Přejít na obsah

Špatné studené starty


Octa81

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám 1 Octavii 1.9 TDI 81kw a řeším problém v podobě špatných studených startu.  Za studena chytá ná 3 ale ne pokaždé, jednou mi chytla i na 2, ale po 2s se rozběhla. Problém je že to dělá jen občas, ne pokaždé. Jsou dny kdy stojí 2 dny přijdu a chytne na brnk a jsou dny kdy musím točit nějakých 5s než chytne. Poslední dobou to začíná být horší a horší.

Palivový filtr má najeto nějakých 27 000km, váha vzduchu je nová Bosch, jsou dělané rozvody, předvstřik byl taky dobrý a startér točí rychle a krásně. Žhaviče jsem zkoušel kabelem přes baterku, VAG žádná chyba.

Odkaz ke komentáři
před 3 hodinami, Radas napsal:

Kolik má auto celkově najeto a jak se pozná, že startér dobře točí ?

V každém případě si projdi zde fórum, je zde o tomto problému bych si troufnul říct mnoho popsáno i s řešením.

Auto má najeto 268 000.

Mám v rodině další auto kterému blbne startér a má co dělat s motorem otočit a když je už mráz. A je to dost znát. U mě nic takového není, startér točí rychle za každého počasí jen prostě chytá špatné. Zapomněl jsem dodat, že při zimních startech za mnou skoro vždy vylétne obláček světle modrého dýmu. (Olej nedolevam od výměny do výměny)

Odkaz ke komentáři
před 5 hodinami, Patrik77 napsal:

1) Zkontroluj chcípací klapku

2) Před startem se doma podívat na venkovní teploměr, napichnout diag a podívat se na naměřené hodnoty-teploty vzduchu a vody

Díky za typ rozhodně to vyzkouším. 

Jen bych měl dotaz, co mám hledat za problém v té chcípací klapce?

Odkaz ke komentáři
před 17 hodinami, pavel71 napsal:

Klapka je součastí egr ventilu a pokud je zakarbonovaná a neplní svou funkci - otvíra zavíra tak múže zústávat zavřena a pak to nestartuje jak má 

Pokud je zakarbonovana obvikle stačí vyčistit a rozhejbat 

https://www.club-opel.cz/viewtopic.php?f=150&t=414

 

Jasně, chápu.

Dnes ráno mi začala startovat stylem že točim starterem po pár sekundách začne kuckat a pak chytí taknejak. Opět má tendence jen na 3 válce a za mnou světle modrý až do šediva zbarveny lehký dým. Relé žhavení je měněné, ale už delší dobu mi dělá že se jen rozsvítí kontrolka žhavení a opet zhasne. A to dela klidne i když je mráz, Přitom napětí do zhaviček jde to jsem taky zkoušel.

Odkaz ke komentáři

No jasně ž e  se rozsvítí a zhasne to jak dlouho bude žhavit určí řj podle teploty voda/vzduch.  Svítí po dobu kdy ještě nemáš startovat, pak zhasne ale stále přižhavuje .

Mě se tak do cca-5 rozsvítí na 3-5 sec.

To kuckání = špatné složení směsi. Důvody už jsem psal. Dokud to nebude zkontrolováno nedá se řešit nic dalšího. 

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Patrik77 napsal:

No jasně ž e  se rozsvítí a zhasne to jak dlouho bude žhavit určí řj podle teploty voda/vzduch.  Svítí po dobu kdy ještě nemáš startovat, pak zhasne ale stále přižhavuje .

Mě se tak do cca-5 rozsvítí na 3-5 sec.

To kuckání = špatné složení směsi. Důvody už jsem psal. Dokud to nebude zkontrolováno nedá se řešit nic dalšího. 

Jasně, já ráno vyzkouším a dám vědět.

Odkaz ke komentáři
před 15 hodinami, Octa81 napsal:

Jasně, já ráno vyzkouším a dám vědět.

Tak dnes ráno tady bylo 5°C a chytla mi krásně. Žhavila normálně tak jak měla. 

Zjistil jsem následující :

Teplota nasávaného vzduchu se liší od teploty chladicí kspaliny o 1°C,může to mít vliv na ty studené starty když je 7°C a auto nežhavi?

Další obrázek je počátek vstřiku, hodnota aktuální se liší od požadované. Může to s tím také souvistet?

Diky za radu. 

20210402_131827.jpg

20210403_094350.jpg

Odkaz ke komentáři
před 41 minutami, Octa81 napsal:

Tak dnes ráno tady bylo 5°C a chytla mi krásně. Žhavila normálně tak jak měla. 

Zjistil jsem následující :

Teplota nasávaného vzduchu se liší od teploty chladicí kspaliny o 1°C,může to mít vliv na ty studené starty když je 7°C a auto nežhavi?

Další obrázek je počátek vstřiku, hodnota aktuální se liší od požadované. Může to s tím také souvistet?

Diky za radu. 

20210402_131827.jpg

20210403_094350.jpg

Ještě přiložim fotku kontroly předvstřiku.

20210402_131643.jpg

Odkaz ke komentáři

Žhaviče bych vyměnil jako první, je to záležitost za cca 1100,- i s výměnou. To že vypadají, že se nažhaví tak jak mají ještě neznamená, že jsou stoprocentní. Taky jsem měl problém se studenými starty- vyndali se staré žhaviče, zkusili přes baterku a vypadali naprosto v pořádku. I přesto jsem je ale nechal vyměnit za nové(Bosch) a zlepšení bylo znát hned.

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Zika napsal:

Žhaviče bych vyměnil jako první, je to záležitost za cca 1100,- i s výměnou. To že vypadají, že se nažhaví tak jak mají ještě neznamená, že jsou stoprocentní. Taky jsem měl problém se studenými starty- vyndali se staré žhaviče, zkusili přes baterku a vypadali naprosto v pořádku. I přesto jsem je ale nechal vyměnit za nové(Bosch) a zlepšení bylo znát hned.

Díky za typ, problém u mě je ten, že mě to špatně startuje když je víc jak 5 stupňů, což znamená že auto nežhaví. Dlouho točim startérem než chytne. Když je pod 5 stupňů tak chytá sice ne tak jak by měla ale chytá lépe než když je nad 5 stupňů. Hlavně mě zaráží, že mám předvstřik v pohodě viz foto a stejným je za mnou oblak světle modrého dýmu. (Za tepla chytá dobře)

Odkaz ke komentáři
před 10 hodinami, Patrik77 napsal:

S výměnou žhaviček souhlasím, to že přes ně jde nějaký proud neznamená že topeji na plný výkon. 

 

Kromě kontroly chcípací klapky by to chtělo vyčistit i sání .

Dnes ráno jsem nastartoval v pohodě. 3x nažhavit a šla na drc. Alenopet, auto žhavilo, bylo 3.5 °C. Ale až bude 5 tak budu zas točit jak deb*l.

Odkaz ke komentáři
před 15 minutami, Patrik77 napsal:

Jestli pomohlo vícekrát nažhavit , tak dej nový žhavky

To ano, jenže to řeší starty pod 5 stupňů.. ale to mě chytá vcelku ok, já mám problém se starty nad 5 stupňů.. Říkám si jestli to může dělat třeba špatný odpor čidla teploty vody nebo čidla teploty nasávaného vzduchu..  Na vagu nic není, mě jiné věci už nenapadají, nafta padat nemůže, to by se projevilo i teď ale dnes chytla na brnk takže bude zakopaný pes jinde..

Odkaz ke komentáři

Když ho odpoji bude to žhavit 15-20 sec , kontrolka žhavení-spíš by to mělo mít název předžhavení , tj doba kdy se nemá startovat, když zhasne tak to ještě žhaví , když se neotočí klíč ke startu tak po několika sec se žhavení vypne , taky se vypne díky relé X při startu, pak opět žhaví ale kontrolka nesvítí, 

Např u mě při teplotě kolem 0 predzhavuje cca4-5sec , po nastartování žhaví do 2500ot a teploty vody cca40st

Pokud jsou ty žhavičky v háji tak to prostě nenahřeje , určitě se dá najít jaký mají mít odpor , popř změřit odběr přes ampérmetr rozsah cca 20A

Odkaz ke komentáři
před 5 hodinami, pavel71 napsal:

Odpoj čidlo teploty skus start 

Pokud odpojim čidlo teploty a nastartuje normálně, tak mam vymenit čidlo teploty? Případné co bych měl udělat?

 

 

před 3 hodinami, Patrik77 napsal:

Když ho odpoji bude to žhavit 15-20 sec , kontrolka žhavení-spíš by to mělo mít název předžhavení , tj doba kdy se nemá startovat, když zhasne tak to ještě žhaví , když se neotočí klíč ke startu tak po několika sec se žhavení vypne , taky se vypne díky relé X při startu, pak opět žhaví ale kontrolka nesvítí, 

Např u mě při teplotě kolem 0 predzhavuje cca4-5sec , po nastartování žhaví do 2500ot a teploty vody cca40st

Pokud jsou ty žhavičky v háji tak to prostě nenahřeje , určitě se dá najít jaký mají mít odpor , popř změřit odběr přes ampérmetr rozsah cca 20A

No, když o tom padla řeč, když mrknu na pojistky u baterky drát od žhavení je celý černý má to být? Pojistka je ok, tu bych už vyměnil.. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...