Přejít na obsah

Kolik natankujete, když se rozsvítí rezerva?


Doporučené příspěvky

Kolik se do Vašeho auta vejde litrů na benzínce, když se Vám rozsvítí kontrolka paliva? (+ kolik km najedete na plnou nádrž?)

 

Co říkáte na trend snižování objemu palivové nádrže?

Velikosti nádrží u Octavií

  • Octavia I. generace má dle manuálu objem nádrže 55 litrů
  • Octavia II. generace má dle manuálu objem nádrže 55 litrů
  • Octavia III. generace má dle manuálu nádrž na 50 litrů (7 litrů z toho je určeno pro rezervní dojezd)
  • Octavia IV. generace má dle manuálu objem nádrže 45 litrů

Kolik tankujete plnou nádrž.jpg

Zkušenosti z FB

"Jednou jsem v Chorvatsku natankovat 52l ale to už auto hodnou chvíli ukazovalo dojezd 0km TDI pd 77kw"

"Když se rozsvítí rezerva tak natankuju max 51l,a dojezd 1200km, podle toho jak jí přikládám do kotle a jak se kochám, někdy dojezd i 600 km, 1,9tdi, 77kw, 2005."

"Octavia I 1.8T na plnou (50 l benzinu) cca 650-700 km a na plnou plynu (taky 50 l) zhruba dalších 550 km. Na 1.9 Tdi 66 kw jsem běžně najiždel 1000 km. Pro zajímavost mám Ford Ranger 2,2 Tdci nádrž by měla být na 80 l, zatím jsem tam vždy tankoval cca 68 l a nájezd je 650-850 km 😃 záleží jak moc jsem v terénu"

"Rezerva se rozsvítila za 3 roky co ji máme jen dvakrát, už jsem i myslel že nefunguje to hladové oko červené, ale funguje..jinak vždy nuluju km po tankování, a jak je na počítadle kolem 600 km jedu znovu do plné kolem 44 litrů... Octavia 1.6 55kw"

"Tankuju až mám dojezd tak kolem 10-30 km takže 53-54 litrů. Takže 55 litrů. Párkrát už jsem sjel až na úplnou nulu, ale kára jede dál"

Odkaz ke komentáři

Octavia 2,0 Tdi CR DPF (103 kW)

Uplně do vyjetí nádrže jsem netestoval a ani nebudu riskovat, ale při mrknutí hladového oka jsem bral:

celkové km,ujeté km,datum,cena, počet L,druh N,cena, stanice

24811125_Octavia20TdiCRDPF(103kW).jpg.c14042fc282c6c1e442df4f5443b42d9.jpgNa zbívající dojezd podle PC cca 120 km což by sedělo na 55L plná

Je to, ale různé +- litr

....................................................................................

Octavia 1,9 Tdi 66 kW jsem bral 50L s ujetou vzdáleností 1200 km

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Octa 2 pred faceliftem , vcera , po ujeti cca 30km , dotankovano 52l , prd odjezdem stav pliva 9l , tudiz neco jsme vyjel , udaj 55 l by dle mne souhlasil , i kdyz udajj v aplikaci v radiu hlasi 52l a ruciccka se nehejbe , je na doraz . Kdyz nejezdim couracky , najedu na to cca 850-880 Km.

 

 

Upraveno uživatelem Tomdlouhan
Odkaz ke komentáři
před 6 minutami, Oktavián napsal:

@Jojin zůstatek myslíš, že tam máš když se ti rozsvítí kontrolka paliva ještě 14 litrů? jak to odhadneš?

se mi to zdá nějak hodně...

Rozsvítí se kontrolka ... většinou tankuji do 50 - 60km. Mám vyzkoušené že do "umření" najedu ještě cca 150km. 

Není to odhad ale podle záznamů na Spotřeby.

 

Upraveno uživatelem Jojin
Odkaz ke komentáři

Mám 1ku,TDI 1,9 a 66KW.Dojezd je různý dle stylu jízdy. Když jezdím hodně po dálnici tak cca 6 litrů při 150km/h+to občas na chvilku protáhnu na 180-190.Takže v klidu 800km na nádrž a ještě zbyde celá rezerva.Po okrskách 5 litrů a když jedu podle předpisů tak i pod 5l.Najedu 1000 i víc.

Zajímalo by mě kolik L je u 1ky rezerva?

Odkaz ke komentáři

Cca 55 litrů od rozsvícení rezervy s využitím zmáčklýho odvzdušňováku až k okamziku, kdy je nafta vidět cca 3cm pod hrdlem nádrže.

No a na těch 55 litrů najedu při průměrný spotřebě 4,5 l/100km cca 1200km. No a pokud trénuju na soutěž, tak i 1400km.

Odkaz ke komentáři
Do jedničkové Octavie se dá dotankovat ještě 10 litrů paliva po cvaknutí. Takže celkem se tam vejde cca 62 litrů. Není to úplně zdravé, ale občas se to hodí. Na dojezd 0 KM se pak dá ujet ještě 50 až 100 KM podle paliva a stylu jízdy. 
Na 62 litrů zapomeň [emoji16]

Odesláno z mého H8216 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
před 19 hodinami, Prazdroj napsal:

Do jedničkové Octavie se dá dotankovat ještě 10 litrů paliva po cvaknutí. Takže celkem se tam vejde cca 62 litrů. Není to úplně zdravé, ale občas se to hodí. Na dojezd 0 KM se pak dá ujet ještě 50 až 100 KM podle paliva a stylu jízdy. 

Co je na tom nezdravého? Tedy krom toho, že to tam narvu v létě, pak ihned odstavím na sluníčko a 1/2 dne nikam nepojedu.

Odkaz ke komentáři

O2, r.v. 2006, 1.9 TDi BKC 77kW (@ 103kW chip od DieselPower) aktuální nájezd necelých 320.000 km, posledních pár let, co tankuju pouze na EuroOilu ve spojení s letním/zimním VIFem jezdím obvykle za průměrných 4,5 litrů/100 km na nádrži (dle maxidotu). Rekord při tankování mám 56 litrů a je mi úplně šumák, že někteří rádoby odborníci nedoporučují nádrž vyjíždět do sucha. Dělám to tak už mnoho let a nikdy jsem neměnil ani palivové čerpadlo a ani nic jiného, co by s tímto mohlo souviset, nikdy mě auto nenechalo stát na silnici. Běžně jezdím do dojezdu "0" na maxidotu a běžně najedu ještě poté dalších 60 km, než jedu natankovat. Rekordní nájezd na jednu natankovanou nádrž mám 1200,4 km (foto v příloze). Tyhle informace jsou stejně irelevantní bez mnoha dalších informací (používané pneumatiky a rozměr disku vs. pneu; provozní hmotnost auta; aktuální výkon motoru vzhledem ke stáří; ježděné trasy - převýšení/vesnice/města/dálnice; cesty s přívěsem a bez; používání klimatizace; používání brždění motorem místo šlapání na brzdu - neboli jízdní styl řidiče a spousta dalších proměnných).
Takže podobné ankety nelze brát zrovna vážně, resp. výsledky nejsou k ničemu použitelné.

1614682932832.jpg

Odkaz ke komentáři

Pravidelné vyjíždění do nuly moc dobré není, ale zase netřeba tankovat dříve, než se rozsvítí hladové oko. Navíc si myslím, že pokud se ony  nečistoty z nádrže pravidelně odstraňují (od toho tam přeci ten filtr je), tak to taky nevadí. A  s rozumem a občasným protočením se dá jezdit i s nízkou spotřebou. Není třeba na tom pořád stát, stačí několikrát za jízdu pořádně prošlápnout, přesto spotřeba může být pod 5L. Taky strašně záleží, jak kdo jezdí zatížený. I se Superbem 3 sám  při svižné jízdě mimo dálnici dosahuji spotřeby  někdy pod, někdy lehce nad 5L. S Octavia 3 a 2,0 často při jízdě sólo pod 4,5L. A to vše na naftu od ONA. 

Odkaz ke komentáři

Za roky, co to auto mám a na jaké palivo jezdím, nevěřím, že v nádrži jakékoliv sra*ky ještě teď jsou. Otáčky taky dostává, když jedu po dálnici (pravidelně každý týden cestama do práce), ale nejezdím jako závodník, takže nad 2.500 se dostává málokdy a nad 3.000 opravdu jen svátečně (BKC nemá DPF, tak to h*nit v otáčkách nepotřebuji). Nedomnívám se, že bych tím motoru jakkoliv škodil a najeté společné kilometry bez závad mě zatím nepřesvědčují o tom, že bych měl cokoliv měnit. Ale nikomu jeho názor neberu a věřím, že mě taky nikdo nebude soudit za to, jak se k autu chovám. Je to každého věc a odpovědnost za případné vady, které svým stylem jízdy může vyvolat. 😎

Odkaz ke komentáři
před 9 hodinami, Lokotka napsal:

Co je na tom nezdravého? Tedy krom toho, že to tam narvu v létě, pak ihned odstavím na sluníčko a 1/2 dne nikam nepojedu.

Jo, to jsem měl na mysli. Pokud se po natankování pokračuje v jízdě, tak to snad nevadí. Minimálně mně to problémy nepůsobilo, když jsem tankoval palivo ve Francii za 10 Kč a chtěl ho natankovat maximum.

A nezdravé to je pro lidi ve frontě za tebou, které může trefit šlak, když už si potřetí myslí, že přestáváš tankovat a ty znovu a znovu otevíráš víčko nádrže :-).

Odkaz ke komentáři

S Octavia I RS mám rekord asi 250 km po Německé dálnici na max. Ale dalo by se asi dostat i na 200 km pokud by nebyl provoz a omezení rychlosti na trase. Ale je pravda, že spotřebu hlavně zvyšuje akcelerace ze 100 na 250, než ustálená rychlost okolo 230 km/h.

Upraveno uživatelem Prazdroj
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...