Přejít na obsah

Nejde napětí do čerpadla ostřikovače


Doporučené příspěvky

Ahoj,

po dlouhé době Vás budu otravovat zase jedním dotazem 😁 Na Octavia 1 1999 mi nestříká ostřikovač. Stěrače běží, takže pojistka - která je společná - musí být v pořádku. Problém je, že do motorku ostřikovače nejde napětí (kontrolováno žárovkou strčenou do konektoru i napíchlou špendlíky do vodičů). Na externí 12V zdroj motor běží a ostřikovače stříkají. Diagnostika nehlásí chybu. Závada se začala projevovat postupně, někdy to chvilku jelo chvilku ne, teď už to nejede vůbec. To asi bude kabeláž, co? Do výměny se mi opravdu moc nechce...

Dík předem za rady a postřehy

H.

Upraveno uživatelem Dr. Doktor
Odkaz ke komentáři

Kouknu co chybí a dám vědět. Tuším jsem kdesi zahlédl, že do toho čerpadla jde trvalý plus a druhý pól se přizemňuje? Abych něco nepodělal (třeba se snažil přivést kostru z kastle tam, kde má být plus). Ta páčka má dva kontakty? Protože stěrače to spustí, takže pokud je tam jediný kontakt, páčka musí fungovat. Díky.

Odkaz ke komentáři

Podařilo se mi najít schémata na uložtu, jsou tam pro různé modelové roky, tady jsou pro 97-99 (ale jsou tam i 96): https://uloz.to/file/xpg5INTtm29I/el-schemata-1997-1999-pdf

Kdyby to někdo hledal, přidávám schéma pro sedan bez zadního stěrače. No, tak teď už je to asi na mně 🙂 Páčka má tedy dva kontakty a možná jeden nebude fungovat, ten mezi svorkami T8b/5 a T8b/2.

schema_sterace_octavia_sedan_99.PNG

Upraveno uživatelem Dr. Doktor
Odkaz ke komentáři

Takže závada je celkem jistě v kabeláži. Mezi svorkami T8b/4 a T8b/5 na spínači stěračů napětí je, ale na motoru čerpadla už není. Mezi těmi svorkami a motorem vedou jen dráty přes propojovací body. Ty propojovací body jsou za přístrojovkou, to se mi teď opravdu kuchat nechce...

Zajímavost: Ten test žárovkou byl špatně. Použil jsem celkem silnou (21 W), jednotka to nejspíš vyhodnotí jako zkrat a žárovka nesvítí. Když se odpojí, napětí za spínačem se najednou objeví, ale na motorku není. Takže příště nějakou malou žárovičkou 🙂 Nebo multimetrem, ale tam je risk, že při přerušené zátěži falešně ukáže napětí, které se tam objevuje jen nějakým svodem a v zátěži by tam nebylo.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...