Jump to content

DPF problém


Recommended Posts

Zdravím pánové, chci se zeptat dnes jsem pozoroval při jízdě že trochu zčervenal filtr jako by se chtěla spustit regenerace zvýšila se i teplota lehce přes 300 stupňů a cca po třech kilometrech ten filtr zase zezelenal? Nevíte co to znamená. Regenerace probíhá cca 250 km když jezdím kolem komína a cca 380 km když jedu dál, v autě je nahraný DG software motor je 2.0 CFHC. Dá se poznat z těch hodnot co jsem nafotil jestli je už filtr K.O nebo ještě něco vydrží.  A teď jsem ještě vypozoroval že poslední tři regenerace dělají tuto věc přijedu někam zastavím auto na grafu mám zaplnění 75% rozjedu se třeba tak za hodinku a během chvilky je zaplnění 100% a spustí se regenerace to dřív nedělalo a neujedu teď víc jak 270 km bez regenerace, co to znamená že je filtr v háji? Děkuji za informace

Screenshot_20210714_144022_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20210714_144204_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20200515-090825.jpg

Edited by miruna1075
Link to post
  • miruna1075 changed the title to DPF problém

To že filtr změní barvu na červenou neznamená zpuštění regenerace, tato situace nastává  při větším prohřátí(akcelerace), nic se neděje. Regenerace probíhá v době kdy jsou u filtru přesýpací hodiny. Samotná regenerace probíhá u každého jinak a je to dáno stylem jízdy, pokud jezdíš kolem komína tak se zaplní rychleji klidně i ke 100% kdy je regenerace zpuštěna(automaticky), v případě jízdy na delší trasy bez přerušení a dosažení určité hranice zaplnění se regenerace rozjede již při 65% zaplnění, 

DPF máš zaplněn na 45,5 g (0,13l) výpočet je 350x0,13l

Filtr máš OK 

Link to post

Děkuji za informace. Mě zaráží proč to najednou ze 75% skočí na 100% a to třeba jen chvilku po tom co se rozjedu, když by se v 75 % spustila regenerace a neuvedlo se to na 100% tak bych to ještě pochopil ale proč to tak skočí? Dřív to nedělalo a navíc teď neujedu víc jak 280 km aby se ta regenerace nespustila dřív když jsem jel dál tak to bylo 400 až 600 km teď ne. Tak něco asi špatně bude ne? Nepomohla by třeba vynucená regenerace přes diagnostiku? 

Link to post

Nucená regenerace se provádí při nadměrně zanešeném DPF což není tvůj případ, jednou jsem i já zaznamenal skokovou hodnotu u položky Soot Mass Calc. (g) z původní 12,5 na 17 ,ale to bylo jen jednou, hodně záleží i na celkově provedené regeneraci, u mě probíhá každých cca 300 km, ale jednou jsem jel po dálnici bez přerušení a hodnota Soot Mass Calc. (g) byla po ukončené regeneraci 1,9 g, od této hodnoty jsem najel cca 500 km než začala nová regenerace,

 

Kolik máš na autě najeto km, jakou bereš naftu(klasiku nebo lepší) a u jaké stanice převážně

Edited by Radas
Link to post

Chtělo by to výpis z pořádné diag tahle appka pro mobil není špatná pro kontrolu ze vsechno funguje normálně. U mě (jinej motor) je třeba zanesení olejovým popilkem uvedeno v gramech a rovnou jsou tam procenta.

Link to post

Poradna diagnostika jistě bude důvěryhodnější a přesnější. Aplikace udává v L protože je to dáno ECU, pokud chceš v gramech tak hodnotu popílku nasobiš x 350, ale i zde se jedná o orientační hodnotu. Jednou když jsem začal aplikaci používat tak jsem to porovnával s hodnotou s diagnostiky a hodnota byla po vynásobení x 350 stejná jako přes diagnostiku kde byla hodnota v gramech.

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk

Link to post
před 2 hodinami, Radas napsal:

Nucená regenerace se provádí při nadměrně zanešeném DPF což není tvůj případ, jednou jsem i já zaznamenal skokovou hodnotu u položky Soot Mass Calc. (g) z původní 12,5 na 17 ,ale to bylo jen jednou, hodně záleží i na celkově provedené regeneraci, u mě probíhá každých cca 300 km, ale jednou jsem jel po dálnici bez přerušení a hodnota Soot Mass Calc. (g) byla po ukončené regeneraci 1,9 g, od této hodnoty jsem najel cca 500 km než začala nová regenerace,

 

Kolik máš na autě najeto km, jakou bereš naftu(klasiku nebo lepší) a u jaké stanice převážně

Naftu beru Benzina a Shell klasik a přidávám VIF. Najeto mám 236 tisic

Link to post

Na tento nájezd km máš zaplněn DPF bych řekl tak akorát, osobně mám najeto 278 k a zaplněn mám na 0,17L, naftu beru u benzínky ale nikdy jsem nedával VIF, zajdi si na diagnostiku a nech si proměřit zaplnění DPF, Ještě se zeptám, máš v autě nezávislé topení elektrické nebo naftové?

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk





Link to post
před 48 minutami, Radas napsal:

Na tento nájezd km máš zaplněn DPF bych řekl tak akorát, osobně mám najeto 278 k a zaplněn mám na 17g, naftu beru u benzínky ale nikdy jsem nedával VIF, zajdi si na diagnostiku a nech si proměřit zaplnění DPF, Ještě se zeptám, máš v autě nezávislé topení elektrické nebo naftové?

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk
 

Nezávislé topení nemám

Link to post

ja teda nevim ale neco se mi plete ze 4R motory maji mensi filtry a mam pocit ze kapacita zacina cislem 0,1 a bud je tam 0,138l nebo 0,183l a pak by byl filtr temer plnej, chce to na VCDS to by melo ukazat i horni mez 

Link to post

Ol@f, Tak to jsi dostal i mě, víceméně počkejme si na výsledek, jak jsem již psal hodnota porovnána s Vagem a aplikací byla u mne totožná.

Aplikace Car Scanner vykazuje stejnou hodnotu jako aplikace VAG DPF

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk



Link to post

Zdravím pánové, tak zde je foto z diagnostiky. Bylo mi doporučeno abych si nechal udělat regeneraci přes diagnostiku prý to tomu filtru pomůže jinak je prý vše O.K tak co myslíte?

Ještě se chci zeptat není potřeba po té vyvolané regeneraci vyměnit i motorový olej? Mám ho zrovna vyměněný😀

IMG_20210720_132925.jpg

Link to post

Nucená regenerace dle mě není třeba, ale je to tvůj DPF, tak se rozhodni sám, sorry

Horní hranice zaplnění je 70g, ve tvém případě 0,20l

Orientační hodnota

Link to post

Myslel jsem přes diagnostiku, pokud auto regeneruje během jízdy tak bych to neřešil, ale jakmile je DPF zaplněn tak že není možnost regenerace během jízdy tak to dává smysl,

Dnes u mě proběhla také regenerace a hodnota Soot Mass vyskočila z 12,5 g na 15,55 což není normální. Možná je ten můj DPF jednou trubkou v hrobě
28363c2af7fa15a3727c53ac929c7d1c.jpg

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk



Link to post

 Koukal jsem na YouTube tam dělal regeneraci přes diagnostiku na Golfu V a hodnoty se mu po té regeneraci změnili k lepšímu a filtr ucpaný neměl tak nevim. Ale když bych jí nechal udělat tak se nic nestane ne, krom 300 Kč co zaplatím 😀 

A ten filtr je tedy O.K podle těch hodnot? 

Link to post
  • 2 months later...

Zdravím, chtěl bych se zeptat, nechal jsem si přehrát SW 9978 na SW 9813 kvůli častým regeneracím a proto že jsem nechtěl DG soft a teď pozoruji že nájezd km se zvýšil na cca 450 km z původních cca 250 km ale co jsem vypozoroval tak když pozoruji VAG DPF v mobilu tak po přehrání SW se regenerace spouští při zaplnění cca 65% když jedu třeba po dálnici a cca 85 % když jezdím po městě do 100 % to nedošlo nikdy je to normální? A ještě se mi zdá že předtím ta regenerace trvala déle než nyní.

Link to post

Jak dlouho Ti trvá regenerace ?

Ano většinou se regenerace rozjede kolem 65% zaplnění, 

na 100% jsem měl i já problém se dostat, ale jde to a to v situaci kdy vyloženě přerušuješ start regenerace, prostě jí to nevědomky nedovolíš, těžko vysvětlitelné, ale je to tak, jednou jsem se tak s tímto setkal.

mrkni se zde

 

Link to post
V 15. 10. 2021 at 20:15, Radas napsal:

Jak dlouho Ti trvá regenerace ?

Ano většinou se regenerace rozjede kolem 65% zaplnění, 

na 100% jsem měl i já problém se dostat, ale jde to a to v situaci kdy vyloženě přerušuješ start regenerace, prostě jí to nevědomky nedovolíš, těžko vysvětlitelné, ale je to tak, jednou jsem se tak s tímto setkal.

mrkni se zde

 

Regenerace mi trvá tak 10-12 minut

Link to post

Tak to máš v pohodě, nestrachuj se, máš to v pořádku, na takový nájezd je to celkově pěkná hodnota.

Jen Ti můžu doporučit sem tam to prohlédnout přes VAG DPF aplikaci, já jsem pacient a kontroluji každou regeneraci od doby kdy jsem začal používat aplikaci VAG DPF, prostě chci mít jistotu dokončení regenerace,

Edited by Radas
Link to post
před 3 hodinami, Radas napsal:

Tak to máš v pohodě, nestrachuj se, máš to v pořádku, na takový nájezd je to celkově pěkná hodnota.

Jen Ti můžu doporučit sem tam to prohlédnout přes VAG DPF aplikaci, já jsem pacient a kontroluji každou regeneraci od doby kdy jsem začal používat aplikaci VAG DPF, prostě chci mít jistotu dokončení regenerace,

Tak já jsem taky pacient taky kontroluji skoro každou regeneraci 😀

Link to post

Regenerace se NEMÁ spouštět při 100% zaplnění filtru, protože pokud by nedoběhla, tak skončíte s ucpaným filtrem a auto nepojede. Spouštění při těch cca 60% tam dává rezervu k tomu, že to uživatel může několikrát přerušit bez ucpání filtru a stejně to shoří; stejně jako je tam ještě další hard limit na cca 700km, kdy se regenerace spustí i pokud diferenční čidla nehlásí velkej rozdíl tlaku (třeba jedete v režimu, kdy se saze dobře vypalujou i pasivně), například kvůli jejich poruše.

 

1906701513_2.0TDIregeneracefiltruDPF.png.90a1949151240de97f87f1a0b85d1b99.png

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Zesilovač má svou pojistku a ta je v pořádku. Ale děkuji za snahu pomoct 
    • Nemá soud system svou vlastní pojístku ? jen mě to napadlo, možná jiní poradí a nebo je system KO, možná jej prověřit, nebo zapojit rádio bez sound systému a otestovat,
    • Dobrý den. Mám problém s rádiem Audience na své Octavii 2 před fl. Nedopatřením se mi podařilo vyzkratovat pojistku rádia. Po výměně pojistky rádio svítí, jde ladit stanice atd... ale nejde zvuk z reproduktorů. Repro systém sound system. Prosím o radu po čem pátrat případně co vyřešit. Děkuji 
×
×
  • Create New...