Přejít na obsah

Džordžův Octavius 1.8T


Doporučené příspěvky

Zdrávas fórumáci, příhazují pár žblebtů o mé 1.8T AGU z roku 2000 bez výkonových úprav

Auto koupeno před lety od prvního majitele když mělo těsně pod 100 000km. Teď má lehce přes 200tkm.

Jak a za kolik to jezdí?

Od dne jedna si píšu deník spotřeby a oprav čili asi tak:
Spotřeba se dá držet při normální jízdě ve městě a po okreskách na nějakých 8,4 až 9,5 litrech v průběhu celého roku. Já jsem prasopes, teda jezdím svižně jsem chtěl napsat, takže u mě kolem těch devíti, když to řídí máma, tak těch 8 mimo město není problém. Nebo taky 90-100km/h tacho na dálnici do Brna znamená cca 6,3, naháněčka s něčím 160+ po cestě zpátky může udělat i 12l+ na sto.

Mě osobně se nejvíce líbí 2 a 3 převodový stupeň, protože dát na dvojku přes kilo a 3ku k 160km/h jsem moc "chalupářských aut" neviděl. Jasně kratší dvojka by asi snížila čas ale to mi nevadí, vím že mi dneska už ledacos v přímce může ujet ale musí se stále snažit. 😉
Na 4ku se dostaneme k 195km/h tacho a těch 225km/h tacho to při troše snahy a dosti prostoru dá..

Sere se?
Možná některé zklamu ale moje zkušenost je, že auto je dost spolehlivé vzhledem k tomu, jak s ním jezdím. Když bych měl vypíchnout nějaké špeky tak nemám co ale:
Při 140tkm se ukázalo, že vodní pumpa měněná s rozvody ve 115tkm teče
Při 150tkm jsem nechal měnit ABS řídící jednotku, protože při prudkém brzdění se zasekávaly kola a ani po puštění pedálu auto nepřestalo brzdit, takže se mi stalo, že jsem někoho předjel, pak to zašláp o půl kiláku dál na vjezdu do vesnice a dotyčný mě zase objel, protože jsem stál jak trotl na zastávce, protože auto zabrzdilo do nuly a pak se s ním dalo zase jet
Běžně co 30-40tkm se mění něco na podvozku typu čepy, tyč řízení, silentbloky atd.
Blbly blinkry - vrakáč a výměna spínače "červený trojúhelník" na palubovce, přestal jít centrál, takže výměna mikrospínačů
Olej měním po 15tkm nebo po zimě, 5W40 a s proplachem motoru, svíčky zásadně Bosch F7LTC 101000051AA
 

Podvozek a kola
Nehodlám snižovat - jsem rád, že můžu s autem třeba na kopec za městem s mladou, aniž bych jí musel vysazovat kvůli o pravděpodobně o chvíli později uraženému šroubu od vany nebo urvanému výfuku
Kola jsou standart 195/65 R15 - protože občas vymetu nějakou díru a nechci řešit cvaklé pneu nebo ohlý ráfek a navíc ty balony pěkně ukazujou, kdy už to začínám přehánět a asi i díky nim ještě pořád žiju. Papuče dávám Continental ContipremiumContact a na zimu Conti TS860 a jsem spokojen. Ono stejně jako každá jiná jedničková Octa to na sněhu hrabe a nic nedělá, proti tomu je moje Audi 80 taky předohrab zlatá

Tuning?
Nerozdýchal jsem "příplatkový tovární soundsystém s 8-mi reproduktory" takže:
Vytlumené dveře AnticorG, kroužky a Gladen 165 ve dveřích, MacAudio do plastů vedle plata dozadu, Kenwood rádio s USB a zeleným podsvícením, v kufru Gladen RS10 sub v ozvučnici z 2kové Octavky a cca 200W zesák Audio system - šlo mi o to, aby zůstala zachována praktičnost ale taky ať to má nějaký zvuk a to teda teď už má B-)
Samozřejmě bych snesl lepší brzdy a vyšší výkon ale:
Kvůli brzdám z RS, čili 288mm na 312mm, bych musel dát R16 kola a to kašlu
Výkon by šel určitě zvednout ale proč drtit komponenty, které se zatím nekazí a přitom auto hravě jede dost ilegálními rychlostmi...

Budoucnost a plány?

Zestárneme spolu ❤️😉

 

P1390894.jpg

P1390904.jpg

P1390908.jpg

P1390919.jpg

P1390947.jpg

IMG_6912.JPG

IMG_6918.JPG

Dvere.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...