Jump to content

VW, Škoda, Seat - oprava zamykatelného víčka nádrže


wolda007

Recommended Posts

Závada se projevuje tak, že víčko po odemčení i zamčení zámku je stále odemčené (nemělo by být stále zamčené, na to pružina nemá dost síly a pokud se díl rozpadne, nezamkne se). V 99 % případů se jedná o onen malý plastový díl. 

Jedna z možností je se na to vykašlat, druhá koupit náhradní víčko, nějakou Čínu i s klíčem (třeba toto), případně koupit nové víčko a jen přehodit cylindrickou vložku (její vyndání je součástí tohoto návodu) a poslední možnost, kterou jsem si vybral já je oprava svépomocí.

Začneme tím, že sundáme víčko z automobilu. To uděláme tak, že zmáčkneme prsty dva zobáčky dole a vytáhneme nahoru. Nebudeme rvát shora, jinak urveme šnůrku!

1655812935430.jpg.219253fff92352183358e5d3d2a1921a.jpg

 

Dále přejdeme k rozebírání víčka. Vložíme šroubovák postupně na čtyři zobáčky, dobré je šroubovák větší velikosti vložit mezi zobáček a stěnu víčka a otáčet ve směru nebo proti směru hodinových ručiček, dokud se plast neroztáhne a zobáček nezaleze až za kroužek na víčku. Je to relativně tvrdý plast, takže odcvaknout první tak, aby při druhém nezaskočil zpět bude chvíli boje.

1655812935491.jpg.03896efea3bfbf7aa333fca01674e0e5.jpg1655812935507.jpg.9ac59d2637f911cb5531582e4d565fa8.jpg

 

Z víčka vytáhneme celou vložku i s pouzdrem, pokud nejde snadno, otočíme klíčem na opačnou stranu.

1655812935476.jpg.7c30752e6533aa65e8510c376e90e085.jpg

 

Nyní odstraníme závlačku, vložíme klíč a vložku vyndáme ven. Klíč doporučuji nechat vložený a otočený někde ve střední poloze, aby vám nevypadávaly plíšky stavítek zámku. Pokud vypadnout, nesmíte je přehodit, jejich délka závisí na profilu klíče.

 

1655812935541.jpg.c6b795cbcfab01249b1cdd627cd4305d.jpg

 

S největší pravděpodobností bude prasklý plastík (na obrázku to, z čehož trčí pružina). Ten svépomoci zalepíme, já podlepil plošky vteřinovým lepidlem a pro jistotu spáry ještě zatáhl mikropájkou. Pokud pak nejde vrátit, lehce zabrousíme pilníkem tak, aby chodil hladce. Problém také bývá ve zbytečně silné pružině, díky které plast praská. Tu jsem proto nahradil, na radu spousty lidí z fóra, pružinou z propisky, která je slabší, ale dostačující.

Celý mechanismus namažeme, kolem plastíku doporučuji vazelínu, na vložku jsem použil Konkor 101. Celou vložku složíme, vrátíme do spodní půlky víčka (je jedno do které části), pokud nejde vrátit, otočíme klíčem na opačnou stranu do polohy odemknutí. Vrchní část víčka stačí opět nacvaknout zpět a celé víčko vrátit na auto. 

 

1655812935430.jpg.70dd0a1acaddcbc050fdfdb5ed29f4b5.jpg

 

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • mám 2.0 135kw CUPA, vypaluji každých cca 70km, jezdím trasy v 90% dálky (100-300km), nesetkal se někdo s podobným problémem? dokonce to vypaluje i za studena, sotva vyjedu z garáže - když to má potřebu začne i se studeným motorem…   - nové vstřiky - nová klapka spalin (za DPF) - nový snímač rozdílu tlaku - nové DPF - nový EGR (hodnoty vynulovány a proběhla základní nastavení i regenerace)   - hadičky zkontrolovány + profouknuty a stále bez výsledku...   na videu je vidět že se cca při 54km po poslední regeneraci spustí další, dokáže někdo něco vyčíst, nebo na jaké hodnoty se mám zaměřit po jaké další součástce mám jít 😞    
    • Tak co sokolíci, jezdíte? Počasí bylo top a snad ještě vydrží.
    • Vůbec tomu nerozumím. Evidentně to nebylo v poslední době rozmontované, podle obrysů koroze původně v rameni čep byl, teď není a šrouby nevypadly ... .
×
×
  • Create New...