Jump to content

Převodovka DSG 7st – Zkušenosti & Recenze


Recommended Posts

Jaké jsou Vaše zkušenosti s převodovkou DSG 7 stupňovou? Zažili jste někdy cvakání v převodovce? Neváhejte napsat své zkušenosti (nejen s převodovkami u Octavie) a recenze do komentářů. Na více místech jsem narazil na velké problémy a poruchy při přeřazování mezi Parking a Reverse.

Nezapomeňte, že auta s DSG převodovkou se mají parkovat na ruční brzdu a až poté dáte P, aby se převodovka neničila a neopírala se o ní celá váha auta. Postup parkování s automatickou převodovkou (s manuální ruční brzdou) při nerovném parkovacím stání:

Jak parkovat s DSG převodovkou?

  1. Nejdříve nohou sešlápnete brzdu
  2. Pak dáte na řadící páce polohu "N"
  3. Auto si samo najde parkovací polohu
  4. Zatáhnete ruční brzdu
  5. Jako poslední dáte řadící páku do polohy "P"

Pokud máte vůz s funkcí autohold, tam se parkovací brzda dává automaticky.

převodovka dsg 7st zkušenosti recenze Škoda.jpg

Link to post

Cvakání v automatické převodovce DSG

Parkovací západka slouží k zajištění vozidla proti pohybu při zastavení v případě, že není zatažena ruční brzda. Parkovací západka je integrována v diferenciálu. 

Zapadnutí parkovací západky je čistě mechanická záležitost a ovládá se pomocí lanka bovdenu, mezi volicí pákou a parkovací západkou. Uvedené propojení se používá výhradně k ovládání parkovací západky. 

Přesunutím volící páky do polohy P parkovací západka zapadne. To znamená, že se výstupek parkovací západky nachází mezi zuby kola parkovací západky.

Cvakání v převodovce DSG.jpg

Link to post

Vzhledem k tomu, že toto téma je všeobecné, a není zařazeno v žádné z kategoriích ke konkrétnímu vozidlu, bylo by na místě uvést, že v novodobých Škodovkách se objevují dvě převodovky DSG7 mezi kterými jsou dost zásadní rozdíly, jak ve spolehlivosti tak v konstrukci. 

Vyhlášená starší DQ200

Máme tady vyhlášenou převodovku DQ200 což je starší verze, osazená suchou dvouspojkou omezená maximálně na 250Nm opředenou všemožnými problémy. 

7st převodovky DQ380 / DQ381

Dále tu jsou pak převodovky DQ380 respektive DQ381. Což je také sedmistupňová převodovka akorát vycházející z celkem spolehlivé "mokré" 6q dvojspojky DQ250. 

Ohledně problémů DQ200 jsou popsány stovky stránek. Od problémů s mechatronikami, výměna syntetického za minerální olej v průběhu výroby atd. 

@Oktavián

Pokud čerpáš nějaké podklady pro článek, nebo nevím k čemu by toto obecné nekonkrétní téma jinak sloužilo, proč se neobrátíš na odborníka v oboru, kterým je třeba mnou několikrát zmiňovaný Ivan Sixta. Poměrně dost ohledně závad má popsáno na svých stránkách. 

http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

Reálná zkušenost ať tu jen neplkám, máme DQ200 v Octavii III z března 2013, jedna z prvních. Přestože to auto má najeto nějakých 60Tkm (reálně), tak byla převodovka řešena již několikrát, ať už zmíněná výměna oleje v rámci servisní akce, tak kompletní výměna mechatroniky atd. Další fakt je, že z důvodu této převodovky byl motor 1,8TSi 132Kw omezen na kroutícím momentu na úroveň 1,4TSi která se v té době taktéž montovala a to 250Nm. To mi přišlo jakože velká škoda a zahození potenciálu tohoto motoru.. 

Link to post

Super, díky moc za upřesnění a osobní zkušenost! Přesně takhle jsem to chtěl rozjet...

Sepsal jsem to do obecné sekce pro nakopnutí diskuze na toto téma protože mi vyšlo, že toto lidi na googlu hledají...

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...