Přejít na obsah

E300de kombi - Boruvka


Doporučené příspěvky

Vcera prisel ten den, kdy jsem se rozloucil se Stribrnakem (dekuji EU) a poridil nastupce, ktery je castecne na baterky.

Nejake info uz probehlo ve vlaknu o Stribrnakovi, takze tady udelam uz jen zakladni shrnuti.

W213 MY21 E300de kombi (143kw nafta + 90kw el.) Barva, cavansite blue, avantgarde.. Poskladal sem si to tentokrat trochu netradicne ( a v ramci toho co jde vymyslet v nelogickem konfiguratoru - porad nechapu, ze nektere zakladni veci z vybavy nejde mit mimo balicky kde je vetsina veci co nechces).

Hlavni duraz byl tentokrat na pohodli a bezpecnost, takze oproti Stribrnakovi ma navic HUD, laminovana skla, ortopedicka masazni sedadla, nezavisle topeni/chlazeni, Burmeister audio, keyless, slunecni roletky, pripravu pro montaz prislusenstvi pro zadni sedadla, navigaci s rozsirenou realitou, vestavenou palubni kameru a extra airbagy pro zadni sedadla, 90kw elektromotor, baterie a 327kg navic... Co naopak chybi, panorama, nappa kuze, AMG packet, zatmavena zadni okna, pomerne hodne mista v kufru a sex-appeal. 

Bohuzel se jim podarilo pri objednavce udelat chybu, kdy dekor interieru neni z sedeho matneho dreva, ale z kartacovaneho hliniku s cernou stredovou konzolou - za me asi nejhorsi mozna kombinace, takze to bude jeste vyzivne. Nicmene smlouva je podepsana s poznamkou, ze tuhle zmenu neakceptuju a ze musi prijit s resenim...

Zatim jsem toho nestihl moc najezdit. Vidim ze zrusili nektere funkce ktere mely predprodukcni modely a i predchozi generace a jeste se uplne neorientuju v MBUX, ale to prijde 🙂

Co jsem si zatim vsiml za tech par km jizdy - vaha navic znat neni - auto je tissi, pohodlnejsi a zrychluje moc pekne. Pedal brzdy je mnohem mekci nez ve Stribrnakovi a ma i delsi chod - ale uvidime, az najdu rekuperacni rezimy, jestli se to nejak zmeni. Co je prijemna zmena - novy volant se povedl - ma malinkato uzsi venec a prijemne se drzi. Zmenily se mu ovladaci prvky, ale na ty jsem si zvykl rychle, takze zadny problem. Parkovaci kamery maji nove senzory, takze obraz je jeste lepsi nez driv a kamery maji funkci sw nataceni, takze pokryje lip prostor. HUD ukazuje co je potreba, je dobre videt a jde dobra nastavit. Sedacky nebe a dudy oproti predchozim sportovnim - Operky genialni, stejne i nastaveni sily sevreni bocnicemi. I dynamicke bocnice pro "sportovni" jizdu funguji dobre - funkci jsem ale vypnul. Co zatim moc nemusim a uvidim, jestli si na to zvyknu - po nastartovani se primarne rozjizdi na elektrinu a uz jsem nekolikrat znovu startoval, protoze jsem neslysel motor... pri couvani - zase primarne na elektrinu - auto pipa jak dodavka (to me vytaci hodne a predchozi generace 300de to nemela - opet dekuji EU jak chrani muj zivot a zivot vsech ostatnich). 

Nejvetsi vyzva bude naucit se pracovat s hybridem, jak na to prijdu, tak se podelim o zkusenosti. Stejne tak casem prijdou i lepsi fotky - hned jak vycistim uloziste 🙂

 

B3233E6B-E64B-49DE-80C5-572CC3FD80F6.jpeg

EA52EA02-AD4D-436B-BA4E-E31BBB441DB9.jpeg

6F029B09-4B4A-4CFF-AF4A-CD635E345163.jpeg

D057E0C4-B39C-4C93-8F79-713A1F712793.jpeg

76EC3259-CEDF-42E2-992D-7922EFC1E96D.jpeg

Upraveno uživatelem Mezonek
Odkaz ke komentáři

No, i s tim jsem se smiril. Asi by me tolik nevytacelo, kdyby byla barva exterieru jina nez to, na co musim koukat vzdycky, kdyz jsem za volantem. Jsem zvedavy s cim prijdou. To same - mel sem mit dvojite slunecni clony a jsou tam klasicke - tvrdi mi, ze to tak v tom solar protect packetu ma byt a ja tvrdim opak. Proste bude jeste veselo. 

@kingdave na te verzi po FL uz ta stribrna nevypada tak dobre. Navic kdyz jsem to objednaval, tak nesel k Avangarde night packet. A mit stribrnou s chromovanyma listama jsem nechtel. 

Odkaz ke komentáři

Michale, to se me ptas zatim na moc komplikovane veci 😄 Ale urcite zjistim casem.

Jinak po tech pomerne negativnich a rozpacitych zazitcich jsem mel dnes rano poprve usmev na tvari. Potreboval sem na ceste do skoly rychleji odbocit pri rozjezdu z krizovatky a projel sem to bokem 😄 kombinace studenych zimaku a 700Nm prijemne prekvapila.

Odkaz ke komentáři

Jirko, ten interiér, první co mi blesklo hlavou - albín. Prostě totální bloňďák s bílejma vlasama, křídově bílou pletí a červené oči. Plus ta kombinace koža + pytlovina, to se mi nelíbí. Určitě by mi chybělo otočné kolečko, já mám ten touch pad vypnutej a kolečko miluji. To domrdání objednávky, asi bych se z toho zbláznil a snad ani nechtěl převzít. Fakticky nesplnili objednávku. Rozdělávat to a dávat novej dekor zavání vrzáním a nebude to už origo. Asi bych trval na dodání auta dle objednávky. Nepředpokládám, že by měli ve smlouvě sankce za pozdní dodání, že asi jedině, že můžeš od smlouvy odstoupit. Asi ti závidím MBUX, kterej ještě nemám. Sice jsem ho nikdy nezkusil, ale podle videí se mi to líbí.

Je v menu teplota oleje, napětí baterky, tlak a teplota pneu a další věci, jak jsem zvyklej? Taky ta nemožnost ovládat spolujezdcovu sedačku, to je na prd. Na to jsem si těžce zvyknul a je to super a fakt dost využívám. Zabudovaná kamera, taky závidím. Ty rejhy na kapotě, ty se mi moc nelíbí. 

A fest jsem zvědavej na hybrid, protože tam asi budu směrovat náhradníka Kugy za pár let. Do té doby to bude zase o něco dál a třeba i Ečko už bude bez hrbu. Nevím, jestli bude mít Cčko Plug-in. GLE350de se mi jeví jako totální pecka, jen ta hmotnost(3260kg). Teď laboruji, jak koupit ten vozejk za auto, jestli preventivně nejít z 1300kg vozejku dolů, abych se vešel do 4250kg soupravy. Na jednu stranu chci co největší hmotnost na vozejk a na druhou to komplikuje hmotnost těch aut, která je brutální. Trochu se bojím, že až obměním auta, že nebudu ten vozejk moci zapřáhnout. 

Upraveno uživatelem TomasB
Odkaz ke komentáři

@Petr81 prave proto by si meli davat pozor, ne? Ja bych si mafianovi netroufnul dodat neco, co nechtel 😄

@TomasB Cecko phev bude 100%.

Kolecko me osobne nechybi, nikdy jsem ho nepouzil. Za sedacky si blahorecim. Je to mnohem prijemnejsi, nez kuze a ty contour funkce jsou bozi. 
V menu je vsechno co tam bylo driv, jen pridali mnohem vic nahledu. 

Zajimave je zjisteni, ze v pure electric modu to vubec neni liny. Odpich tak do tech 50km/h na tu vahu a maly motor je velmi slusny. 

jinak vyvoj situace je zatim takovy, ze asi budu objednavat nove auto...

Upraveno uživatelem Mezonek
Odkaz ke komentáři

hele neda se v te appce nastavit ze bys nekde rekl kolik stal litr paliva a kolik kWh? Ze by to pak napsalo na kolik vysla cesta ?

Kdybych se toho chtel dopocitat z toho obrazku chapu to spravne ze pokud byla spotreba 0.6kWh/100km a ty jsi ujel 33km tak to z baterky sezralo 0.2kWh coz te mohlo prijit pokud by v Lux byly podobne ceny jako v CR asi tak 1-2 Kc a zbytek byla nafta tedy 12,11l nafty na 224.4km ?

Odkaz ke komentáři
před 9 hodinami, HONZAV1 napsal:

Bože, ty řešíš vozejk, kterej potřebuješ v podstatě teď k současnému autu. Kup si to, co k němu teď pasuje. Až za pár let vyměníš KUGU za MB  za dva míče, tak Ti snad ještě 20K na vozík zbyde, ne?

To by byly vyhozené prachy. Nehledě k tomu, že za 20K koupíš kulový. To co mám vybráno, tak vyleze bratru na 50K. Necelých 40K je základ + extras.

Kolik dáš reálně čistě elektricky na baterku?

Upraveno uživatelem TomasB
Odkaz ke komentáři
4 hours ago, Ol@f said:

hele neda se v te appce nastavit ze bys nekde rekl kolik stal litr paliva a kolik kWh? Ze by to pak napsalo na kolik vysla cesta ?

Kdybych se toho chtel dopocitat z toho obrazku chapu to spravne ze pokud byla spotreba 0.6kWh/100km a ty jsi ujel 33km tak to z baterky sezralo 0.2kWh coz te mohlo prijit pokud by v Lux byly podobne ceny jako v CR asi tak 1-2 Kc a zbytek byla nafta tedy 12,11l nafty na 224.4km ?

Zatim jsem to nikde nenasel. A k cene elektriny - neco jsem nabil u lidlu, neco u delhaize - oboji nabijeni zadarmo 😉

Odkaz ke komentáři

Jo kamarade, od ctvrtka na skoleni, takze auto jelo ve ctvrtek rano a ted jsem prijel. Zatim teda jen nejakych 750 prevazne dalnicnich km a ani nebyl cas si s tim pohrat 😞

p.s. uz tri mesice nepiju a doutnik letos probehl dvakrat 😉

Upraveno uživatelem Mezonek
Odkaz ke komentáři

Jirko, někde jsme to řešili, kolik Borůvka váží? Celková. Sedím teď nad tím Agadosem a řeším na jakou celkovou vzít ten VZ27 v rozměru 2500 x 1480 x 350. Mohu volit hmotnosti 750, 1000, 1200, 1300, 1500kg. Aktuálně mohu za obě auta připojit cokoliv z toho a i MB mi zbude tuším 85kg rezerva. Ale do budoucna bude řeš nejspíše o hybridu a dost možná ani jiná volba nebude, tak jsem teď na vážkách. Už bych to měl objednat, skoro je pozdě. 

Odkaz ke komentáři

Je chvilka casu, tak sepisu par dalsich poznatku a zkusenosti. Boruvka ma mnou najeto necelych 1200km, prumerna spotreba nafty 5.8l a el. 3.5kWh, ciste na elektrinu ujeto 227km. Doma nedobijim - jeste jsem nedoresil jak protahnout kabel nebo instalovat wallbox, tak jedine kdy to pichnu na nabijecku je kdyz jsem na nakupu. COz neni uplne casto.

Na nejake fundovane poznatky je jeste brzo, ale kdyz to srovnam se stribrnakem.

Pozitiva - jede lip, ma mnohem pohodlnejsi podvozek a obzvlast ted po prezuti na letni je o dost tissi. Komfortni funkce super. 

Negativa - komplikovanejsi infotaiment ale na ten si asi brzo zvyknu. Dotykove plochy na volantu nejsou tak presne jako mechanicke na predchozim volantu a musel sem dat do auta hadr, protoze je videt jak se upatlava. Kufr ma mensi kapacitu, ale nastesti zatim nebyl problem neco nalozit. Otravuje me pipani pri couvani - nejde vypnout. Chybi sitka u nohou spolujezdce na odkladani treba novin. O chybejicim ovladani sedadla spolujezdce od ridice uz jsem psal.

Veci k vyreseni - porad cekam na finalni termin vymeny dekoru, neco obcas rezonuje u motoru - asi kryt - budou to resit. A pak musi prelakovat "spoiler" patych dveri - auto nebylo zavoskovane, podelal to ptak a vyzralo to lak. 

Az zajedu motor, tak by to melo vyjit tak, aby zacalo byt hezky a pak ho zkusim vizt na nejaky delsi vylet s pruletem pres Nemecko, at vidim jak se chova pri vyssich rychlostech a jaky je komfort na dlouhe ceste. 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • Ol@f locked this topic
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...