Přejít na obsah

BÍLÍ METALEX


Doporučené příspěvky

Tak jsem se dostal trochu k psaní .

jak jsem se dozvěděl z TP výrobcem toto vozidlo není ŠKODA ale MTX-Praha . což je vlasně Škodovka N1(pro firmu) dostavěná v  Metalexu.

je to 1.9TDI / ALH

foto https://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/Octavia/

Auto máme skoro dva roky .

r.v. přesný nevím , ale do provozu 06/2004

nájezd : na tacho je aktuáně 260 000km , ale to je od výměny motoru . celkově je to těžko spočitatelný i kdyby záznamy z STK byl správný , v roce 2010 dostalo auto novou kastli .

Nechtěl jsem nafťáka a nechtě jsem bílí auto . nafťáka proto že základ jsou krátký trasy , a bílí jsem měl a hlavně do nedávna za kůlnou břízy a to bílí od nich věčně oblemcaný a olepený špínou . dopadlo to jak to dopadlo i díky času na koupi a nedostatku vstupních informací (váhy k tažnýmu) .

auto jsem vzal i pro to ,že sice má omáčklé prahy (jako většina) ,ale nejsou ohnilé ani spodky batníků a páté dveře .

Prodávající říkal že se asi odchází turbo že se občas rozsvěcí kontrolka motoru , to jsem neřešil .

první závadou byla nafta z praské přepadové hadičky , tu jsem zakrátil ale za dva dny znova praská , večer v deset se toho moc nekoupí takže to zachránila brzdová hadička , pak jsem koupil a udělal celý přepad .

další závada bylo tvrdé chcípání motoru , nefungovala chcípací klapka - zpuchřelá hadička , výměna , jak se na to šáhlo už to jelo , vyměněná celá "hadičkárna" a tím se vyřešilo i to občasné rozsvěcení kontrolky motoru .

další závada už nebyla sranda , koupil jsem relé denního svícení od Molpiru , nainstaloval odzkoušel , dobrý , druhý den jedu z práce , ale ještě jsem zajel do města , vedro takže otevřený okna , jedu ulicí kolem jedný fabriky , říkám si tady něco dělaj s pertinaxem , jedu další ulicí pořád smrad z pertinaxu , říkám si tvl tady je něco špatně , koukám nefunguje teploměr palivoměr , večer svítila jen půlka přístrojovky , po vypnutí vytažení klíčku svítil poslední segment osvětlení tachometru , říkám si >něco jsi zkurvil , kontrola zapojení , vše v pořádku , sehnání budíků (chtěl jsem maxidot) takže dvoje budíky , návštěva u autoelektrikáře , diskuze o problému , říká mi nechceš tam rovnou ten maxidot , budeš to mít levnější , takhle mi budeš platit dvakrát , a já mu říkám , raději zaplatím dvakrát než shánět maxíka když shoří , takže poladil obyč budíky dal je tam zapnul klíček a začlo se z nich hulit , rychle to vypnul a říká tvl to jsem ještě neviděl , rozpitvání prvních spálených , nalezení odkud to vyhořelo , měření , na signálový kostře tvrdý plus , měření po autě odpojování a zkoušení jsme zjistili že je to zoxidovanou svorkovnicí za akumulátorem kde se kostra přechodovým odporem prosmažila svorkovnicí k vedlejšímu plusu , svorkovnice vyměněna kontakty vyčištěny nebo nahrazeny novými , chvíli obyč budíky pak maxidot . 

 

Odkaz ke komentáři

V létě 2020 jsem musel udělat ložisko na pravé straně, letos na konci ledna levé. Taky jsem musel vyměnit manžety na homokloubech .na podzim při přezouvání jsem viděl na předním tlumiči mastnej flek , takže jsem objednal (komplet bilstein ,uložení, př.ložiska ) , u brzd jsem usoudil že by ještě šli líznout ale stejně bych musel brát destičky, tak jsem vzal komplet kotouče s deskama zimmermann . Při výměně tlumiče jsem zjistil že neteče ale je to mastnota z vazelíny z prasklý manžety. 

Odkaz ke komentáři

V rámci zkoušení/zjišťování el příhřevu jsem dal novýho "ježka" , pořídil obyč diagnostiku, zjistil problém s čidlem teploty (budík ukazoval správně) po výměně čidla beze změny, vypinoval jsem svorkovnici bylo to zahnilý uvnitř, piny jsem ustřihl a nastavil jinými . Vyměnil jsem termostat protože auto na volnoběh netopí , možná trochu nedovíral ale nevyřešilo se to, nejspíš budu muset měnit radiátor . Ještě mě čeká těsnění pod hlavou a rozvody .

Odkaz ke komentáři

Tak něco to potřebuje, nelze ho jen ždímat. Zatím jsem nakroutil něco přes 30tis km . Taky jsem dal druhou podlahu do kufru, už mám i origo spodní koberec k dvojitý podlaze , ač to vzhled nevylepšuje dal jsem zadní zástěrky , přední jsou ještě v kufru, antivibrační podložku pod RZ . No a jelikož kovidkuju , tak jsem dnes vyslal na ME+STK  bráchu, nějaký prkotiny tam napsal ale jinak sklidil pochvalu za péči o auto a nový díly . 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o rok později...
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...