stejně. Pak okno spustit do dveří, trefit úchyty ve stahovačce (je to vidět skrz ty otvory ve stahovačce, jestli je správně nebo mimo). A potom z vrchu na okno zatlačít směrem dolů. Cvak, cvak, a okno je ve stahovačce. Práce max na 10min.

Edited by Hydraulik
Link to post

Dobrý den, myslíš/-te ty bílé plastové jezdce, co jezdí po těch černých lyžinách?  Přikládám foto konkrétní (zlobivé) stahovačky. Sundat je, nasadit je na sklo a pak zacvaknout na původní pozici? Tak jsem to pochopil.  

20201128_134158.jpg

Link to post

@jaVe Vozíky tam nechej, na přiloženém videu je, jak lze složit v případě vloženého skla ve dveřích a Hydraulik popisuje montáž s vytaženým sklem a vložením těch čudlů. Lištu kterou popisuje je  lišta neboli těsnění kolem okna na kterém drží tapec.Sundat se musí proto aby bylo možné okno výjmout ven(vznikne tak větší prostor pro manipulaci s oknem.

Link to post

Rozumím, tu plastovou lištu/těsnění (vnitřní) mám samozřejmě venku, šla ven ještě před vyjmutím skla, přesně jak píšeš/-te. Dostanu více prostoru pro manipulaci se sklem.    

Shrnuji:

- nalisovat špunty/čudly do okna/skla, Tak, aby špunty trčely stejně na obě strany skla,

- nasadit  sklo (i se špunty) do dveří a mrknout, jestli jsou špunty nad otvory v těch bílých unašečích/vozících

- násilím sklo se špunty "vecvaknout" do vozíku

- dokončit kompletaci kabelů a tapec, klika atd.. 

 

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Chyba není , a co hodnoty? Teplota vody pro řj ? Teplota vzduchu? 
    • Ahoj lidi. Potřebuji radu protože už nevím co s tím. Octavka rok 97 1.6 aee. Ať je motor zahřátý nebo studený, tak po chvilce co drží otážky stabilně tak se rozhoupe, až občas chcípne sám od sebe. Při jízdě to samozřejmě jede naprosto normálně🙄. Přečetl jsem si příspěvky na co se zaměřit ale zatím mi nic nepomohlo. věci co jsem měnil: rozvody (před rokem), klapka, čidlo v sání, palec + víčko rozdělovače, kabely zapalovací, svíčky, cívka (před rokem), lambda, palivové čerpadlo (dávalo necelé 2,5bar), filtr palivový, čidlo klepání, čidlo teploty (když ho ale odpojím tak to přestane houpat) přijde mi, že jsem tam udělal snad všechno co na tom motoru je 😄 kontroloval jsem i vačku s hydroštěly a ta je ok, základní nastavení klapky ok, seřízení předstihu ok, sání ok, výfuk ok žádná chyba na diagnostice není any idea co s tím dál?
    • aj na aliexpresu maju...podobna sada za 80kc...ale pockas si tak 2 mesiace 🙂
×
×
  • Create New...