MichalK94 Odesláno Květen 18, 2021 Sdílet Odesláno Květen 18, 2021 Ahoj, rozhodl jsem se nechat otestovat tlumiče a výsledky (viz příloha) dopadly dost zvláštně. Poprvé jsem nechal testovat v B+B service 07/2018 (157 tis. km), podruhé v 10/2020 (196 tis. km) a potřetí teď (200 tis. km). Poprvé vyšly tlumiče ještě jako vyhovující, a tak jsem to neřešil a jezdil. Když jsem jel na test podruhé, čekal jsem, že už budou zralé na výměnu, takže to, že jeden je na 0 mě nepřekvapilo, ale zaskočilo mě, že 2 se výrazně zlepšily! Po 40 tis. km! I když se píše, že se vztahuje k aktuálnímu zatížení atd., tak mi přišlo divné, že rozdíl by zatížení udělalo až takový drastický rozdíl. Proto jsem se rozhodl, že nechám udělat test ještě jinde (Bestdrive) - tenhle týden. A světe div se, všechny tlumiče jsou v pořádku a pravý zadní (tj. ten, který byl při druhém měření na 0) je z nich dokonce nejlepší! Těch paradoxů a anomálií se tam dá najít spousta, ale asi není potřeba je vypisovat, protože z toho plyne závěr, že na sebe testy vůbec nenavazují. Má každý z nich jiný způsob měření? To bych asi ještě pochopil, protože např. Bestdrive považuje za vyhovující tlumiče, pokud mají více jak 75 % a B+B cca 40-65 % (referenční hodnota byla u každého měření jiná). Co ale nechápu, proč u B+B došlo ke zlepšení po 2 letech a najetých 40 tis. km, z čehož cca 8 tis. byla dovolena v Portugalsku s plně naloženým autem! Ale to hlavní, proč se ptám je - mám tlumiče vyměnit, nebo věřit testu v Bestdrive a ještě chvíli jezdit? Odhad mechanika v Bestdrive byl ještě rok, nebo třeba 30 tis. km. Říkal, že je to překvapivý výsledek, ale, že tlumiče se i jemu zdají ještě OK, a že výsledek není úplně neobvyklý, že už měli taxíka, který měnil tlumiče v cca 250 tis. km. Problémy při jízdě necítím. Jezdím tedy hlavně po dálnici a nebo je také možné, že jsem si postupně na špatně fungující tluimiče mohl navyknout a proto se raději ptám, zda s tím má někdo zkušenost. Díky za odpovědi! img056.pdf img055.pdf img057.pdf 0 Citovat Odkaz ke komentáři
1.8TSI Odesláno Květen 18, 2021 Sdílet Odesláno Květen 18, 2021 Na test tlumičů bych už nikdy nešel. Během 3 dnů jsem byl na 4 testech a výsledek byl od naprosto nevyhovující až po vynikající... Když jsem je vymontoval, jeden zadní tlumič měl 8cm naprosto volného chodu bez jakéhokoliv odporu. 3 testy ho vyhodnotily jako dobrý až vynikající... Tlumiče bych měnil při viditelném úniku oleje, nebo po velkém nájezdu s tím, že jsem si vědom vyťěžování auta a časté jízdě na tankodromu. Po 200tis bych je asi vyměnil preventivně - podle ochoty a smysluplnosti do auta investovat. Výměna tlumičů byla opravdu poznat, originály měly 150tis.. Použil jsem Al-Ko a byly opravdu dobré, tvrdší. Po 40tis jsem pak auto prodával, tak dál nevím. Měnil jsem tlumiče i na jiných svých autech a tam to tolik poznat nebylo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
krysarr Odesláno Květen 19, 2021 Sdílet Odesláno Květen 19, 2021 Test tlumicu je takova vecicka, jak z lidi vytahnout penize. Jak vidis i na vysledcich 🙂 Idealne dopadnout spatne a rovnou v tom servise i udelat vymenu Pokud ma auto 200.000km a jezdis po CR, tak je s klidnym srdcem vymen, i kdyby netekly, maji za sebou dost km i let. Kdybys jezdil porad po Portugalsku, tak bych to jeste asi neresil. Nutne to neni, ale podvozku to prospeje. Nejlepsi test je vzit to nekam na rozbitejsi okresku a projet s tim par zatacek. Lehce poznas, ze to auto nedrzi stopu a poskakuje/uskakuje. I kdyby byly "vynikajici", 200.000 km je pro preventivni vymenu u jednickovy octy az az 0 Citovat Odkaz ke komentáři
NameNotFound74 Odesláno Květen 19, 2021 Sdílet Odesláno Květen 19, 2021 kolik takový test vůbec samostatně stojí? jestli není lepší vyměnit tlumiče než si je 3x nechat testovat 🤔😅 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Květen 19, 2021 Sdílet Odesláno Květen 19, 2021 Ty testy tlumicu jsou uplne na ho*no. Ridic by mel citit jak se auto chova na silnici, tzn. pokud se pri prejeti nerovnosti houpe nebo se v zatacce nejak divne vlni nebo uskakuje, tak jsou tlumice KO. Taky se to pozna i podle toho, kdyz se na miste zapruzi s autem. Pokud jde lehce, tak to zase znaci, ze tlumice uz neplni funkci jak by mely... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MichalK94 Odesláno Květen 19, 2021 Autor Sdílet Odesláno Květen 19, 2021 Díky za odpovědi... 1.8TSI - tvůj příspěvek mi jen potvrzuje moji původní domněnku, že se jedná o náhodný generátor čísel. Auto si chci ještě pár let nechat, takže do výměny půjdu... krysarr - až po přečtení tvého příspěvku jsem si všiml, že jsem se přehlédl a příspěvek zařadil špatně. Jedná se o dvojkovou oktávku (11/2010), ale předpokládám, že doporučení z tvé odpovědi se tím nemění...(případně prosím admina o přesunutí do správné kategorie) NameNotFound74 - naštěstí to neni taková částka - v B+B stojí 99 Kč a v BestDrive 153 Kč. Test v BestDrivu jsem bral spíše jako investici, abych si potvrdil, že ty testy jsou na nic a už na ně příště nejezdil 😄 Konny - právě že jsem žádný problémy nezaznamenal. Ještě to vyzkouším až někam pojedu, ale spíše do výměny půjdu... A teď ještě otázka do diskuze - originál, nebo neoriginál? Tvrdostí mi vyhovují, nepotřebuji ani měkčí, ani tvrdší. Spíš jde o cenový rozdíl. Nemám problém si připlatit, pokud to přinese něco navíc (lepší kvalitu), ale nerad bych dával peníze navíc, pokud jsou tlumiče prakticky stejné... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
1.8TSI Odesláno Květen 20, 2021 Sdílet Odesláno Květen 20, 2021 Už je to hodně let, kdy jsem prošel ty 4 testy za 3dny. Bylo to Toledo 1, kupoval jsem ho jako nové, takže nebylo to o tom, že ty tlumiče měly dalších 100kKm.. Testy stály kolem 200 a jeden byl zadara - to tenkrát každý rok dělat Elit promoakci - tlumiče, var brzdovky, nemrznoucí kapalinu... Později jsem se o tom bavil s člověkem -technickým specialistou jedné značky. Říkal, že testy tlumičů nemají žádnou vypovídací hodnotu, protože do toho zasahuje pružení pneumatik... Každá zkušební stolice má jiný testovací a vyhodnocovací program a každá tak jinak hodnotí rozdílné nafoukání pneumatik. Jediným směrodatným testem je vymontovaný tlumič uchycený za oka (šroubení) do zkušebního stavu který přesně měří síly a rychlost stlačení a roztažení. Jenže to celý je tak drahé, že je jednodušší tam rovnou dát nové... Před několika lety SM nakoupil různé i věhlasné tlumiče a odebral se s nimi na takový stav. Výsledek byl, že naprosto nejlepší výsledek měly tlumiče ŠA z programu levnějších dílů pro starší vozy. Dokonce měly o fous lepší výsledky, než nové origo tlumiče... Ostatní tlumiče měly o dost horší výsledky, byť u některých se dala konstatovat jistá sportovnost protože byly tvrdé. Což sice prospěje částečně jízdním vlastnostem, ale na českých silnicích to rozmlátí a rozměkne karoserii, čímž jizdní vlasnosti nevratně utrpí. Některé levné tlumiče měly tak strašné výsledky, že by bylo lepší tam nechat originály s 200kKm... Myslím, že nakupovali tlumiče pro O2. Zcela stejně dopadl test který dělali o něco později a týkal se výfuků. Ty levnější ŠA díly mají třeba horší vzhledové zpracování (sváry, otřepy a pod). ale plně splňují požadavky originálů. Osobně bych šel právě do těchto... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rouballik Odesláno Květen 21, 2021 Sdílet Odesláno Květen 21, 2021 (upraveno) Já jsem z dílny test od dodavatele dílů vyhodil. Na začátku než jsme sezvali zákazníky, tak jsme to zkoušeli. Proměřili jsme firemní auto nové a výsledek 60% tlumiče ( VW Golf 7 s najezdem 6000km) a pak jsme měřili starou Fóbii. Dali jsme tam 14ky kola a bylo tam 70%. Dali jsme tam 17ky alu kola a bylo tam 30%. Za mě jen tahák peněž bez relevantního výsledku. Upraveno Květen 21, 2021 uživatelem Rouballik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.