Přejít na obsah

Až moc občasný výpadek tahu - chyby P0246, P0243


Doporučené příspěvky

Zdar, mám 1.9tdi 66kw ALH (tj. turbo naklápěcí lopatky, zřejmě origo), 350tkm. EGR nijak neřešený, ale ani nečištěný = možná zanešený (takže nevím jak je na tom s funkcí). Leju letní/zimní VIF.

Vím, že na téma turbo/ovl. lopatek toho bylo napsáno hodně. Přesto si dovolím popsat svůj problém.

1 - před cca 2r jsem měl podobné problémy jako nyní, diagnostika hlásila P0246, P0243 (jestli mám dobré info tak to je "obtokový ventil turba - příliš vysoký signál" a "ob. vent. turba - chybná funkce el. obvodu").... Proto jsem mířil na N75 (oprávněně?). Po výměně ventilu (Pierburg) po chvilce chyby znovu, tak asi výměna zbytečná. Pak ale chyby samy přestaly a byl doteď klid.

2 - nyní už cca 2 měsíce obden pocítím ztrátu tahu (tak o cca třetinu), po restartu ok. Ale jsou dny, kdy třeba i 2x po několika minutách. Diagnostika chyba P0246, P0243. Jezdím sice ekonomicky, ale občas projedu. Když není ta ztráta, tak táhne výborně, klidně podržím třeba trojku až do 110kmh a nic se neděje. A pak někdy jedu piánko na 5ku a najednou aniž bych akceleroval zjistím, že je tam zase ten pokles tahu. 

3 - provedl jsem dlouho plánovanou kompletní výměnu hadiček (při montáži jsem byl zděšen v jakém stavu některé byly a jak nedržely na výustcích) - bez zjevného efektu.

4 - potřebuji vysvětlení - stane se ztráta tahu, ale nerozsvítí se žlutá kontrolka motoru a v paměti jsou chyby. Jiný případ - ztráta tahu, nerozsvítí ontrolka a v paměti nejsou závady(!?).

5 - doteď jsem se domníval, že žlutou kontrolku zhasnu jen vymazáním závad. Ale už se mi stalo, že jsem neměl čas závady smazat a třeba druhý den najednou sama zhasla. Jak to?

6 - žlutou kontrolku motoru často provází (někdy těsně před, někdy po) žlutá kontrolka trojúhelník s výkřičníkem obtočený šipkou (má být ASR, nechápu jak souvisí) - co to může znamenat.

7 - jak to je vůbec s obtokem turba u ALH? Co a kudy vypustí ten překročený tlak když se nesklopí lopatky?

 

Stále se chci alibisticky vyhnout repasi turba a hledám něco jiného (méně komplikovaného) než zatuhlou regulaci lopatek...(třeba mám úvahy o váze vzduchu, ale neměla by pak figurovat v závadách? Nebo snímač tlaku v sání - ale nebyl by v závadách?).

Zkuste se prosím zkušení vyjádřit k těm bodům, velmi rád bych se něco víc dozvěděl...dík moc.

borlan

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdar, omluva, neměl jsem kdy dřív reagovat.

Patrik77 - N75 jsem kupoval v autoobchodě dle mé motorizace a od tehdy kdy samovolně vymizely chyby, tak jsem cca 2-3roky potom jezdil bez problému. Nepředpokládám teda, že by to byl špatný typ ventilu.

Pavel71 - no právě, to jsem zatím nechtěl slyšet...ale pokud bych šel po turbu, tak určitě výměnu za profi repasované. Jinak tehdy mi hlásilo kromě jiného vždy "překročený tlak na turbu" a to jsem chápal, že zanesené lopatky nedokázaly "vyvlát" a turbo se i po dosažení nastaveného tlaku točilo stále rychleji a zvedalo tlak než zasáhla ochrana (po cca 6s trvání překročení) a tlak vypustila (pak to jelo bez turbo efektu, akcelerace minimální). Po restartu se turboefekt obnovil do dalšího překročení. Při nynějších problémech ale překročení tlaku v chybách nebylo. Tak nevím...

A taky nechápu, že kontrolka motoru po čase sama zhasnula aniž bych mazal chybu (byl jsem přesvědčen, že bez toho nezhasne ani po restartu zapalování). A kontrolka trojúhelník v kolečku dokázala dokonce po čase zhasnout i bez restartu zapalování. Umí někdo vysvětlit? Je to standardní chování?

Teď k aktuálnímu stavu - paradoxně hned jak jsem napsal ten první příspěvek, tak samovolně problémy skončily (klepu na dřevo!), od té doby žádná kontrolka ani pokles tahu. Je pravda, že jsem to při těch chybách stále zkoušel protahovat a třeba jsem nějak regulaci rozpohyboval. Mám akorát pocit, že ten zátah je mírně menší oproti dřívějšku, to si vysvětluju tím, že jsem dříve roztahoval na větší plnicí tlak (regulace špatně omezovala max. tlak) a tudíž jsem měl jakoby trochu "načipováno"...akorát jsem musel roztahovat jen krátce abych stihl ještě než zafungovala ochrana.

Tak to jsou moje laické úvahy. Každopádně momentálně nemám problém a tak nebudu nic řešit.

Díky za reakce. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...