Přejít na obsah

1.8t 110kw AGU


Doporučené příspěvky

Dobrý den. 
Předem se omlouvám zda jsem nenašel vlákno, než mne začnete kamenovat. Sice jsem něco už přečetl, a tak nějak tuším, ale chci se ještě raději poradit než začnu utrácet peníze.

Pořídil jsem skoro zadarmo hezkou nehnilou Octavii AGU RV. 1999.

Jsem rozhodlý do ní co se týče motoru nasypat, jelikož je kasna na jedničku opravdu moc hezká, a ještě po vyvaření a celolaku..  

Ale bohužel motor má už za sebou 2 trapiče, a myslím si že je turbo před smrtí. Napadl mě ještě ventil řízení tlaku turba. Motor má najeto 300K, necuká, teplé i studené starty na brnk, není zeblitý, netlakuje do vody. Ale.... Turbo tlačí ale hodně kvičí.... A např. při plném plynu na 3, 4 kvalt po nějaké době co turbo tahá se vypne.... Po uvolnění plynu a znovu šlápnutí na plyn opět začne tahat, ale po chvíli opět vypne. To vše za doprovodu modrého dýmu, hlavně když stojím na volnoběh, to je jak dýmovnice. Zkusil jsem alespoň sundat trubku od turba do sání,a k mému očekávání v ní byl olej.... 

Ještě mě napadlo že to budou gufera na ventilech, ale to by nemělo vliv na vypínání turba ne?? 

A za další co si myslím že je špatně, majitel přede mnou jezdil denně pár km, a lil do motoru 10w40, za mě by bylo lepší lít 5w40 VW 502.00 ne?

Prosím o jakékoliv rady, postřehy, cokoliv, než do toho začnu sypat, nebo koupím jiný motor. Popřípadě by mne zajímalo, jak náročný je swap AGU za AUQ 132kw.

Děkuji za veškeré informace vedoucí k záchraně hezké Octavie, i za opravy mého domívání pokud jsem něco napsal špatně... Je mi líto ji odvézt na vrakoviště kvůli mrtvému motoru. Hezký den.

Upraveno uživatelem Luke11
Doplnění textu :-)
Odkaz ke komentáři

Prvotně Tě tu vítám 🙂

A teď k autu... Začal bych asi levnějším postupem, než rovnou řešit turbo, ale kvičet by nemělo. Nevím, jak moc znáš 1.8T, ale hodně trpí na odvětrání. Zkontroloval bych jeho vedení, nejčastěji odcházela část odvětrání na vývodu z bloku (koleno, téčko, ventil odvětrání v téčku). Ale problémy může způsobovat i vedení u víka (esková hadice, ypsilon a ventil odvětrání na sací hadici). Některé ty hadice je lepší pro kontrolu vyndat, zejména ty hůře přístupné u bloku.

Jako další věc bych udělal přes VAG log turba.

Předpokládám, že 10W40 tam je kvůi "věku" auta. U hodně lidí je zažité, že starý motor = 10W40. Možná to na 5W40 bralo olej, tak předchůdce přešel na 10W40. Jinak za mě je lepší 5W40, 0W40 nebo se dá použít i 0W30 a 5W30. Spousta lidí xW30 nerada slyší, ale ten olej tam byl i z výroby. Já jednu dobu jezdil 0W30 a neměl jsem problém. Pokud není motor v pořádku nebo se přejíždí olej, tak se může problém objevit, ale ten se objeví i u xW40.

A na závěr otázka, proč chceš dávat AUQ? Osobně bych AGU nechal a případně ho poladil. Sice splňuje nižší emisní normu a naladí ho i méně kvalitní úpravci, ale za sebe považuju AGU za lepší motor. Oproti AUQ má kované ojnice, větší sací kanály a nemá variabilní časování (to tu není na výkon ale kvůli emisím) nebo nemá elektronický plyn.

 

Odkaz ke komentáři
před 12 hodinami, LadikRS napsal:

Prvotně Tě tu vítám 🙂

A teď k autu... Začal bych asi levnějším postupem, než rovnou řešit turbo, ale kvičet by nemělo. Nevím, jak moc znáš 1.8T, ale hodně trpí na odvětrání. Zkontroloval bych jeho vedení, nejčastěji odcházela část odvětrání na vývodu z bloku (koleno, téčko, ventil odvětrání v téčku). Ale problémy může způsobovat i vedení u víka (esková hadice, ypsilon a ventil odvětrání na sací hadici). Některé ty hadice je lepší pro kontrolu vyndat, zejména ty hůře přístupné u bloku.

Jako další věc bych udělal přes VAG log turba.

Předpokládám, že 10W40 tam je kvůi "věku" auta. U hodně lidí je zažité, že starý motor = 10W40. Možná to na 5W40 bralo olej, tak předchůdce přešel na 10W40. Jinak za mě je lepší 5W40, 0W40 nebo se dá použít i 0W30 a 5W30. Spousta lidí xW30 nerada slyší, ale ten olej tam byl i z výroby. Já jednu dobu jezdil 0W30 a neměl jsem problém. Pokud není motor v pořádku nebo se přejíždí olej, tak se může problém objevit, ale ten se objeví i u xW40.

A na závěr otázka, proč chceš dávat AUQ? Osobně bych AGU nechal a případně ho poladil. Sice splňuje nižší emisní normu a naladí ho i méně kvalitní úpravci, ale za sebe považuju AGU za lepší motor. Oproti AUQ má kované ojnice, větší sací kanály a nemá variabilní časování (to tu není na výkon ale kvůli emisím) nebo nemá elektronický plyn.

 

Mockrát děkuji za přivítání.
AUQ mě napadlo jen kdyby byl tento motor KO.
Jinak k tomu turbu.... Krom těch již  zmíněných problémů mi přijde že i začíná tahat jak se mu zlíbí... Někdy už ve 2000 tis. někdy až ve 2500tis. Ale opravdu mi přijde že hodně kvičí.
To odvětrání budu zítra kontrolovat komplet hadice jak na tom je, už mám i objednané komplet rozvody s pumpou INA,  chci se do Octy o víkendu pustit.
Jinak k AGU. Neuvěřitelně mě to začalo bavit a jsem rozhodnutý to dát dohromady. Jen mě opravdu štve že auto tak modře kouří 😑. Dokud není auto zahřáté na provozní teplotu, nezakouří ani trošku.... Ale jakmile se ohřeje, je to smradlavá dýmovnice....

Jo a zapomněl jsem dodat, že je v autě LPG, ale nejezdím na něj a ani nechci. Tudíž má další otázka zní - dá se LPG odstranit?? Nechci to ani vidět.
Za další hodně lidí mi říkalo ať koupím 5w50 tak jsem objednal olej Elf 900.

Bude tento olej v pořádku? Ta 10w40 se mi moc nezdá ☹️

A k mým zkušenostem s motory 1.8t, jsem nováček, první 1.8t, tudíž už týden studuji po fórech, naslouchám lidem co již dlouho jezdí s 1.8t a snažím se zjistit co nejvíce.

Bohužel, a třeba mě ukamenujte, měl jsem 7 BMW, ale nějak mě začala sejřit ta komunita lidí.... Samý malý šulini co si to vynahrazují 6ti válcema a fakáčema na silnici..... 

Mimo Ovci mám teda ještě Miatu 1.8 vvti na okresky.

1.8t jsem si zamiloval po prvním svezení a nemůžu se nabažit!

Opět děkuji za všechny rady a postřehy, a kolama dolů, čus.

Upraveno uživatelem Luke11
Odkaz ke komentáři

Chtělo by to vidět log turba, ať je vidět, jak se to chová. U 1.8T dokážou podtlaky udělat neuvěřitelnou paseku. Oba odvětrávací ventily dobře překontroluj, musí být čisté, nezatuhlé.

Osobně bych se na víc než xW40 vybodnul. xW50 nebo nedej bože 60 do těchto motorů nepatří. Ten motor je stavěný na nějaký provozní tlak oleje, který je dosažen u 40, 50 a 60 v jiných teplotách. Tu 50 a 60 člověk na provozní teplotu neohřeje (tzn. při provozní teplotě u oleje 40 mají oleje 50 a 60 vyšší tlak). Třeba 60 se používá u vzduchem chlazených motorů. Samozřejmě jsou zastánci, kteří na ně u 1.8T nedají dopustit, ale vlastnosti olejů jsou dané. Říká se, že se u 1.8T přehřívá olej za turbem a proto se dávají tyto oleje. Jenže jestliže se ten olej přehřeje, přehřeje se i 50 a 60, protože ty teploty jsou pořád vysoké. Nejlepší je měnit včas olej, u 1.8T max 10 000 km. Záleží i na způsobu užívání. Já se svojí Octou byl i na okruhu a jezdím bez problémů 5W40 a nemám s tím problém. Je pravda, že po okruhu raději vždy olej vyměním, protože auto není na takovou zátěž stavěné. Ale za mě nevidím jedinou výhodu u 50. Vím, že na olej forech v 50 i 60 problém nikdo nevidí, ale motor je z výroby na nějaký tlak stavěný. Vyšší tlak = vyšší opotřebování motoru.

Bohužel s LPG moc nepomůžu.

 

Odkaz ke komentáři
před 5 minutami, LadikRS napsal:

Chtělo by to vidět log turba, ať je vidět, jak se to chová. U 1.8T dokážou podtlaky udělat neuvěřitelnou paseku. Oba odvětrávací ventily dobře překontroluj, musí být čisté, nezatuhlé.

Osobně bych se na víc než xW40 vybodnul. xW50 nebo nedej bože 60 do těchto motorů nepatří. Ten motor je stavěný na nějaký provozní tlak oleje, který je dosažen u 40, 50 a 60 v jiných teplotách. Tu 50 a 60 člověk na provozní teplotu neohřeje (tzn. při provozní teplotě u oleje 40 mají oleje 50 a 60 vyšší tlak). Třeba 60 se používá u vzduchem chlazených motorů. Samozřejmě jsou zastánci, kteří na ně u 1.8T nedají dopustit, ale vlastnosti olejů jsou dané. Říká se, že se u 1.8T přehřívá olej za turbem a proto se dávají tyto oleje. Jenže jestliže se ten olej přehřeje, přehřeje se i 50 a 60, protože ty teploty jsou pořád vysoké. Nejlepší je měnit včas olej, u 1.8T max 10 000 km. Záleží i na způsobu užívání. Já se svojí Octou byl i na okruhu a jezdím bez problémů 5W40 a nemám s tím problém. Je pravda, že po okruhu raději vždy olej vyměním, protože auto není na takovou zátěž stavěné. Ale za mě nevidím jedinou výhodu u 50. Vím, že na olej forech v 50 i 60 problém nikdo nevidí, ale motor je z výroby na nějaký tlak stavěný. Vyšší tlak = vyšší opotřebování motoru.

Bohužel s LPG moc nepomůžu.

 

Mockrát děkuji za rady! 

Právě jsem dojel z práce a jdu zkontrolovat odvětrávání. Doufám že to bude jen toto 🙏🏻.

Olej jsem přeobjednal, a beru tedy 5w40 Castrol.

Ještě jednou děkuji 🙂

Odkaz ke komentáři

Mame v rodine 1.8T 2002ku cca 9 let a celou dobu fo něj liju 10W40 olej to nežere problémy s motorem nejsou 

Hadice odvetraní uz sme měnily komplet i stema ventilama nebo co to je 

Tady za to chtěli docela dost peněz tak si to bratr sehnal na e bay a vyšlo ho to hodně levně a montaž na první dobrou vše sedělo jen ten přístup 😃

To že ti to huli bych přičet bud tomu turbu kdy přez nej múze uz jit olej do saní nebo guferúm na ventilech nebo pístní kroužky 

Každopadně rozhodneš li se jit i do motoru udelej to vše i s kroužkama zaplatíš za to o něco víc ale budeš zas mít klid 👍

Odkaz ke komentáři

Tak nakonec to asi opravdu bylo odvětrávání klikovky..... Ta první 90 stupňů trubka z bloku byla totálně zadělaná olejovým "bahnem" a ten ventil taky..... Vlastně  téměř celé to vedení bylo zadělané, a hadice už byly spuchřelé, měkké, hnus..... Komplet se to vyměnilo a auto si hlaholí, ani náznak modrého oblaku.

@LadikRS Moc díky za rady, pomohlo mi to! 🙂🙏🏻

Upraveno uživatelem Luke11
Odkaz ke komentáři

No šťastným koncem to doufám skončí zítra, kdy se pustím do nových rozvodů včetně vodní pumpy. Už mi přijde že to má napínací kladka za sebou..... 
Jen mě tedy mrzí, jak předchozí majitelka auto zenedbala.... Je to škoda, hold mě teď čeká hodně práce, ale AGU mě začalo natolik bavit, že do toho budu určitě sypat raději, než do předchozí nafty 🙂

Všem děkuji, a kolama dolů 🖐

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...