Přejít na obsah

1.9TDI BXE - olejový filtr těsnění únik


Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

mám takový asi hloupý dotaz, při výměně oleje u auta (1.9TDI BXE) se mění i filtr a těsnění, asi jsme levej, ale stalo se mi, že tudy začal unikat olej a těsnění bylo možná trochu vyboulené, dal jsem nové, z dalšího filtru, a pak už dobrý, ale otázka ní, co jsem udělal předtím špatně ?
jednou jsem to asi dotáhl málo, pak už jsem měl momentový klíč a dotahoval na těch 25nm (otázka jak byl momenťák přesný) ale taky k této situaci došlo (únik) 

je to BXE kliníkový dekl s šestihranem a vyznačeným 25Nm filtr MANN  HUMMEL  719/7x vč těsnící "o" kroužek ... před dotažením naolejován

další otázka, poradíte, jestli se těsnění dá někde (za rozumnou cenu) sehnat zvlášť? (kdybych to zase zlbnul, a asi bych byl klidnější když bude rezervní v autě ...¨


děkuji předem za odpovědi 

Odkaz ke komentáři

@maros
děkuji za reakci. 

originál za cca 180 Kč vzhledem k ceně filtru+ kroužek asi nemá moc cenu kupovat 
taky díky za uvedení rozměru - takový kroužek se najít dá, ptázka je který materiál je na to vhodný? 
Víš / ví někdo ? 
NBR70 NBR80 nebo něco jiného ? 

(jako jistě to jde řešit novým filtrem+ kroužkem, a při porovnání ceny oleje tak vybryndat litr oleje nebo koupit kroužek/filtr  o dalších komplikcích při úniku oleje nemluvě ...   ale stejně ...)

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Radas napsal:

Diky

Nz, ale neposoudím jestli máš to stejné - přikládám foto 

a otázka na tebe i na ostatní : Chápu správně, že utahovat na 25Nm 
Díky (špatné utažení asi byly moje problémy a rád bych se tou vyhnul ale nějak prostě nevím jestli to bylo málo nebo moc)

bxe kryt olejoveho filtru.jpg

Odkaz ke komentáři
před 17 hodinami, Radas napsal:

, nastartoval jsem a olej neteče,

Díky za reakci. 
mně to právě třeba  jednou začalo téct až po cca 2 000 km, (lét, trochu delší trasa než po městě a okolí). Jsem z toho trochu špatnej, zdá se, že nikdo takový problém neměl, takže dělám nějakou chybu, nic jiné než dotažení mne nenapadá, možná mám blbej momenťák na to (takovej obyč s velkým rozsahem, ale je otázka co přesnost) 

Odkaz ke komentáři

Ještě mě napadlo, víko do kterého dáváš ten filtr má na závitovém stoupání dvě větší drážky, na které lze nasadit těsnění, těsnění je originál nasazeno na drážce těsně pod horní částí víka ta druhá drážka má z jedné strany náběh, tak jestli jsi nezaměnil drážku, 

Odkaz ke komentáři
před 8 minutami, HONZAV1 napsal:

 Předpokládám, že těsnění je vždy nové.

Díky za reakci. Těsnění jsem dával při výměně vždy nové, s tím, že když se mi to stalo poprvé, (to jsem dotáhl málo) tak to bylo po pár stech km při delší cestě po dálnici (léto) a pak jsem  vyměnil těsnení za nové (i filtr)  a bylo to ok - myslel jsme že prostě problém vyřešen

podruhé už jsem to myslím málo nedotáhl, a udělalo to po cca 2 000km (taky spíše delší cesta ale ni extrémního) 
to jsem dal staré těšení z předchozí výměny, protože jsem jiné neměl (drží do teď těch necelých 10 000km) 

proto jsme se i ptal, jaké těsnění sehnat jako náhradní, mít jich pár navíc by pro mne asi nebylo od věci, ale nevím co za materiál (rozměr maros napsal) 

před 9 minutami, Radas napsal:

Ještě mě napadlo, víko do kterého dáváš ten filtr má na závitovém stoupání dvě větší drážky, na které lze nasadit těsnění, těsnění je originál nasazeno na drážce těsně pod horní částí víka ta druhá drážka má z jedné strany náběh, tak jestli jsi nezaměnil drážku, 

Přiznám se, že to si teď z hlavy nevybavím. ale předpokládám, že snad jsme to dal do té horní ( ale zaměřím se na to)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak jsem bohužel zase tady...
v první půlce dubna jsem měnil olej (+filtr a těsnění)  mezitím byly i nějaké cesty po D1  či jiných dálnicích a td, najeto cca 3 500km, a dnes při takové normální cestě (žádná extra dálka rychlost ani horko nebylo) únik oleje  zjevně zase od filtru - posílám foto kde je jakási "výduť" na těsnění. Olej vytekl do motorového prostoru a pak na zem... .
Těsnění jsem vyměnil za nové (z jiného filtru - potřeboval bych asi krabici samostatných) a dolil tak cca litr až litr a půl oleje.  
Jenže nevím kde byla chyba (krom toho, že jsem asi fakt levej) jestli by můj problém vyřešil kvalitnější momentovej klíč nebo nevím nevím . No nálada nic moc. 
Za každou radu děkuji 

olej unik1.jpg

Odkaz ke komentáři

Chápal bych, kdyby bylo prasklé těsnění tak teče olej po venkovních stěnách příruby, ale ty to máš od oleje na horní části víčka, je to divné, buď je prasknuté víčko a nebo ti to teče někde nad víčkem, protože to máš od oleje i vedle toho víčka, prohlídni to pořádně, nad víčkem filtru vede hadička, nevím přesně k čemu je, jestli to není podlakovka,

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

posílám fotku toho nadělení (ne extra kvalitní ale je toho vidět víc). 
působí to, že vlevo je toho oleje víc než vpravo což by odpovídalo tomu vydutí  (jestli to nějak stříká ven?)
v zásadě mi to přišlo "jak přes kopírák" jako minule, tak jsem ani jiné varianty nehledal.
to těsnění po výměně vypadá zase normálně ale raději jsem dal nové 

unik oleje 2.jpg

Odkaz ke komentáři

Děkuji.
mám jiné víko filtru (bez stopky/trn (či jak to nazvat)(víceméně to, co na foto 
pro BXE foto přikládám - tam je to trochu asi jinačí, ale zkusím tedy tu variantu A (viz předchozí příspěvek) 

skoda dili varianta 1.jpg

skoda dili varianta 2.jpg

teď čtu, že píšeš, že to není ani A ani B 
tak už jsem se teda asi ztratil 
jestli tam je ještě jiné umístění (níže?)

Odkaz ke komentáři

Děkuji. 

pokud se vrátím k těm svým fotkám (varainta A a B) tak já to dával na horní tzn. varianta B - což teda asi bylo špatně. Zkusím tedy variantu A. 

fotky od "škoda díly"  jsou pro víčko filtru u BXE (tedy shoda). Ty výčka vypadají trošku v detailech jinak (možná jiný výrobce atd.) ale toto snad bude shodné. 

Asi jsem to dával celou dobu blbě (většinou fungovalo, ale nemálo taky ne).  
Děkuju moc za čas, rady a pomoc.
Teď jen, abych to nedoprasil a bylo to už správně.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...