Jump to content

Nájezd 10tkm ročně - 2.0 TDi 110kw CR - dobrá volba?


Recommended Posts

Zdravím vás autíčkáři,

rozhodl jsem se pro koupi Škoda Octavia III.

Jelikož můj roční nájezd je cca 10.000 km, chtěl jsem jít do 1,4 TSi. Docela se ptám a bavím s lidma a mají absolutně opačné názory:

1) v žádným případě nafta, jedině benzín

2) ano, při tomto nájezdu je lepší benzin, ale 2.0 TDi je lepší motor, držák apod., kup dvoulitr!

 

Když jsem se pomrkával po bazarech, z 10 oktávek je 60% 1.6 TDi; 30% 2.0 TDI; 10% 1.4 TSi. Dokonce kamarádův kamarád zrovna prodává v super stavu v plné palbě 2.0 TDi 110kW CR, columbus obrazovka, canton radio, sportovní paket, polokůže, nájezd 157tkm, original alu kola, gumy navíc

Moje otázka zní:

Opravdu je blbost jít s tímto nájezdem a s 80% cest do práce 13km do nafťáka? Opravdu se při těchto cestách ani nezapne regenerace DPF a časem ho budu měnit?

 

Díky, David

Link to post
  • Dave1913 changed the title to Nájezd 10tkm ročně - 2.0 TDi 110kw CR - dobrá volba?

13km je strašně málo... kámoš jezdí 35km do práce a 35km z práce a minulý rok se natrápil s DPF. Takže raději ten benzín.

Mně stačilo, že jsem jezdil 10 kilometrů denně na rehabilitace (jinak auto stálo) po dobu 14 dní a musel jsem to "vyčoudit" jízdou na dálnici, protože se mi rozsvítila kontrolka.

Link to post

1.4 TSI je určitě nejlepší motor. Já mám ale 2.0 TDI, teď taky nejezdím dlouhé štreky a zatím to bez problémů drží. Najeto skoro 150 tis. Takže bych se toho nebál. Ale záleží na tom, v jaké kondici ten motor je po předchozím majiteli. 1.4 TSI je určitě jistější volba. 

Link to post

To už záleží co člověk preferuje, pokud dokonce někdo nabízí diesel s nějakou historií a dobré výbavě tak by ho klidně bral. Měnit poctivě olej ,kupovat kvalitní palivo a vydrží. Co se týče té 1.4 tsi 110 kw tak jsem nad ní sám uvažoval a  nepřijde mi to  na tuhle dobu jako nějaký extra  motor ,který mě přesvědčil ,oproti starší 1.4 tsi. Podle mě obrovská prodleva na plynu v nižších otáčkách než se roztočí turbo, těch 20 kw je už pak znát ,ale musí se rychle točit ,jinak ani o moc líp tak nejede. Možná zkusit ještě variantu 1.8 tsi 132 kw.

Link to post
  • 5 months later...

Myslím, že volba motoru je dobrá volba. Je to držák, bez problémový motor a to, že najezdíš 10tkm vůbec neva. DPF vypálíš někde na dálnici, uděláš si výlet. 😀

Link to post

Známý má Tourana s DPF, jezdí do práce 8km a cca jednou týdně se musí jet projet na 30km, aby se mu vypálil DPF.. Tomu se musím smát. Lepší volba je určitě benzin. 1,4 nebo 1,5 TSI..

Link to post

To dá rozum,10tisíc na naftu je nesmysl.Tady nejde jen o DPF,ale další klumpry kolem jako EGR a pod.Navíc se projeď s 1,4 TSI-jede nádherně,za 5 km teplota vody na 90-u TDi se sotva zvedne ručička.

Link to post

No jo, jenže sehnat benzín je dost problém ... .  Chtěl jsem Supa v benzínu (1,8,2,0) a je to scifi, pokud se vůbec něco objeví, tak za nesmyslnou raketu (Passat téměř to samé). 

Link to post

Kto z vás čo tu napísali, že ako sa dlho zohrieva 2.0TDi v Octavia 3 má ten motor. Ja mám 2.0TDI 135kw v RS a aj pri -10 som mal po 10km 90°C voda 70°C olej. Auto kúri po 1km. 

Niekedy celý týždeň jazdím trasy do 10km a s DPF neni problém. Ak viem, že regeneruje tak sa ešte chvílku povozím. 

Bláboli ohľadom EGR je pri týchto motoroch pasé.  Kazilo, zasieralo sa to na motoroch v O2/S2. V Octavia 3 to nieje problémom.

Radšej naftu ako benzín ? To je otázka, obe majú pre a proti. 

1.4ka je super o tom nieje pochýb spolahlivy, málo žerie má to dobrý výkon, ale je ich málo a ešte menej v peknom stave za normálnu sumu. 

Link to post




Niekedy celý týždeň jazdím trasy do 10km a s DPF neni problém. Ak viem, že regeneruje tak sa ešte chvílku povozím. 


No, to by se mi určitě chtělo, místo zaparkování u domu, se jet ještě "projet" Je to nesmysl a plýtvání. Měl jsem 1,6TDI a i přesto, že jsem najel 50 tkm ročně, tak párkrát do roka vyšla regenerace zrovna, když jsem přijel domů a jel se projet.. Dnes už bych se na to mohl z vysoja
Link to post

Robím to iba vtedy ak sa mi chce inak kašlem na to a ešte sa mi za 80tkm nestalo, žeby mi vyhodilo kontrolku DPF. Aktuálne mám skoro 250tkm. Každému vyhovuje niečo. 

Ďalšie auto aj tak plánujem benzín nie kvôli výhodám, nevýhodam dieslu ale kvôli výkonu. 

Link to post

Tak pokud provádíš regeneraci jak se Ti zrovna chce, tak to máš  výjimečný vůz. Já provádím regeneraci jak chce auto, a to je někdy v době kdy se mi to zrovna nehodí, ale dokončím ji a mám klid, jezdím 2x týdně dálnici takže jsem v klidu. Jinak na krátké cesty je nafta s DPF  opruz a zbytečný čas a peníze strávený regenerací. Auto má sloužit mě a ne já jemu.

Edited by Radas
Link to post

Myslím, že nemám iné auto ako ostatný. Regenerácie po 350-500km záleží kde jazdím. 

S tým dokončením regenerácie, že som si ešte niečo pojazdil tak som spravil tak 5 krát takže zasa, že by som mal slúžiť autu ja to nieje tak. Bežne jazdím denne minimálne 100km takže to, že občas spravím veľa krátkych jázd tak to nevadí.

Ja osobne keby jazdím na benzíne tak som na spotrebe 7-8l namiesto 5,5-6l nafty a pri ročnom nájazde 45-60tkm sa mi to oplatí. Ak by som mal mať aspoň rovnako výkonny benzín tak by to musela byť min. 1,8ička. 

 

Link to post

1,4TSI v Superbu pro klidnějšího řidiče ano, ale zapojte si za to podval s autem, nebo karavan ... .

Mám třetí TDI CR s PDF za sebou, protože kromě posledního roku hodně jezdím. Poslední rok se mi stávalo, že jsem kolikrát za měsíc ani nevyjel nádrž nafty, protože z domu do kanceláře ca 7km a zpět to samé. Ani jednou se mi nerozsvítila kontrolka DPF. Když systém vypaloval, tak jsem to klidně i vypnul a třeba až za 2 dny spojil s jízdou do vzdálenější destinace ( ca 30km) a nebyl problém. Takže ano, souhlasím, diesel není moc na krátké trasy a dobrovolně bych si ho na tento účel nepořídil (viz psáno výše), ale dá se taky, jen je trochu potřeba používat hlavu a vzhledem k nedostatku "benzínů" si ho budu muset domů pořídit i na těch 8-10T/rok. Protože jestli rozdíl ceny TDI/TSI 1,8, 2,0 je  od 50tis výše, tak radši za čas pořeším DPF. Bohužel.

Link to post

Hlavně-něco jiného je když najezdíš 10.000 stylem 100km jízda,nebo 13 km tam a zpět denně-což vychází 10.000-rok,pak je TDi nesmysl.

A EGR má na to samo vliv-né že by odešel,ale podívejte se při tomhle stylu jízdy po 100.000 do sání.

Ony ani současné TSi nemají tyhle krátké trasy rády,ano jak škodovky,tak i třeba Hondy s 1,5 TSi s tím mají problémy.

Link to post

Trubka EGR po 200 000 km a to auto jezdilo dálnice po DE, jak jsem jej kupoval 198 000 tak byl výstup výfuku jak psí kulky, nyní je koncovka ve 278 800 černá jak bota. Prostě krátké trasy dělají své

1693983177_EGRtrubkapo200000km.png.20f981482b4a8ec8a592f3f8cb72066b.png

 

Link to post

Kuknite sa do sánia na diesli v Octavia 3 a neuvidíte tam viac než trocha hnedý povlak, pokiaľ funguje DPF nemá tam byť nič resp. iba minimum. V O2 na diesloch to je horšie tak isto aj na priamovstrekových benzínoch tam je to extrém. Preto čas to vidím, že kto s benzínom nelieta ako šarkan tak skôr či neskôr bude riešiť karbon na ventiloch. 

Link to post

co má společného fungující DPF se sacím traktem?EGR vrací výfuk plyny zpět do sání a jde o plyny které neprošly DPF.

Ano,karbon na sání je,ale měli jsme dole hlavu z Golfu 1,4 TSi 2014 s 202000km a v pohodě

Link to post

Cosby, reagoval jsem na tvůj příspěvek kde jsi zmiňoval EGR jedná se pouze o příklad jak to vypadá tak se nečerti


Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk

Link to post

Ale já se nečertím.Jen jsem chtěl podotknout,že alespoň 1x týdně nějakou hlavu u nás dole máme,někdy benzín,někdy nafta a tedy co vidím,nafta v. benzín tak tedy nafta hnus v sacím traktu.nedávno to byla OIII-1,6 TDi,neměla ani 200.000 a sání děs.Je fakt,že 1,2 HPT fabie po 200.000 mají na ventilech docela dost karbónu,ale jen tam.U toho Golfa to bylo naprosto OK,jen opravdu zanedbané.

Sám mám Kodiaqa TDi a Fabii TSi a kodiaqa vytáhnu 2x za měsíc když jedu alespoň 80km,jinak lítám Fabii.

1000.000/rok je cca 28 km denně,tzn.pokud se využívá na cestu do práce a domů,je to 14/14 což je na naftu nesmysl-pokud si auto člověk nevezme na operák nebo to co dva roky nemění.

Link to post

Tá Octavia 3 nemala 1.6ku emisnej normy EURO6 ??

DPF má trochu spoločné aj s EGR, pretože diesle s emisnou normou EURO5 mali len nízko tlaké EGR, ktoré je namontované na DPFku a cez to EGR resp. chladič idú výfukové plyny až za DPF tým pádom by mala byť recirkulácia  výfukových plynom relatívne čista a aj sanie by malo byť čisté. 

Cosby keď hovoríš že býva špinavé aj také sánie tak potom to asi až tak nefunguje.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...