Jump to content

Špatné řazení, vadná převodovka?


Recommended Posts

Zdravím, prosím o jakoukoliv radu, vůbec mě už nenapadá co by to mohlo být, jestli někdo neřešil, nebo nevěděl co s tím.Hledal jsem i tady na fóru,ale nikde jsem na nic podobného nenarazil. S příchodem zimy pozoruji špatné řazení dvojky, dokud se nezahřeje motor (při ohřátém motoru jde všechno bez problémů). Zhruba při každém druhém řazení trochu chytne zuby  a zavibruje páka jako kdybych nedošlápl spojku, ale přes žádný odpor nejde. Zajímavé že to dělá pouze při nízkých otáčkách hlavně při řazení z jedničky kdy padnou na cca 1000-1200 , pokud jedničku vytočím více, nebo i podřadím na dvojku do vyšších otáček tak je všechno v pohodě. Zkoušel jsem ji řadit pomaleji, rychleji , z neutrálu ,ale změna žádná , zdá se mi že se to dokonce i zhoršuje. Auto má najeto 42 tis ,mám ho od minulé zimy a nic takového se mi předtím nestalo. Asi před 2 tisíci jsem měnil v převodovce olej (originál).

Link to post

Viděl bych to na KO synchron. Olej byl použit originální ?

 

Obrátil bych se na odborníky přes převodovky. Ivan Sixta určitě bude vědět. Zkus mu zavolat, jestli bude mít chuť ti poradit..

Link to post
Před hodinou, header009 napsal:

Viděl bych to na KO synchron. Olej byl použit originální ?

 

Obrátil bych se na odborníky přes převodovky. Ivan Sixta určitě bude vědět. Zkus mu zavolat, jestli bude mít chuť ti poradit..

Díky za odpověď , toho se právě nejvíc bojím, ale zase se mi nezdá že synchron by se projevoval v nízkých otáčkách ,když ji tam zkusím dát klidně ve 40 tak jde bez problémů.Olej jsem dával origo. Zkusím se poptat a dám vědět.

Link to post

Zrovna tuhle mi kamarád říkal, jak loni vyměnil na své Octavia 1 olej v převodovce (vím, že tu je jiný model). Sice převodový, ale prostě neřadil. Tak to vylil, nalil opět starý (naštěstí ještě nezlikvidoval) a řadil. Pak na výměnu koupil ve Škodovce a bylo po problémech. Honza

Link to post

Tak jsem se ptal a prý by to mohl být ten synchron ,ale to by zase prý dělalo problém i při zařazení ve vyšší rychlosti, takže zatím stejně nevím. Výměna synchronu by by stála cca 12 tisíc bez vyndání převodovky...Dneska jsem ujel skoro 50 km a nestalo se to ani jednou. Olej jsem zjišťoval v autorizáku a pak ho podle čísla koupil ,podle popisu to originál být asi má ,ale taky mě napadlo jestli jsem náhodou nekoupil nějakýho šm*jda, přece jen jsem to nekoupil od autorizáku tak člověk nikdy neví, litr stál tak 700 Kč ,ještě mi jedna flaška zbyla

4.JPG

Link to post

Jestli je podle VINu mel by být ok. 

Co se týče nákupu na internetu je to vždycky taková loterie. Samozřejmě je spoustu seriozních a zrovna tak těch pofidérních. 

Víš alespoň kde si to kupoval ? 

Třeba já měl na origo převodovým oleji vždy loga automobilek barevně. Ale to fakt nemusí nic znamenat..

Link to post

S tím logem je to dobrý postřeh, na obrázku taky měli barevné logo a přišlo mi černobílé, kupoval jsem to na ML PARTS ,objednal jsem to tam ,protože tam kupuju aji olej do motoru a filtry

Link to post

Nevím jako, ta barva loga nemusí nic znamenat. 

ML Parts nechci špinit, nevím, neznám. 

Správnej postřeh tu prohodil Jarda, protože fakt vím, že když se použil do převodovky nevhodný olej, byť třeba origo ale ne ten správný, tak to takovéto příznaky mělo. 

Přesně z tohoto důvodu beru olej jen od opravdu ověřených zdrojů. 

Link to post

To je pravda ,ale že by na oleji za 700 šetřili už aji na barvě loga? Mají celkem velký sortiment věcí a když jsem byl vyzvedávat bylo tam vždycky dost lidí ,tak jsem si myslel ,že to nemusí být špatný obchod. To je pravda ,ale s tím logem jsem si na to teď nevzpomněl. To mi teda asi zbývá už jen zkusit koupit olej z autorizáku a znovu vyměnit.

 

Link to post

Zkusím to ještě ověřit, ale ještě předtím jsem se ujišťoval ,jestli je to opravdu on, celkem mě překvapilo když jsem četl jaký je problém neorigo olej u těch 6q převodovek.Jinak řazení i u té dvojky jde všechno dvěma prsty, když jsem říkal co to občas udělá tak mi nikdo nechce ani věřit

Link to post

Aha ,to se pak mrknu ,něco jsem slyšel ,že kvůli těm synchronům ,zase na druhou stranu jen tak pro zasmátí mám známého, který má starýho citroena a tam se řadí jenom přes zuby a jezdí pořád ,tak aji pochybuju, že tam nějakej olej vůbec ještě má.

Link to post

Ten má spíš v prdeli spojku ...

Moc nevěřím, že ti někde mimo autorizak prodali převodovy olej přesně na VIN tvého auta ... oni s tím mají mnohdy problém i v autorizaku, proto jsem u nich raději šel pro info k servisním technikoni než k těm od příslušenství a náhradních dílů. 

Link to post

No to jo ,tam už je to celý na výměnu. Tam jsem se neptal na ten VIN , v autorizáku mi řekli že tam patří olej G 052 171 A2 a potvrdil mi to i ten pan Sixta ,tak jsem ho z toho obchodu objednal.

Link to post
  • 3 months later...

Pokud by měl někdo stejný problém,tak částečně vyřešeno. Stačí páku tlačit více k sobě, ne silou,prostě poctivě jako v autoškole a zlepšilo se to tak o 75%.Ale občas při prvních pár řazení je sem tam ještě takové malé kopnutí cítit.Také jsem vypozoroval,že se to stane téměř vždy, když vyjíždím z parkoviště, kdy auto nechám lehce rozjet z kopce a rovnou řadím 2.Úplně stejný problém řešili i na VW fóru,ale doteď ještě na to nikdo nepřišel.Myslím si ,že to bude nějaká vůle v seřízení řazení,která se potom teplem vymezí.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...