Přejít na obsah

Škubání a nepokles otáček


Doporučené příspěvky

Zdarec!

Prosím o rady pokročilé motospecialisty 🙂

Popis závady: Auto při akceleraci škube asi jako s nevyváženým kolesem. Citelné to je hlavně při 1.500-3.000rpm, na 2 a 3 rychlostní stupeň. Když přepnu na režim sport (chápej 4tis otáček a výš 😄 ) a řadím např. z 2 na 3, zůstanou mi viset otáčky někde na půl cesty a až po vteřince padnou na odpovídající točky danýmu stupni. 
 

Můj hrubý odhad: 

Palivo (už vyloučeno)

Spojka, ale při rozjezdu vše ok, do kopce akceleruje - neklouže

Příprava směsi nebo spalování - klapka, váha, kabely, svíčky, cívka???

 

Potřeboval bych tedy nasměrovat, případně vyslechnout podobné případy z minulosti atd. Na Citroen foru sem četl podobné téma, tam za to mohl spínač polohy spojky. Pochybuju, že ho moje auto má. Potom bych potřeboval vědět, jestli má škrtící klapka potenciometr, případně nějaký sw nastavení, když je ovládaná lankem. 
 

Všem moc dík za rady a porady 🙂

Oktávka 1U2

1.6 AKL 74kW

nájezd minimálně 170.000 km

r.v. 2000

Odkaz ke komentáři

Diagnostika je zaklad, muze to byt klidne to cidlo jak pise Konny, nebo treba lambda, nebo treba netesnost ve vyfuku

Příprava směsi nebo spalování - klapka, váha, kabely, svíčky, cívka??? - tot otazka. Jestli diagnostika nerekne nic, ale z tehle zminenych bych na tohle osobne netipoval ani jedno 🙂

Odkaz ke komentáři

Ted sem odvážel samičku a cestou zpět sem to trochu potestoval. Výsledek: tutovka spojka! Na trojku točim do omezovače a jedu 40. Zkoušel sem různý známý testy - jízda do kopce, rozjezdy na pětku... Vždy se chová zdravě, jen při rozjezdu klasika na 1 cejtim úbytek výkonu a pak ty tůrovačky po přeřazení.

Jelikož je mi jasný, že ji má spusta z vás měněnou, zajímá mě přibližná cena opravy. Známej za ní dával lehce pod 30 tisíc. Ale na 2.8l E46 😄 Za ty peníze bych si koupil jiný auto. Respektive zase oktávu, ale 1.8 😉 

Dík moc všem

Odkaz ke komentáři

Takze ti klouze spojka? Spojka se testuje i tak, ze na 5 kvalt (muze byt i jiny) treba pri 60-80km/h vyslapnes spojku, vytocis motor aspon na 5tis a pustis spojku. Pokud ti otacky okamzite spadnou, tak je spojka dobra, pokud ale nejakou chvili drzi v otackach, tak je spojka KO. 

Cena opravy v servisu je okolo 5000 Kc. Z vlastni zkusenosti nedavej Sachs, uz nemaji tu kvalitu co driv. LUK je lepsi a je i tezsi, takze ma na sobe vic materialu. 

Odkaz ke komentáři

Tak to já potřebuju samozřejmě lehčí, nechám při tý příležitosti odlehčit setrvák, sť to jde do otáček. A při příštim repasu hlavy dám ostrou vačku 😄

Jinak přesně jak popisuješ jsem to nakonec odhalil. Akorát na trojku a kdybych to držel, tak tam točim do teď. Žádná snaha se zakousnout. Můžu si za to sám, jezdím s tim jak blb. Ale jestli to dám do 10k dohromady včetně potřebných oprav drobnějšího charakteru tak jsem zase happy jak dva grepy a oktávka opět stoupá v srdíčku na místo provozně nejlevnějšího auta. Jen mě mrzí, že mám asi stočeno. Ve 170k dělat kroužky, hlavu s spojku mi přijde hodně divoký. I když na druhou stranu 1.6 AKL je hooooodně divoký i tak...

A souvislost škubání s KO spojkou je ve hře?

Odkaz ke komentáři

Me Sachs zacinal klouzat po 40tis km a v 70tis odesel uplne pritlacak, proto pisu, ze LUK by mel byt lepsi (i recenze na netu tomu napovidaji). 

To cukani muze delat prokluzujici spojka, takze uvidis po vymene co bude auto delat. 

Jinak AKL je pry nejzivejsi motor z 1.6. Sam ho mam a opravdu jede na 1.6 dost dobre 👍

Odkaz ke komentáři

Kdyby někdo taky řešil, nechal jsem si to spočítat a po výplatě to tam loupnou 😉

Spojka (kotouč, lamela, prstenec, ložisko) 3.000,- Kč

Práce na spojce 4.000,- Kč

Jel sem tam s tím, že potřebuju do 10tis udělat spojku, manžetu a náboj s ABS kroužkem. Za mě tedy cena asi ok. Berte v potaz Střední Čechy, asi 20km od Prahy 😄 😄 😄 

edit: spojku beru LUK 😉 

edit 2: teče mi z toho olej, auto stojí za domem, nemam sílu řešit

přijde mi to mezi motorem s spojkou nebo od diferáku - prostě kolem středovýho držáku motoru

Upraveno uživatelem Gangbang Joe
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...