Přejít na obsah

Pomoc s kúpou Octavia 1.6 Tdi 85kw 2017


Doporučené příspěvky

Ahojte, plánujem kúpiť nové auto. Najviac čo hľadám sú autá od roku 2015. Veľa som pozeral inzeráty a najviac ma oslovila Octavia trojková 2017. (1.6 Tdi 85kw )

Chcem sa opýtať, aké máte skúsenosti s týmto motorom? Je spolahlivý, alebo sa často kazí? Viem že veľa závisí aj od jazdy. Budem na ňom jazdiť iba dlhšie trasy, mesto minimálne. Chcel by som počuť názory viacerých ľudí. Potrebujem hľavne spolahlivé auto.

Ďakujem krásne všetkým 😊

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Co se týče 1.6 TDi tak ten to motor je výkonově i spolehlivostí asi nejvíce povedený motor v této kubatuře v OIII, má velmi rychle reakce na plyn a celkově je motor velmi pružný.

Na druhou stranu tato verze 85kW je i velmi nekultivovaná a projev této jednotky v kabině je ubíjející, osobně co se týče komfortu je to nejhorší TDi co kdy škodovka do aut montovala.

Myslím že nemá dvouhmotu, což by vysvětlovalo i nechutné vibrace a dunění do kabiny.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

To nevím se kterými TDI jsi jezdil, ale 1.6 je výrazně úspornější.

2.0 TDi se při dálničním tempu běžně dostává přes 6l a při klidné jízdě kolem 5l

Pokud se bavíme o poslední verzi 1.6 TDi 85 kW, tak to auto je těžké dostat přes 5l na 100. Při dálničním tempu se běžně pohybuje mezi 5 a 5.4l, pokud se bavíme o okreskách tak spotřeba kolem 4l je celkem běžná. 

2.0 jsi prostě vždy při stejné jízdě minimálně +1l víc. 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj,

já si před půl rokem koupil OIII 1,6TDI 85kW DSG combi a musím říci, že jsem udělal dobře. Měl jsem původně v plánu koupit 2.0 110kW, ale za tu bych dal ještě o dalších cca 60 tisíc více. Na to už jsem peníze neměl a kvůli autu se zadlužovat nebudu. Jezdím tak 20-25 tisic ročně, z toho je cca 80 procent město a pří-město. Z tohoto úhlu je toto auto plně dostačující s opravdu nízkou spotřebou, nyní průměr 4,7 litru a to byla zima. nakonec jsem rád, že jsem nešel do 2.0, protože ta 1.6 je také jednodušší. Má to klasickou zadní nápravu, nemá 2hmotu a tak dále, je prostě levnější na údržbu a parametry mi úplně stačí. 

Odkaz ke komentáři

co se týká spotřeby tak ano, 1.6 má oproti 2.0 opravdu nižší spotřebu. nicméně (jakožto vlastník 2.0 110kw) můžu říct, že aby jela na dálnici za šest a víc tak to člověk opravdu musí h*nit (cca 1x dva měsíce jedu Beroun - Břeclav se ženou a dvěma dětma a plný kufr kravin) a spotřeba při 150tacho mám cca 5,6/100. za další, okresky jezdím pod 5/100 běžně, žena jezdí opravdu lehkou nohu a jezdí pod 4/100. takže samozřejmě záleží na řidiči a pokud člověk využívá potenciál motoru, kde 2.0 je jinde oproti 1.6, tak spotřeba samozřejmě vyšší bude. a poslední věc k příspěvku nademnou, pokud se budeme bavit o 2.0 110kw, tak má taky pevnou nápravu, takže o levnější údržbě nemůže být řeč. a jedno/dvouhmota - běžně to vyměníš jednou za život auta, takže to bych taky neuváděl (nehledě na opravdu horší projev jednohmoty)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Jezdím na obou motorech 1.6 je výrazně úspornější (jezdím stejným stylem), že by 2.0 byla nějak extra živější se moc říct nedá, víc to nahání lépe poskládaný 6q spojený s 2.0TDI podle čehož si hned všimneš že jedeš s 2.0, nicméně takový golf má 6q verzi i s 1.6 TDi (porovnám ty motory právě v Golfech) a tam bych rozhodně šáhl po lépe vybaveném golfíku s 1.6 TDi než utrácet 60K za 2.0 TDI . Na první dobrou bych hned neodhadl ve které zrovna jedu...

Určitě bych dal přednost lepší výbavě a 60K příplatek za 2.0 podle mě není adekvátní.

Nicméně chápu že v obecně špatně odhlučněné škodovce ještě navíc s 5q to může být problém. 

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Nebudu rozporovat cenový rozdíl - neznám ho.

Co ale znám je jízda s 1,6 5Q a 2,0 6Q a opravdu to nelze srovnat!!

Aktuálně jezdím občasně  s 1,6  85kw v Octavii3 a 2,0 110kW v Superbu ( s Octavia 3 2,0 110kW 2014 najeto téměř 200tis). A to je S3 proti Octavia 3 o ca 300kg těžší, takže jsem tehdy  (2018) měl strach z přechodu z Octavia 3, že to nepojede. 

Už jsem to tu psal. Pokud se jezdí okolo komína, okrsky a nepotřebuji dynamiku, je to úsporný motor, který bere okolo 4L, jak se ale najede na dálnici, žere to i trávu u silnice a při tempu 130 není problém 6,5L. S dvoulitrem v Octavii jsem jezdil průměrně na hranici 5L (za těch 200k km), byly v tom okresky, dálnice, Německé dálnice, spíš delší cesty včetně přívěsu, nebo karavanu. Se Superbem 2018, stejné podmínky, jen ca poloviční nájezd jsem na nějakých 5,5-5,7 (musel bych vytáhnout poslední čísla). Se Superbem 2022 se stejným motorem jsem  zatím na průměru 5,3-5,4 za stejných podmínek, nájezd ca 25tis. Pokud se nikam neženu, tak při klidné jízdě včetně občasných předjetí a pod., pokud se netočí nad 2000ot. dokáže při teplotách 10°C+ i na zimních gumách jezdit na hranici 4,7-4,8L. Jednou jsem točil Slovensko za 4,5 (ca 1200km)

U té 1,6 prostě chybí šestka na dálnici. Použitelné to ale je, ne že ne.

A dokonce znám i 1,6 66kW, která se vyráběla na začátku, i s tímto autem se dá rozumě jezdit (Sám jsem ji kupoval novou kvůli suprové ceně a počítal jsem s chipem, a má ji dnes švagrová, chip se nikdy nezrealizoval, ale při předjíždění je potřeba hodně přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Při předjíždění přemýšlet musíš i s 2.0 TDi, jak už jsem psal na můj vkus je také líná a nevidím tam tak markantní rozdíl od 1.6 jak by možná mnozí očekávali. Potenciál u 2.0 vidím hlavně v možnosti jí chipnout.

S 1.6 TDI jsi jezdil 130 za 6,5l? V jakém vesmíru? Dostat se nad 6l na 100km vyžaduje opravdu velkou snahu vymámit z toho motoru co nejvyšší spotřebu.

Podle mě dost solidně kecáš a nikdy jsi s tím asi pořádně nejezdil. Abys vyrazil z 1.6 TDI 6.5L /100 km musel bys cílit dálničním tempem dlouhodobě přes 160 km/h což ani na našich ucpaných dálnicích ani nejde.

Když jsme u toho, ona ta 6r u 2.0 není výrazně delší než 5r u 1.6.

Nechápu proč tu šíříš bludy o 1.6 TDi když s ní evidentně nemáš zkušenosti. Ten motor se úplně normálně pohybuje se spotřebou kolem 5l i při dálničních 130km/h.

 

Chápu že 2.0 TDI je česká modla, ale já v té motorizaci nevidím žádné benefity. Pokud to kupující neplánuje nechat chipnout, tak jsou to vyhozené prachy a už jen kvůli kultivovanosti bych šel raději do 1.4 TSi.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...