Přejít na obsah

Diagnostika motoru - škubání a spotřeba


Doporučené příspěvky

Zdravím,

jsem zde nový a před nedávnem jsem se stal majitelem O2 2.0 FSI 4x4. Zatím moc najeto nemám, ale vypozoroval jsem tyto jevy:

1) Původní majitel měl dlouhodobou spotřebu lehce přes 9l, což se mi zdálo na to, že jezdil hlavně práce/město celkem OK. Bohužel se mi ale nepovedlo ani na delší trase a klidnější jízdě jít výrazně pod 8-9l. Popojíždění městem je tak za 12. Myslím, že je to i na tento motor celkem dost.

2) Při poslední delší cestě jsem zpozoroval mírné poškubávání ve středních otáčkách (cca 2-3,5 tis) - je to takové jemné, jako by mi někdo zapínal/vypínal tempomat, auto nejde za plynem a při vyšlápnutí spojky nechtějí padat otáčky. Při lechtání motoru po městě ani ve vyšších otáčkách se však toto neděje a motor jde normálně. Volnoběh též drží pěkně. Kontrolky nic.

3) Občas je cítit výfuk v kabině - tipuju na nějakou menší netěsnost. Celkově se mi zdá, že auto více kouří.

Myslím, že motor bude po předchozím majiteli solidně zakarbonovaný. "Slavné" NOx čidlo už bylo měněno, tak snad to nebude tím. Měněný je nedávno také EGR (nevím, jestli byla udělána kalibrace/adaptace přes diagnostiku, je možné že ne). Jinak plánuju výhledově vyměnit řetěz/napínák na vačkách - je cca 2 vteřiny po startu celkem dost slyšet, ale nevím jestli může způsobovat výše uvedené.

Proč sem ale píšu - najdu v Brně a okolí někoho, kdo by byl ochoten napojit auto na diagnostiku a především byl schopen zjištěné údaje nějak interpretovat? S autorizákem nemám úplně nejlepší zkušenost - navíc tam tento motor nemají asi úplně každý den 😉.

Upraveno uživatelem martin87
Odkaz ke komentáři

ahoj...mam presne tiez 4x4 ...nox senzor sa ti rozsvieti, ked by bol zly..celkom draha zalezitost- mne zatial stacilo vymenit len tu koncovku a prepajkovat kabely

poskubavanie v otackach- mam ten isty problem zatim som neprisiel coby to mohlo byt...budem po zime cistit AGR, skrtiacu klapku, pomenil som sviecky a kontrola zapalovacich kabelov...to skubanie je najviac citit okolo 2500ot a tiez ma to znervoznuje lebo mam pocit ze sa kazdu chvilu nieco rozsviti a uz sa nehnem 🙂

otacky- bolo mi doporucene vymenit cidlo teploty ktore je pod retazou co chces menit- mne to pomohlo otacky uz idu pekne dolu a auto nedrzi otacky na volnobeh za jazdy; doporucujem vymenit ked budes menit retaz.pristup je tam sialeny a aj mechanik mi povedal ze ked dal dole kryt na tu retaz ze potom tam bol lepsi pristup 

spotreba- jazdim do prace 15km a spotreba je od 7,8- 10,5l podla toho ci idem konstatne alebo v kolone...na dlhej trasa som sa dostal okolo 7,5l ale nizsie ani za nic; dialnica tempomat 130km/hod 8,2l...zalezi aj kde jazdis ci mesto, rovinky alebo kopce+ rozmer pneu

     spotreba- ber to ze mas 4x4, auto je tazsie kvoli haldexu a hlavne to mas bez turba tak je potreba to auto trosku potocit aby si sa rozbehol 🙂 

retaz vymenit- tiezt som robil cca 2 mesiace spat auto sa o poznanie stisilo a nebolo pocut po zahriati taky dizlovy zvuk; vymen aj napinak nech mas od toho potom klud

inac nechaj vymenit kvapaliny v haldexu nech ta to neprekvapi je to par kacek 

a tankuj 98 ak mas moznost na tu 95 to az tak nejazdi 🙂 

Upraveno uživatelem cico86
Odkaz ke komentáři

Ahoj, díky za super postřehy! Četl jsem už dřív Tvé příspěvky a problémy se zdají být dost podobné. Čidlo teploty mě napadlo taky - teoreticky by to mohlo ovlivnit i tu vyšší spotřebu a hulení - ŘJ si myslí, že je motor studený a dávkuje palivo podle toho. Tak uvidíme co diagnostika...

Ten zvuk řetězu mi tedy úplně nepřipomíná diesel, je to spíš takové cvakání a chrastění za chodu (v kabině není slyšet), které se zesílí při vyšším výkonu a o dost silnější zarachocení ihned po startu (to už vevnitř slyšet samozřejmě je 😁) - jde to přesně z toho místa, kde je řetěz. Snad to nebude přestavovač vačky, ten se mi zatím úplně měnit nechce 💰. Spíš jsem si všimnul poměrně hodně hlasitého syčení motoru - nevím jestli je to normální, nebo tam třeba něco netěsní. Koukal jsem na nějaká videa s tímhle motorem a zvuk se zdá být podobný, ale hlasitost fakt neodhadnu 😀.

A ano, Haldex je s příštím olejem též v plánu.

Jinak kolik máš najeto? Já cca 270 tis, takže chápu, že motor už je zkrátka dosti opotřebenej (řetěz je tam nejspíš původní). Pokud by mu ale pomohla nějaká "prkotina" typu výměna čidla, načaté hadice nebo vyčištění některého dílu, tak to pro něj rád udělám, aby mohl ještě chvíli sloužit 🙂.

 

Upraveno uživatelem martin87
Odkaz ke komentáři

tak mam 209 000km...auto som kupoval s 201 000km...zatim musim povedat ze to jazdi sice za viac jak som mal honda accord v dizlu ale aspon tak netrapim auto...accord strasne trpel na tych 15km kolkokrat sa ani poriadne nezahrial hlavne v zime..

no ten zvuk retazu- bolo ho pocut hlavne az ked auto bolo teplejsie...mechanik sa ma pytal ze ci som mu doniesol TDI  🙂 odvtedy klud...obcas nejaky zvuk u startovania sa ozve ale neriesim..manzelka by ma zabila keby ze idem riesit motor 🙂

ja mam v planu do roka vymenit 2 hmotu- som bol prekvapeny ze to auto to ma .... obcas pri preradeni je pocut buchnutie od prevodovky tak sa kontrolovali silentbloky a tie su cajk tak uz asi len 2hmota sa ozyva si myslim...

mne u toho cidla teploty diagnostika ukazovala rovnake hodnoty teploty jak na budikach ale po vymene sa auto zacalo spravat lepsie a otacky pekne padaju...malo by sa tam dat original cidlo ale ja som dal 2ho vyrobu

inac v PL som dnes tankoval 98 na Orlenu a cena 34,12kc 😄 tie ceske ceny su sialene teraz i ONO to ma za 37,5kc 98cku

Upraveno uživatelem cico86
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak to máš oproti mně ještě "voňavku" 😉. Bohužel jsem neměl v posledních dnech úplně čas řešit auto, takže na diagnostiku jsem se ještě nedostal 😐.

Ještě se zeptám na jednu věc - jakou máš u zahřátého motoru spotřebu na volnoběh? Já pokud vypnu klimu/topení i rádio, tak je to 0.9-1 l/h, s fukarem pak cca 1.2 l/h.

Teď jezdím jen občas krátkou couračku po městě a spotřeba je 12-14 l dle pp, což je při aktuálních cenách benzínu celkem ranec🤑. Pořád si říkám, že to minimálně částečně způsobuje styl jízdy předchozího majitele a zakarbonovaný motor a mohlo by se to nějak spravit - začal jsem dávat VIF.

Odkaz ke komentáři

ta aktualna spotreba je rovnaka u studeneho auta...v meste to mam jak pises od 9- 15l..dneska som vzal dceru a sli sme na bocne cesty sa posmykat a 25l 😄 u tepleho auta je 0,6l myslis ze taka by mala byt aj ak sa nemylim

no ja davamt tiez VIF a snazim sa tankovat 98cku...byvam na hraniciach s PL tak skocim na olren a teraz cena 34,02KC a behom prosince/ decembra idu v PL dole s dani za pohonne hmoty tak to bude este lepsie...u oleja som urobil preplach motora a ked sa robila retaz tak mechanik hodil dole sacia potrbuie a vravel ze auto skoro nieje zakarbonovane...

skor ma trapi korozia..parkujem na trave a zacina sa objavovat

co uvidis casom je geometria...mechanik na to bral 2m tyc lebo asi doteraz to nik nerobil aby rozhybal tie sruby na nastavovanie

Odkaz ke komentáři

Díky za info -  to by též mohla být stopa 😉. Zkusil jsem to se studeným motorem - ihned po startu tam bylo cca 4.5l/hod asi po 15-20 sec až vypnul sytič a klesly otáčky tak 1.1 l/hod. Tedy prakticky stejně, jako u ohřátého motoru. Vyměním to čidlo teploty jak píšeš, třeba to pomůže.

Jj, na menší "repas" podvozku jdu příští týden, auto plave jak parník, budou se měnit silentbloky a spojovací ramena vzadu - koukal jsem na ty pověstné šrouby a jeden je už vyměněný od předchozího majitele, druhý zatím ne, tam počítám s řezáním.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Pánové, škubání ve středních otáčkách je u tohoto motoru běžné. Jedná se o přepínání spalovacích režimů.

Evropské 2.0 FSI ve 4x4 dostalo do vínku "úsporné" režimy jako je homogenní chudý a vrstvený.

Škubnutí je bohužel nutné zlo, které nedokázali odbourat ani inženýři ve VW. Na druhou stranu máte potvrzeno, že máte zdravou NoX sondu (pokud teda nemáte softwarově vyplé diagnostiky provozuschopnosti sondy).

BTW: jestli kvůli cukání nemůžete spát, jde softwarově vynutit homogenní režim spalování = už nikdy žádné cukání 😉

Odkaz ke komentáři
před 21 hodinami, maro napsal:

Pánové, škubání ve středních otáčkách je u tohoto motoru běžné. Jedná se o přepínání spalovacích režimů.

Evropské 2.0 FSI ve 4x4 dostalo do vínku "úsporné" režimy jako je homogenní chudý a vrstvený.

Škubnutí je bohužel nutné zlo, které nedokázali odbourat ani inženýři ve VW. Na druhou stranu máte potvrzeno, že máte zdravou NoX sondu (pokud teda nemáte softwarově vyplé diagnostiky provozuschopnosti sondy).

BTW: jestli kvůli cukání nemůžete spát, jde softwarově vynutit homogenní režim spalování = už nikdy žádné cukání 😉

zdar..presne tak..nespim uz 10 mesiacov co mam 4x4 😄 a mame daky navod jak sa da vypnut cez diagnostiku to homogenne spalovanie ? dikes

Odkaz ke komentáři

Například Audi na popud zákazníků stěžujících si na trhání motoru a hrubý chod motoru (což je vlastně vynechání zapalování, když se nepodaří zapálit super chudou směs) vydalo minimálně pro A3 aktualizaci SW jednotky motoru.

Tam se dá vyřadit spínání vrstvené směsi nastavením potřebné teploty vody pro sepnutí nesmyslně vysoko.

U škodovky jsem to nikdy neviděl. Podle mého nás v tom Boleslav nechala utopit.

Já jsem řešil opačný problém. NoX sonda na hadry a chtěl jsem aktivovat úsporné režimy, abych zjistil jestli to auto dokáže ujet víc než cca 600 km na nádrž. To se povedlo softwarovou cestou. No a jestli se ta úspora nevyplatí, tak si nechám homogenní režim a pojede to jak po másle.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
před 15 hodinami, maro napsal:

Ještě jeden nápad. Pokud vytáhnete pojistku SB9, vyřadíte tím ovládací jednotku NoX čidla a auto pojede pouze v homogenním režimu. Tak si vyzkoušíte jestli auto cuká kvůli přepínání spalovacích režimů.

 

a ak to bude ono moze sa s tym jazdit??nebude problem s emisiami alebo s dakou kontrolkou na palubke???neodpalim katalizator alebo daco v motoru?

Odkaz ke komentáři

Jednotka není blbá a nenechá motor nebo katalyzátory usmažit jen protože jste vytáhli pojistku 😄

Právě naopak, strategie pro poruchy nox systému jsou v jednotce (motoru) propracované velice pečlivě. Ve zkratce, budete pálit pouze homogenní směs s lambda = 1, tj. příznivá varianta pro nízkou tvorbu emisí a zanášení motoru bordelem.

Po druhém startu motoru bez pojistky se rozsvítí kontrolka motoru. Automaticky vám selžou monitory OBD self testu (readiness kódy) tuším u "O2 sensors". To většinou na emisní zkoušce znamená vyhazov.

Po zapojení pojistky a několika startech by kontrolka měla sama zhasnout a vše se vrátí do původního stavu. Toto se dá urychlit vymazáním chyb jakoukoliv diagnostikou.

Upraveno uživatelem maro
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...