Přejít na obsah

Výměna oleje v převodovce OI


Mirek1.8T

Doporučené příspěvky

Několik informací k vlastní výměně :

 

práci je nutné provádět na montážní jámě, nebo na zvedáku

 

1/ koupit 2 L převodového syntetického oleje specifikace API GL-4 ( použil jsem Mogul SynTrans 75W 90, 239 Kč za litr )

2/ k povolení výpustního a nalévacího šroubu je potřeba Imbus 17mm - stačí ořech do 1/2" Goly

3/ povolit nejdřív plnící-kontrolní a pak výpustní šroub

4/ nechat olej vykapat asi 30minut, pak namontovat a utáhnout výpustní šroub ( 25Nm )

5/ k plnění jsem použil upravenou "Pet láhev" 1,5 L a velkokapacitní stříkačku 0,2 L s hadičkou průměr 6mm a délka 40cm

( nápad s Pet lahví jsem převzal z návodu od člena ŠH " Petr " )

6/ po naplnění cca 1,6 L do převodovky začal olej vytíkat z plnícího otvoru, chvilku jsem nechal hladinu ustálit, pak stříkačkou

doplnil ještě cca 0,1 L , olej začal znovu vytíkat, namontoval jsem šroub a utáhl na předepsaný moment 25Nm

 

Starého oleje vyteklo přesně 1,5 Litru, nová náplň je teď 1,7 L

 

V příloze je pár fotek :

 

post-92-1246116970_thumb.jpg

post-92-1246116993_thumb.jpg

post-92-1246117012_thumb.jpg

post-92-1246117025_thumb.jpg

post-92-1246117039_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Doživotní náplň je šílenej nesmysl, přímo specialista z MB na převodovky tvrdí maximálně na 100000km. protože potom začíná převodovka reznout zevnitř, olej pohlcuje vlhkost a reznou řadící tyče a celej vnitřek. Náplň je podle typu 1,7l nebo 1,9l a klidně se může dát o decku navíc a to tak že si auto přizvednete na řidičově straně a nebo to tam stříknete přes odvzdušňovák nahoře, taková ta plastová čepička.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Máš na mysli Škodu 130 ? Po sejmutí víčka nalévacího otvoru v hrdle převodovky zasuneš měrku do otvoru, měrka lze jednoduše vyrobit podle tohoto výkresu viz. přiloha :

Kdysi jsem ji měl vyrobenou, ale nevím jestli je stále v garaži, odkud jsi ?

Merka_vysky_oleje.pdf

 

 

Ježich chlape sorry za zavádějíví info :palec:

 

 

Mám 1,6 74 kw, jen mám najetých 130 000, už jsem to nedopsal, nevím proč

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dnes som sa odhodlal a vymenil olej v prevodovke - "trvalú naplň / alebo doživotnú /" - už ako chcete. Mam OCT I, 1,6, model 2000, 169000 km, nikdy som v prevodovke olej nemenil prave kôli tým kecom v knížkach a návodoch - trvalá náplň. Pripájam pár fotiek, aby som presvedčil aj ostatných, že na tom určite nič neušetríte, ak olej nebudete meniť. A naopak určite tých 500 korun na výmenu najdete. Bol som príjemne prekvapený, keď som zistil, že nemusím robiť žiadne prípravky na naliatie nového oleja do prevodovky. Víčko flašky original oleja Valvoline 75W-90 je na tento "šport" dokonale uspôsobené tak ako vidno na fotkách. Postupujte podľa návodu ktorý je v príspevku vyššie ale s tým, že keď zhodíte bočný plast, tak s touto fľaškou bezproblémov natlačíte olej do otvoru na kontrolný šrob z boku prevodovky. Dúfam, že tieto info prispejú a pomôžu k zdárnemu výsledku. :D

post-1819-1276713669_thumb.jpg

post-1819-1276713713_thumb.jpg

post-1819-1276713731_thumb.jpg

post-1819-1276713751_thumb.jpg

post-1819-1276713775_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No tak na to se taky chystám mám Octu 1.9TDi a myslim že se tam ještě nidky neměnil olej a to už tam mám poctivejch 395 450 km. Proto ta řadička je docela hrozna mám problémy tam narvat 4ku nebo 2ku. A vite nekdo ten přesnej typ oleje co se používá pro ty převodovky? Ted nevim jestli se to ještě rozděuje nějak na diesel nebo benzin?

Odkaz ke komentáři
No tak na to se taky chystám mám Octu 1.9TDi a myslim že se tam ještě nidky neměnil olej a to už tam mám poctivejch 395 450 km. Proto ta řadička je docela hrozna mám problémy tam narvat 4ku nebo 2ku. A vite nekdo ten přesnej typ oleje co se používá pro ty převodovky? Ted nevim jestli se to ještě rozděuje nějak na diesel nebo benzin?

Je to stejný a nejlepší je použít origo koncernový olej :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

no to rozhodně ne. Udělej si takovou vychytávku jako máš tady a přes petku to tam natlačíš - párkrát máčkneš a je to tam. Jinak si myslím, že budeš mít plnící otvor zboku - u levého kola předního - sundej plast kryt.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...

Trochu oživím vlákno - asi mám dneska po noční rozostřené vidění, ale mohl by mi prosím někdo popsat, kde najdu vypouštěcí a plnící otvor u převodovky Oct. I 1.6 74kW? Ten plnící by měl být na levé straně převodovky u kola (imbus asi 17?) - vedle loga VW. Ale ten vypouštěcí? Tady ve vlákně je uvedené, že pokud chci dostat do převodovky víc oleje, tak je dobré zvednou na řidičově straně. A chci se zeptat, s tou zvednutou levou stranou ten olej můžu i vypouštět? Tím myslím, jestli vyteče všechen? Nemám totiž možnost jamy, takže to musím řešit nějak zvednutím, abych se k tomu dostal. Díky!!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o rok později...
  • o 3 týdny později...

Snazim se lokalizovat plnici sroub. Vypousteci mam na 17 imbus. Predpokladam ze plnici by mel byt taky na 17tku imbus.

Mohl by mi nekdo poradit kde ho najdu. Je zepredu nebo zezadu prevodovky? Zatim jsem nahmatal nejaky sroub asi 17 s vnejsim sestihranem vzadu na prevodovce. Ze predu na prevodovce,tak je je to na fotce prvniho prispevku, ho zatim nemuzu najit.

mam 1.6 75kW AVU manual.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...