Jump to content

Výměna převodovky


Recommended Posts

Nesla, protoze ma jiny obal. Pokud chces delsi kvalty, tak dej prevodovku z 1.6/55kw nebo z 1.9 sdi, ta ma jeste o chlup delsi kvalty nez ma ta 1.6/55kw.

Sam mam na 1.6/74kw danou prevodovku z 55kw a je to opravdu poznat 👍

Link to post
  • 4 weeks later...

Ahoj, reaguju spíš na Konnyho než na původní dotaz. Sám mám v oktávce 1.6 74kW (AKL) a byl sem až nepříjemně překvapenej, když sem si od kamaráda půjčil slabší 55kW verzi. Jeli jsme jen po okreskách, ale do 100km/h pocitově zrychlovala srovnatelně s mojí o 20kW silnější verzí a spotřeba byla daleko přívětivější. Všiml sem si, že jsou převody poskládané trochu jinak než na té mojí a tak mě zajímá, jestli je to opravdu tolik znát jen díky převodovce, ale především jak se změnil jízdní projev na tvojí 74kW verzi po výměně převodovky? Hlavně tedy zrychlení a spotřeba? Už sem se poučil, že u našich motorů nemá moc smysl o spotřebě diskutovat, ale pořád mě udivuje že náš podčtvercový motor s variabilní délkou sání a bůh ví čím ještě nedokáže výrazně předčit o tolik slabší verzi. 

*vůbec tím netvrdím, že 55kW je super motor. Do oktávky je to samozřejmě málo ;-)

Link to post

1.6 55kw je hodne nadctvercovy motor, ktery ma kroutak nizko (dieslovy charakter), proto ma prevodovku s delsimi kvalty a do 100km/h ma v podstate navrch oproto 74kw motoru. Nas motor se musi zase tocit a prave oziva ve vyssich rychlostech, kde 55kw zase umira. 

Nicmene, prevodovku z 55kw na 74kw hodnotim jen pozitivne. 1° a 2° je stejny a prevody se lisi az od 3°, ale jelikoz ma 74kw vetsi vykon, tak mi neprijde, ze by motor ztratil pruznost... Navic ocenuji ze motor treba na dalnici toci min otacek, nez s puvodni prevodovkou. Na 4000ot. jedu 150km/h, pri 200km/h tocim asi okolo 5300ot., coz s origo prevodovkou bych byl skoro v omezovaci 😉👍

Link to post

Super, moc děkuju za reakci. Začíná mi chroupat synchron na trojce tak už trochu plánuju dopředu jestli malinko nevylepším ;-) Původní převodovka krásně doplňuje motor, kterej je sám o sobě dost "svůj". Točit na pětku při 100km/hod 3tis je prostě lahůdka :D

Link to post

Ja dával převodovku z golfa 2004ky 1.6 77kw typ ERT a nepocituju rozdíl oproti tý DUU je fakt že ja stim moc nenajedu jezdí stim ta moje 

Mě šlo o to aby uz sem tu převodovku nemusel měnít tak sem scháněl převodovku z novějšího vozu kde by už problém s praskajícími nýty v diferáku měl bejt již vyřešen 

 

Link to post
  • 2 months later...

Tak dneska při cestě do práce nejdřív rána potom klepání. Původně sem myslel, že mi už povolil načatý spoj mezi katalyzátorem a středem výfuku, ale bohužel. Při rozjezdu začne auto kopat, při jízdě pod plynem hučí převod. Bez zátěže (na neutrál) chod motoru v celym pásmu otáček bombice. Zítra jedu k mechanikovi, tak uvidíme. Jen mě prosím případně upravte. Když dojde na výměnu, tak origoš pro AKL motory s vyřešeným praskáním nýtů by měla být DLP, že? Nikoli DUU (kterou mám nejspíš teď). Případně tedy přechod na DRY, který sem avizoval už čtvrt roku zpět 😄

Jinak auto má za 21 let najeto 168 tisíc, posledních 20 tisíc převážně ve dvou režimech jízdy: plnej výkon (jízda) nebo plnej krouťák (rozjezdy), takže závada příliš nepřekvapila...

Link to post

Ja jsem mel na AKL prevodovku DLP a stejne se mi na diferaku strihl nyt... 

Nyty se hodne strihaji na DUU, tak jsem si rikal, ze muzu byt v klidu a ejhle... 😂

S DRY jezdim od roku 2016, dostava taky zabrat jako predchozi a nyty drzi, takze zatim maximalni spokojenost i co se tyka pohodli v podobe delsich kvaltu 👍👍

Jinak kdyz se podivas pod motor nevidis poskozeni nebo kapajici olej? 

Link to post

Nakonec vše jinak. Olej sem samozřejmě kontroloval hned po odstavení, nikde ani kapička. Chvilku po vytvoření příspěvku a prolistování kompletní nabídky převodovek na bazoši včetně bouraček a "vymontuj si sám inzerátů",  jsem šel auto ještě potrápit a pokusit se blíž specifikovat závadu (např. na který kvalty hučí atd). Hned po nastartování motor nakopnul auto značnou silou zpět a po zařazení se začala vracet páka zpět, ale nevyskočila úplně). S představou nepojízdného auta před domem sem radši hned vyrazil k mechanikovi - nechám mu to, dokud jezdí 😉 Už za jízdy sem shledal tah, řazení, zrychlení za plynulé a v pořádku. Píchnul sem to na benzínku, otevřel kapotu a potůroval motor přímo přes klapku (díky bohu za lanko). Motor se ihned začal stavět na zadní, respektive naklápět se vzad. Ukázalo se, že vůbec nedrží ve spodním uložení / silentbloku. Před měsícem jsem něčím trefil balvan, klasicky okouknul zda teče olej a dál neřešil. Motor teda drží jen v bočních silentblocích a při sebemenším nárůstu výkonu se houpe, kroutí a hlavně bouchá - kopání při přidání plynu. Když se motor kroutí mimo běžnou pozici, začne deformovat a ohýbat přepákování řadičky - vytlačování páky z kvaltu. Na neutrál to znát není, ale v zátěži a nakroucení motoru začne hodně speciálně rezonovat výfuk - hučení při jízdě se zařazením. Mechanika nechám demontovat zbytek strženéhoo šroubu po držáku a zbytek si dodělám sám. Cenu odhaduju do 2.000,- Kč, takže ve výsledku celkem pěknej den 🙂 Vám děkuju za odpovědi a snad moje zkušenost příště někomu pomůže.

Link to post
  • 2 months later...

Teď tam mám snad 172 nebo tak nějak, ale začínám o tom pochybovat, když už mám za sebou měněný kroužky, hlavu atd a teď i spojku s převodovkou.

Hale řešil sem to včera docela na spěch a možnosti byly buď DUU za 6tis nebo DUW za 4tis. Takže sem vzal DUW (je to tušim z 55kw golfa a nebo nějaký SDi). Převodový poměry proti DUU jsou:

1, 2 stejná

s potom DUU/DUW

3   37:27=1,370 / 36:28=1,286

4   32:31=1,032 / 31:32=0,969

5   34:40=0,850 / 33:41=0,805

(uloupeno z vw club)

Očekávám od toho podobný efekt jako DRY, ale netušim jak je to tam zase s nýty, ale za 4k to ani moc neřešim. A s krouťákem 150nm nebo kolik ta 74kw má se ani nebojim nějak výraznýho poddimenzování.

Jinak ještě na tom VW zmiňovali na AKL namontovanou převodovku DUS (ta je tušim tutově z SDi) a byl s tim hodně nespoko. Ta má poměry

1, 2 stejná

3   36:28=1,286

4   31:33=0,939

5   37:52=0,712

tedy proti mojí ještě o kus delší

Z toho soudim, že na výše popsaný požadavky jako je 1,2,3 stejná a 4,5 ekonomická by měla ta DUW sedět dobře. Klidně mě opravte nebo doplňte...

Link to post

Taky jsem to na predchozi octavce resil, 3x menena prevodovka, nakonec jsem nechal udelat repas, kde pan vymenil nyty za pevnostni srouby a byl po celou dobu klid, nez bracha obratil auto na strechu 😄

Daval jsem tam i jinou prevodovku nez DUU, a taky se mi podarilo urvat nyty. Stacil zahrabat jednim kolem na trave druhym na betonu a bylo to.

Taky to zaclo chrastenin pri zarazeni zpatecky.

Link to post

Teď sem to byl projet po výměně a je to nepatrný rozdíl. Paradoxně dvojka, která má být stejná, mi přijde jako by táhlá líp. Čtyřka a pětka delší jen podle tachometru. Pětka při 100km/hod pokles proti DUU asi do 200rpm. Ale hlavně, že to jezdí. Škoda, že mi mechanik rozhodil řazení - celá kulisa je hnutá do strany směrem na 4 a 5. Už googlim jak to seřídit, možná čekejte nové téma... 😄

Link to post

To jsem psal, ze rozdil bude malinky. Ja mam na 5 kvalt rozdil oproti puvodni DLP asi 600-700ot. a to uz poznat jde. Dulezity hlavne je, ze muzes zase jezdit. 

S tahlama neporadim, ale s necim mechanit musel pohnout. Kdyz mi mechanik delal pred par mesici spojku, tak prevodovku sundal, pak nasadil a razeni chodi porad stejne. 

Link to post

Už sem si to pošteloval, jezdí to jak za mlada. Pátral sem po tom, proč mi přikde dvojka silnější, když je převod stejný. A pak mi došlo, že mám vlastně jiný poměr na diferáku. A podle tvojí tabulky by měl být i tvůj konečný převod na DRY jiný. Na dvojku teda rozdíl necejtíš? Přemejšlim, že bych možná časem tu tvojí zkusil. 2.800rpm při 100km/hod je pořád hodně.

Link to post

1 a 2 jsou stejny jako u DUU, viz. tabulky co jsem sem dal, az 3 kvalt ma jiny zprevodovani. Jinak diferak menis prece s prevodovkou, takze ten nema na nic vliv. Aby se mi jeste zmenila vysledna rychlost, tak bych u DRY musel dat staly prevod z DUU, ktery je trochu vic do tezka nez ma DRY viz. odkaz 😉

https://forum.octaviaclub.cz/topic/40961-čidlo-zpátečky-které/?do=findComment&comment=1759069

Link to post

No jasně. Já to myslel tak, že dvojka zůstává stejná, ale na nový převodovce je jiný diferák.

Jinak na nový převodovce sem měl dnes jen okresky a krátký přejezd po dálnici. A právě na dálnici se ukázala pěkná novinka. Při 5.800rpm jedu 205km/hod (na tachometru). To sem měl na starý převodovce možná z kopečka. Nemám teď vyvážený kola (dával sem větší kotouče a na 15 kolech mi škrtalo závaží), ale myslím, že to půjde protáhnout až k omezovači  😮 

Link to post

U sebe mam vyzkouseny, ze pri 200km/h tocim asi 5200-5300 ot. 

I tak se ti kvalty trochu natahly. Pruznost zustala asi stejna, ze?

Jaky mas kotouce? Ja jsem presel na 288mm a zimni alu R15 nasadim i se zavazim (kola Dezent F) 😉

Link to post

Já jezdím na originálech 15 Tritonech (tušim z facelift Octavia 1), ale měl sem je vyvážený lepenim po vnitřnim obvodu. Takže mi třmen na 288 kotouči škrtal o závažíčka. Samozřejmě jen na předku, zadek jistí stále bubny. Být to na mě tak mám na zadku ráfkovou cyklo V-brake 😄 

Co se týká převodovky tak zatím můžu všechno hodnotit jen kladně. Trochu delší trojka není na škodu s i tak táhne velice pěkně (původně v 120 omezovač, teď někde za 130), čtyřka a pětka trochu prodloužený, ale motor to utáhne. Na tom vw foru měli problém, že jim s DUS převodovkou na 74kW auto nejelo přes 160km/hod. To sem v mym případě s kratší DUW vyvrátil právě včerejší jízdou přes 200. 

Pro moje užití by bylo nejlepší mít tuhle novou a k ní šestku, nebo stejné převody zakončené delší pětkou. Což by mohla být právě ta DRY.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...