Jump to content

Výměna vstřiku


Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám Octavii II FL, 1.6 TDi CR 77kW, r.v. 2013, najeto cca 93.000km. Do teď sloužila naprosto bez problémů, pravidelně servisovaná. Ale teď mi po delší jízdě udělala to, že z ničeho nic začala cukat, úplně ztratila výkon, rozblikala se kontrolka žhavení a rozsvítila se kontrolka motoru. Nechal jsem se dotáhnout domů, tam mi diagnostika hlásila závadu na vstřikovači na prvním válci.

9837 - Injector: Cylinder 1 (N30)
          P0201 00 [104] - Circuit Malfunction
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 93285 km
                    Date: 2100.14.24
                    Time: 18:59:01

Poté, co auto cca dva dny stálo, jsem bez problémů nastartoval a když jsem různě přidával a tůroval, vše běželo dobře, při volnoběhu byly hodnoty odchylek vstřikovačů a napětí na nich na dignostice v pořádku (dle toho, co jsem vyčetl po různých fórech). Jel jsem to projet a po cca 2km se závada opakovala. Následující den v podstatě to samé.
A teď mám tři otázky:

1) dá se z popsaného chování odhadnout, jestli je ten vstřikovač poškozenej stářím/usazeninama z nafty atd. nebo jestli jsou v něm špony z čerpadla a tak je nutný je vyměnit taky? (mimochodem ty ceny jsou strašidelný!).

2) pokud mi to auto pojede v podstatě na tři válce, můžu s ním takto pomale dojet do servisu (cca 25km)? Nezničím ten motor v tomto režimu úplně?

3) Má někdo zkušenost s výměnouu vstřikovače doma? Podle tohoto videa se to nezdá jako něco hroznýho

https://www.youtube.com/watch?v=KGzuh6Xyf3E

Automechanik sice nejsem, ale dost věcí si na autě zvládám udělat sám.

Moc díky za každou radu

Šváb

Link to post

Nedočkal jsem se žádné odpovědi tak něco doplním sám + jednu otázku:

Nakonec se závada projevovala už hned po startu. Na vstřiku jsem naměřil odpor cca 600ohm místo 200k a nulovou kapacitu místo 6uF. Usoudil jsem, že vstřik je elektricky v háji a tak jsem koupil nový vstřik na škoda-díly a bez problémů jsem ho vyměnil sám podle videa uvedeného v mém předchozím příspěvku (které je ostatně i ve shodě s postupem popsaným v dílenské příručce, kterou jsem si stáhnul) a nakódoval jsem IMA nového vstřiku do ŘJ. Nastartoval jsem, projel jsem to cca 20km a chyba už se neprojevila, zvuk i chování motoru se mi zdá stejné jako před závadou. Auto jsem nechal zchladnout do druhého dne a pak jsem je za studena při volnoběhu napíchnul na diagnostiku. A tam jsem zjistil, že mi to hlásí na tom novém vstřiku hodně velkou zápornou odchylku kolem -2,5mg/stroke. A teď mám otázku - je to problém a případně co s tím? Jestli to správně chápu tak to znamená, že ŘJ musí ten vstřik "přiškrcovat" aby to správně běželo. Dočetl jsem se různé názory - že se řeší jen plusové odchylky, jinde že i toto je špatně, jinde že se řeší jen vzájemné odchylky jednotlivých válců atd. Takže nevím, kde je pravda a případně co s tím?

Budu rád ža každou radu.

Link to post

Ahoj,

Pokud jsi dával nový vstřik pouze jeden a ostatní jsou původní, tak bude dost výrazně směs ubírat. Je to obecně problém proč autorizáky obvykle chtějí vyměnit vstřiky všechny. Nový vstřik je prostě v mnohem lepší kondici a může rozhádat motor.

Na druhou stranu pokud ti to jezdí dobře tak bych si s tím hlavu nelámal.

Link to post

Těch důvodů můžeš být mraky. Od špatných kompresí, po problém s emisním systémem.

Je taky otázka proč jsi měnil čerpadlo, jestli původní pustilo do okruhu větší špony tak jsi měl měnit i vysokotlaké potrubí a rozdělovací lištu, nízkotlaké nechat vypláchnout. Co ti to konkrétně hází za chyby ?

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...