Přejít na obsah

Vysoká teplota oleje, CDAA


Doporučené příspěvky

Zdravím,

Problém je s tím, že mi to při 130 km/h žene olej na teplotu 116 stupňů. Jel jsem s tím takhle Praha-Ostrava a olej zmizel na půlku měrky.
Cestu zpátky jsem jel 110 km/h, olej cirka na 110 stupních a olej se nehnul.
Jezdil jsem po Praze, párkrát otočené Karlovy Vary, teplota kolem 105 stupňů, najeto cirka 3k kilometrů a olej se absolutně nehnul.

Má to najeto 125k, kupováno při 120k. Před mou koupi to víceméně půl roku stálo. Před prodejem majitelka udělala rozvody a nějaký 5w30.
Já po 3,5k najetých jsem nechal udělat servis u Garnyho, kde nalil tam Shell Helix 5w40, aby tam raději bylo to, co tomu motoru sedí nejvíce.

Najel jsem asi 700km po výměně (olej se ani nehnul za tu dobu) a hodil trasu Praha-Brno-Praha a to mi olej padnul asi o 2mm, kdy to topilo na 114-116 stupňů.
Takže to asi olej trochu spravil ? Ale stále teplota vysoká až moc.

Nějaké tipy čím může být ta vysoká teplota?
Mělo by být 110 max co říká taková ta obecná poučka o olejích. Můžou to být špatné ty dva senzory co jsou "pod" filtrem olejovým? Co jiného to může být? Ventil na vaně, samotný chladič, který může být ucpaný? Olejové čerpadlo?

Díky za normální názory.

Odkaz ke komentáři

Jak bych si to mohl plést s vodou ? 😄
A proč by to teda žralo olej jen když to je tak vysoko ?
A jak to může být v pohodě ta teplota ? Když mi doslova každý říká, že 116 je vážně moc.

A doslova jsem psal, že to při městském ježdění nežere, nebo to z toho není jasné ? 

Odkaz ke komentáři

No tak jelikož jedu po dálnici, tak jsem kolem 2800-3100 otáček.

Že by to prostě bylo vysokými otáčkami jako takové ? 

 

To mi ale pak nedává smysl, že moje druhá cesta do Brna olej tolik nesežrala, skoro až nic.

RARK9 tady psal, že s Helixem se dostal max na 108 a to bylo, když to fičel 220 v létě.
Takže i proto se ptám.

Odkaz ke komentáři

Aha 😄 A žere to olej, nebo jen hřeje jak jeblé ? Pokud to je firemní, tak to asi nikdo neřeší hádám 😄

A jak rychle si s tím jezdil Pawouku ? 

Právě proto to řeším, ten olej je vážně na horní hranici.


A krom tohohle je ten v super stavu po nějaké kontrole od Garnyho bez otevření motoru.
Rv. 2012/1 jen bych chtěl podoktnout 😄 Hlavní věc podle které jsem to bral...

 

Odkaz ke komentáři

To je stejné jako 1,6MPI v jedničkový ovci. Pokud se jezdilo okolo komína, olej vydržel od výměny do výměny. Když jsem jel Německo a valil po dálnici, klidně to sežralo půl litru na 1000km. A to jsem to měl od nova. 

Ohledně teploty u TDI  u S3 běžně teplota oleje jde k 120°C, když se to trochu prožene ... .

Odkaz ke komentáři
V 3. 9. 2022 at 10:47, MorDecaY napsal:

Aha 😄 A žere to olej, nebo jen hřeje jak jeblé ? Pokud to je firemní, tak to asi nikdo neřeší hádám 😄

A jak rychle si s tím jezdil Pawouku ? 

Právě proto to řeším, ten olej je vážně na horní hranici.


A krom tohohle je ten v super stavu po nějaké kontrole od Garnyho bez otevření motoru.
Rv. 2012/1 jen bych chtěl podoktnout 😄 Hlavní věc podle které jsem to bral...

 

Bežná jízda = do 140 km/h. Neexistuje, abych při tomto režimu měl někdy víc jak 110°C. A to i letních vedrech, kdy je venku přes 30 °C. 

Odkaz ke komentáři

Jeden borec mi poradil chladič oleje, ten kus co je na držáku filtru.
Měl stejné teploty jak já a po výměně byl na teplotách jaké mají být. Jak se v něm potom rýpal, tak zjistil, že ho měl od minulého majitele zaprasený utěsňovačem chladičů... Takže se ty mikro kanálky ucpaly.

Snad to bude tímto a ne nějaká jiná sviňárna.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...