Jump to content

E 400D All-Terrain


Babik78

Recommended Posts

nejspíš nebo je tam někde odpojovač o kterém vědí oni, hádám ale že nůžky budou správně když to budou chtít odpojit

Link to post

Nj, ale ty máš muzejního Forda. Na Fiestě z roku 2013 jsem to taky měnil až teď poprvé. Ale ty nové Start-Stop u Fordů jsou prostě takhle. Já měnil po 2,5 letech a to mi řekli, že mi vydržela dlouho, že někomu nevydrží ani rok. Chápete to? Baterka s výměnou jste tam za desítku! Já teda od výměny koupil Ctek a zároveň u baráku mohu jednoduše nabíjet. Tak uvidíme, ale jsem si jistej, že tahle baterka vydrží mnohem déle, když každej víkend dostává dobití. A pokaždé je tak podbitá, že podle nabíječky by nemělo auto ani nastartovat.

Link to post
před 2 hodinami, TomasB napsal:

Nj, ale ty máš muzejního Forda. Na Fiestě z roku 2013 jsem to taky měnil až teď poprvé. Ale ty nové Start-Stop u Fordů jsou prostě takhle. Já měnil po 2,5 letech a to mi řekli, že mi vydržela dlouho, že někomu nevydrží ani rok. Chápete to? Baterka s výměnou jste tam za desítku! Já teda od výměny koupil Ctek a zároveň u baráku mohu jednoduše nabíjet. Tak uvidíme, ale jsem si jistej, že tahle baterka vydrží mnohem déle, když každej víkend dostává dobití. A pokaždé je tak podbitá, že podle nabíječky by nemělo auto ani nastartovat.

Nj, muzejni, ale jeste bez SS, nastesti. To je zlo a na tomhle je to taky videt, jak to dostava kour. Baterka na rok dva, tam je neco dost spatne, jestli to tak maji hozeny uz z vyroby

před 2 hodinami, header009 napsal:

Obyčejná 12V baterka se u hasičů vůbec neřeší. Není to žádné riziko.

To koukam, ja myslel, ze u benzinu se to resi dost. Kdyz jsem pred par lety dorazil prvni k vetsi nehode a z toho auta chcalo kde co, tak jsem ji odpojil. I proto, ze jsme zranenyho spolujezdce nemohli dostat ven dokud nejelo dalsi auto, kde jsme to pak ve vice lidech zvladli. Kdyz prijeli hasici asi za 20 minut (driv nez zachranka, bylo to na hranici kraje), tak sli jako prvni vec odpojit baterku

Link to post
2 hours ago, TomasB said:

Mi to ukazuje skoro furt 14,8V. A MB má evidentně velmi dobře udělanej batery management, kde baterky netrpí. Kugu dobíjím každý víkend, Mercedesa jsem ještě nikdy nepřipojil na nabíječku. Obecně je to tak, že u MB s baterkama nejsou problémy, že by se měnily po 2 letech jako je tomu třeba jinde, viz. Ford.

Mno asi te zklamu, ale treba ja mam porad baterii puvodni !

Link to post
před 3 hodinami, TomasB napsal:

Mi to ukazuje skoro furt 14,8V. A MB má evidentně velmi dobře udělanej batery management, kde baterky netrpí. Kugu dobíjím každý víkend, Mercedesa jsem ještě nikdy nepřipojil na nabíječku. Obecně je to tak, že u MB s baterkama nejsou problémy, že by se měnily po 2 letech jako je tomu třeba jinde, viz. Ford.

Si nerozumíme. Při nastartovaným autě mi to ukazuje taky 14,8V. Mě zajímá napětí na baterce bez nastartování, popř. kolik ti to ukazuje na displeji, když neběží motor.

Překvapilo mě, že baterka v klidu má jenom 12,2V a auto mlčí a startuje na drc. Žádné problémy nemá.

Jinak auto mám 01/2020

Link to post
před 7 hodinami, Dakie napsal:

Jakou kostru? Však černý kabel na - na baterii a červený na +.

u aut se SS (min. koncern to má) máš vedle baterky kolík na kostru. prý pak jednotka auta pozná kolik šťávy jsi dodal a nějak s tím pracuje.. 

Link to post
Před hodinou, Babik78 napsal:

Si nerozumíme. Při nastartovaným autě mi to ukazuje taky 14,8V. Mě zajímá napětí na baterce bez nastartování, popř. kolik ti to ukazuje na displeji, když neběží motor.

Překvapilo mě, že baterka v klidu má jenom 12,2V a auto mlčí a startuje na drc. Žádné problémy nemá.

Jinak auto mám 01/2020

Bez nastartovaného to neukazuje nic.

Bez nastartovaného to dané menu je mrtvé.

 

Link to post
Před hodinou, krysarr napsal:

12,2V v klidovym stavu je podle me uplne ok

Jo, 3 letý Tiguan má EFB v po dvou denní odstávce 11,7 V a startuje úplně v pohodě.

Klasická baterka v SII v podstatě před smrtí 11,9V. Nová nabitá EFB v Polu 12,1 V.

Link to post
2 hours ago, TomasB said:

Jaký máš rok výroby?

2011 ale auto jezdi z 99% dalky.

5 minutes ago, cosby said:

Nech Tiguana stát 14 dní a nenastartuješ.Já mám v Kodiaqu rok a půl starou baterku a po 14 dnech jsem ani neotevřel dálkačem dveře.

Proc , to tam je staly odber a vysaje to ?

Link to post

Přes Vánoce jsem 17 dní se služebním Supem  nejezdil, tak jsem měl obavu, jak v pondělí nastartuji. Chytnul v pohodě. Je pravda, že nemám nezávislé topení, takže mám odpojený konektor na baterce a tím odpojený startstop. Odběr je trvalý minimálně plašičkou kuny a co další netuším. Druhý Sup má baterku z 2018, a zatím drží i 3 týdny. Ale když byl ca dvouletý, tak jsem nenastartoval a pak odpojil konektor taky ... .

Link to post
před 2 hodinami, cosby napsal:

Nech Tiguana stát 14 dní a nenastartuješ.Já mám v Kodiaqu rok a půl starou baterku a po 14 dnech jsem ani neotevřel dálkačem dveře.

Už 14 dní stál a nebyl problém, ale je to benal. U nafty vidím problém u ad Blue, hlavně v zimě, kdy se musí pořád vyhřívat.

Jo a nemám e-call, to taky bude podle žrout.

Link to post
Přes Vánoce jsem 17 dní se služebním Supem  nejezdil, tak jsem měl obavu, jak v pondělí nastartuji. Chytnul v pohodě. Je pravda, že nemám nezávislé topení, takže mám odpojený konektor na baterce a tím odpojený startstop. Odběr je trvalý minimálně plašičkou kuny a co další netuším. Druhý Sup má baterku z 2018, a zatím drží i 3 týdny. Ale když byl ca dvouletý, tak jsem nenastartoval a pak odpojil konektor taky ... .
Jaký konektor prosím tě odpojuješ?
Link to post

1. Změřené napětí na svorkách po dojezdu a vypnutém motoru. Kolísalo to mezi 12.3 - 12.5. Auto bylo odemčené.

1. Detail kolíku pro kostru

2. Detail +

3. Napětí na baterce zobrazované na palubním PC bez motoru

4. Napětí s motorem

 

986089931_2023-01-0516_50.09_result.jpg.83647c9b7c7c57830f8927e9b3e59ff4.jpg1506950277_2023-01-0516_48.49_result.jpg.5e27074647242d83e6fe60a7eeb574ed.jpg

1482881238_2023-01-0516_48.46_result.jpg.e13ca197ba20939d59c418da0acad366.jpg957338981_2023-01-0516_45.17_result.jpg.d2275c02585ce0591c90be34d384d9b7.jpg1219605621_2023-01-0516_44.50_result.jpg.c7a494066cca224493cc0be17e044baa.jpg

Link to post

Jak jsem psal, auto žádné problémy nemá. Nikde nic nevříská. Ani PC v autě a ani apka. Na netu jsem se vesměs dočetl toto. Tak jsem se chtěl právě zeptat ostatních, jak na tom jsou.

Naprostým ideálem pro autobaterie je stav napětí 12,6 - 12,8 V. Takovou baterii není třeba dobíjet a 12,8 V je v podstatě maximum a dalo by se říct 100% stav nabití. O něco málo horší je napětí pod touto hladinou, ale pokud není nižší než 12,4 V, nemusíte to nijak řešit.

Jakmile se napětí baterie dostane pod 12,4, je třeba ji dobít. Nemusíte s tím nijak spěchat, klidně to den, dva počká a dobití lze realizovat třeba delší jízdou, ideálně s vytočeným motorem, takže třeba v dálničním tempu. Pod hodnotu 12,4 V klesne napětí třeba při používání auta jen pro jízdy po městě, kdy se nestihne akumulátor dobít a energii spíše vydává, než aby ji přijímal.

Jenže může být ještě daleko hůř! Třeba tehdy, kdy voltmetr ukáže hodnotu napětí pod 12,1 V. To už raději opravdu co nejdříve připojte nabíječku, protože reálně hrozí, že zítra už nemusíte nastartovat, pokud přes noc trochu přituhne.

Pod 11,9 V už je to opravdu špatné a v baterii začíná něco, čemu se říká sulfatace - na elektrodách se tvoří síran olovnatý, čímž roste vnitřní odpor a klesá kapacita baterie, čímž se rapidně snižuje její životnost. Některé nabíječky umí program desulfatace, ale ta nemusí mít (a v praxi nemá) stoprocentní účinek. Profesionální desulfataci, která by problém vyřešila, zase nemá smysl zvažovat, protože by pravděpodobně převýšila hodnotu akumulátoru. Proto neváhejte a ihned připojte autobaterii na nabíječku. Auto se ani nepokoušejte startovat, jinak baterii ještě víc "vytřískáte".

Link to post

Na mínus pólu je konektor, který má právě hlídat stav nabití akumulátoru (doufám, že správně vysvětluji). Nejde to u auta, které má nezávislé topení, to by nespínalo.

Link to post
před 4 hodinami, MichalF napsal:

2011 ale auto jezdi z 99% dalky.

Proc , to tam je staly odber a vysaje to ?

No tak to se nediv, že nemáš problém s baterkou, je to prostě ještě starej pekáč, kde tyhle trable nebyly.

No a nejsem si vůbec jistej, jestli má MB vůbec ty baterky olověné...

Nevím, jestli jsem to s něčím nepopletl, ale myslím že baterka do Ečka stojí asi 40k, ta větší.

Link to post
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Věřím že FL bude o něco lepší, hlavně ty CR motory. Problém je ten že FL ve stavu ve kterým by se mi líbil není cenově už tak daleko od Octavie 3. 
    • No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu.  Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.
    • Tak menší aktualizace k mému rozhodnutí ohledně prodeje té mé jedničky... už minulý týden jsem se rozhodl že si ji ještě ponechám ovšem včera jsem našel tuto O2, dnes jsem se na ní byl podívat a když pominut technický stav který byl teda tragický tak O2 je pro mě jedním velkým zklamáním. Alespoň jsem se alespoň utvrdil v tom že se nevyplatí přecházet z Octavia 1 do O2. Ano vím že FL by byl možná lepší ale mně osobně zklamala prostornost. Ve předu jsem se díky přístojové desce a středovému panelu cítil opravdu stísněně, kvalita těch použitých plastů na mě teda také působila jako horší než u Octavie 1 a jízdní vlastnosti mě teda moc neoslovili.  A konkrétně k tomu to kousku... ve předu šlo vidět že asi menší ťukanec v minulosti proběhl, na levým zadním lemu chyběla ochranná folie a šlo vidět že byl lakovaný, přední blatníky samozřejmě měněné, spodky prahů vepředu malinko promáčklé. Po nastartování v motoru šla slyšet volnoběžka a hlavně mi bylo divné že voda v expanzce byla u minima. Teď ale to hlavní, prodávající mě nenechal ani pořádně svézt prvně řídil on přičemž už on měl problém se rozjezd, dovezl mě na kopeček za město a předal mi to ať jedu po rovince zpět do bazaru. Po tom co jsem teda sedl za volant já jsem zjistil že spojka je úplně po smrti, pedál jak bahno, zabírala úplně na začátku s tím že ten záběr byl o proti třeba 1.9 81KW ASV, nebo Mondeu 2.0Tdi fakt slabý a muselo se přidat hodně plynu.  To je asi vše, no prostě to nedopadlo a Octavia 1 zůstává. 🙂 
×
×
  • Create New...