Jump to content

Vyber brzd


Recommended Posts

Zdravím vás,😁

Měl bych na vás takový dotaz nebo spíše prosbu, mám Octavii 1, 81kw ASV a před cca rokem jsem si na ni dal brzdy značky zimmerman BlackZ

Ejhle po cirka 30tis.km a nějakém tom trošku razantnejsim zabrzdeni se ukázalo že kotouče jsou zkroucené.

nevím si už rady, všichni tvrdí že jedničkové ovce na to byli náhle.

Mám tam komplet nový podvozek od lemfëder spolu s tlumiči sachs a pružinami lesfjörs. Nechci aby mi to vymlátilo čepy a dělal jsem vše znovu..

Koupil jsem je tady v Plzni na škoda dílech a když jsem tam byl s tím že mám tenhle problém jak je to možné, když jsem to kupoval s tím že jsou na ostřejší jizdu tak mi bylo řečeno že to je podvozkem, že není možné zkroutit tyto kotouče. Následně že to mám sundat, pošlou to distributorovi který to vyhodnotí a možná mi to uznají ale spíš ne.. Do té doby mám koupit jiné kotouče a čekat. No prostě strašná šaškárna. 1 kotouč stal 1800 skoro.. nechápu jak si to můžou dovolit ale dobrý, už tam nejdu.

Chci se tedy zeptat, jaké kotouče mám zvolit abych nemusel řešit tyto problémy, případně má s tím někdo zkušenosti?

díky.

Link to post

Hledat zde na foru : vibvibrace při brždění , ...do volantu při ... , třesení podvozku ..kopání do podvozku..... atd.apod. je o tom psáno dost

Ano je to vrozená nemoc 280mm brzd , ale je to kus od kusu 

 

.....abych nemusel .....

Přestavba na 288

Link to post
před 6 minutami, Patrik77 napsal:

Hledat zde na foru : vibvibrace při brždění , ...do volantu při ... , třesení podvozku ..kopání do podvozku..... atd.apod. je o tom psáno dost

Ano je to vrozená nemoc 280mm brzd , ale je to kus od kusu 

 

.....abych nemusel .....

Přestavba na 288

Dobře díky

Jen se zeptám 288 na to už netrpí?

Link to post

Ja mam ASV  čip na 109kw  brzdy 280mm je to 03ka cca 11 let a nikdy se mi nestalo že bych zvlnil kotouče a to se neřadim k lidem co jezdí na spotřebu či zbytečně zdržujou provoz

jezdil  sem na značkach Bosch,Meyle,Fremax,Ferodo,momentalně tam mám Trw předek 30000km zadek 40000km

Třeba značku Brembo a Zimerman nemusim neb co se motam kolem aut sem zažil kluky kterym ty kotouče začli hazet uz po měsici ježdění 

Dalsi co mam zkušenost je že naky silenty a čepy na to nák vliv nemaj zkoumano na mim voze - puky v ramenou v haji nekopalo to

Čepy řizeni tyčky taky ne 

Co sem to parkrat řesil na vozech kamarádú tak mújj nazor je že to dělaj nekvalitni brzdovy kotouče a nebo naboje v přednim kole 

 

Link to post

Já po zkušenosti bych Zimmermanny nebral jako modlu. Zkušenost ze švagrovi Octavia 1, kde jsou teda kotouče ještě menší (1,6 75kW), že při jeho fakt klidné jízdě se zkroutily po ca 5tis.km. Tak se daly ATE a jsou tam doteď, nejeto ca 150tis. km!. To auto má po 307tis km teprve druhou sadu kotoučů a destiček (první byla z továrny), ale už se bude měnit.

Link to post

No jo když ony Zimmermany dnes patří mezi nejlevnější "značkové" kotouče co potom od nich čekat.

Dnes jsem je dávali klientovi na Octavia II 1,6 tak jsem zvědav,za jak dlouho přijde,že mu kopou

Link to post

Zimmermany jsou kvalitní kotouče.

Pokud se vlní nové kotouče, bývá to skoro vždycky nábojem kola.

Často se poškodí, když se sráží násilně staré kotouče.

FSkové brzdy jsou na špatné náboje náchylnější než větší verze AT 288+ je to dáno jejich řešením. 

Edited by 15degren
Link to post

Ale nemusí to být jen těmi náboji, jak jsem psal, tak po výměně další kotouče drží už 150tis. A to je na podvozku až na kuláky spojovaček vše ještě origo (r.v. 2004)

Link to post

Jak to tady tak čtu tak zjišťují že Zimmermany stojí za pí*u. Koupil jsem záměrně black sporty. Bohužel se potvrdilo vše co píšete,ale nedávno jsem je dodělal. V Polsku na dálnici jsem za ně vzal ve 190 na 120, jelikož mi tam vjelo auto.. Kotouče šli srát, vibrujou i v 60. 

Teď nevím co tam dat, čtu názory ty i ty, někdo má 280 a má klid, někdo musel dát 288. 

jsem Z těch řidičů co za vesnicí na to šlápnou a před vesnicí brzdí klidně že 120.

rád bych to viřešil protože je to celkem na ho*no, dojizdim z kopce a chci přibrzdit do vesnice a volant mi pomalu skáče z ruky.🤔

 

Link to post
  • 2 weeks later...

Nejlepší řešení je přejít na 288ky.. Zažil jsem si to taky - auto jsem kupoval, když mělo 303tkm, na 310 jsem dával nové kotouče a po 12tkm začaly vibrovat.. Takže jsem si sehnal 288ky, přehodil, dal Brembo kotouče a desky a naprostá pohoda..

Link to post
před 12 minutami, Dakie napsal:

Nejlepší řešení je přejít na 288ky.. Zažil jsem si to taky - auto jsem kupoval, když mělo 303tkm, na 310 jsem dával nové kotouče a po 12tkm začaly vibrovat.. Takže jsem si sehnal 288ky, přehodil, dal Brembo kotouče a desky a naprostá pohoda..

Jo to už si taky říkám.. 

Nejhorší je že se musi překopat pulka předku. Jako těhlice, třmeny, držáky třmenu, brzdiče.. teď jsem si koupil ještě 2. Auto a finančně  nehodí..  ale časem to určitě udělám.. 

Link to post

Minulý týden jsem se bavil se svým dvorním mechanikem ohledně brzd. U výše popsané Octy se už brzo budou muset měnit. Řekl mi, že Zimmermann už nebere, protože kvalita šla totálně do kopru a měl plno reklamací.

Jinak co mi ještě řekl a snad tím nevyzradím jeho know how 🙂 . Dle jeho výzkumu často u aut, které kopaly hned po nasazení nových brzd byl problém s náboji předních kol, které se přílišným přitažením zejména AL disků prohnou/zbortí a pak to kope. Zjistil, když si dával hodinky na tlumič a měřil házivost náboje. Takže teď vždy před nasazením nových kotoučů měří.

Takže bych se nejprve zaměřil na toto až následně překopával brzdy.

Link to post
před 7 minutami, HONZAV1 napsal:

Minulý týden jsem se bavil se svým dvorním mechanikem ohledně brzd. U výše popsané Octy se už brzo budou muset měnit. Řekl mi, že Zimmermann už nebere, protože kvalita šla totálně do kopru a měl plno reklamací.

Jinak co mi ještě řekl a snad tím nevyzradím jeho know how 🙂 . Dle jeho výzkumu často u aut, které kopaly hned po nasazení nových brzd byl problém s náboji předních kol, které se přílišným přitažením zejména AL disků prohnou/zbortí a pak to kope. Zjistil, když si dával hodinky na tlumič a měřil házivost náboje. Takže teď vždy před nasazením nových kotoučů měří.

Takže bych se nejprve zaměřil na toto až následně překopával brzdy.

Že by ty náboje byli až takle náchylné?

Ale je to možné neříkám že ne..

Každopádně to by byla asi ještě ta lepší varianta, měl bych nová ložiska i s náboji. Ale levý náboj mám rok starý. (SKF)

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...