MorDecaY 0 Posted September 2, 2022 Share Posted September 2, 2022 Zdravím, Problém je s tím, že mi to při 130 km/h žene olej na teplotu 116 stupňů. Jel jsem s tím takhle Praha-Ostrava a olej zmizel na půlku měrky. Cestu zpátky jsem jel 110 km/h, olej cirka na 110 stupních a olej se nehnul. Jezdil jsem po Praze, párkrát otočené Karlovy Vary, teplota kolem 105 stupňů, najeto cirka 3k kilometrů a olej se absolutně nehnul. Má to najeto 125k, kupováno při 120k. Před mou koupi to víceméně půl roku stálo. Před prodejem majitelka udělala rozvody a nějaký 5w30. Já po 3,5k najetých jsem nechal udělat servis u Garnyho, kde nalil tam Shell Helix 5w40, aby tam raději bylo to, co tomu motoru sedí nejvíce. Najel jsem asi 700km po výměně (olej se ani nehnul za tu dobu) a hodil trasu Praha-Brno-Praha a to mi olej padnul asi o 2mm, kdy to topilo na 114-116 stupňů. Takže to asi olej trochu spravil ? Ale stále teplota vysoká až moc. Nějaké tipy čím může být ta vysoká teplota? Mělo by být 110 max co říká taková ta obecná poučka o olejích. Můžou to být špatné ty dva senzory co jsou "pod" filtrem olejovým? Co jiného to může být? Ventil na vaně, samotný chladič, který může být ucpaný? Olejové čerpadlo? Díky za normální názory. 0 Quote Link to post
header009 353 Posted September 2, 2022 Share Posted September 2, 2022 Teplota oleje max 110°C si pleteš s vodou ne?Podle mě klasický problém cdaa se spotřebou oleje, o kterém je tu sáhodlouhé téma. Věř, že ta teplota oleje u tsicka je v pohodě. 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted September 2, 2022 Author Share Posted September 2, 2022 Jak bych si to mohl plést s vodou ? 😄 A proč by to teda žralo olej jen když to je tak vysoko ? A jak to může být v pohodě ta teplota ? Když mi doslova každý říká, že 116 je vážně moc. A doslova jsem psal, že to při městském ježdění nežere, nebo to z toho není jasné ? 0 Quote Link to post
header009 353 Posted September 2, 2022 Share Posted September 2, 2022 Co třeba souvislost s otáčkami?Každé cdaa žere olej. 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted September 2, 2022 Author Share Posted September 2, 2022 No tak jelikož jedu po dálnici, tak jsem kolem 2800-3100 otáček. Že by to prostě bylo vysokými otáčkami jako takové ? To mi ale pak nedává smysl, že moje druhá cesta do Brna olej tolik nesežrala, skoro až nic. RARK9 tady psal, že s Helixem se dostal max na 108 a to bylo, když to fičel 220 v létě. Takže i proto se ptám. 0 Quote Link to post
Pawouk01 24 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 Optimálně by za běžných podmínek měla být provozní teplota motorového oleje mezi 80°- 110°C. Jezdím a jezdil jsem za posledních 12 let s různými TSI, a přes 110°C se za běžné dálniční jízdy nedalo dosáhnout. 0 Quote Link to post
Eddie29 17 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 Kurn tak to u nás v práci běžné teploty 118 atd.... Da se říct, že na všech možných tsickach 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted September 3, 2022 Author Share Posted September 3, 2022 Aha 😄 A žere to olej, nebo jen hřeje jak jeblé ? Pokud to je firemní, tak to asi nikdo neřeší hádám 😄 A jak rychle si s tím jezdil Pawouku ? Právě proto to řeším, ten olej je vážně na horní hranici. A krom tohohle je ten v super stavu po nějaké kontrole od Garnyho bez otevření motoru. Rv. 2012/1 jen bych chtěl podoktnout 😄 Hlavní věc podle které jsem to bral... 0 Quote Link to post
Eddie29 17 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 V podstatě bez spotreb oleje...A doma sharan cffb jede pořád 115 a multivan tennsnad asi 120,nedej bože s vozíkem... 0 Quote Link to post
HONZAV1 104 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 To je stejné jako 1,6MPI v jedničkový ovci. Pokud se jezdilo okolo komína, olej vydržel od výměny do výměny. Když jsem jel Německo a valil po dálnici, klidně to sežralo půl litru na 1000km. A to jsem to měl od nova. Ohledně teploty u TDI u S3 běžně teplota oleje jde k 120°C, když se to trochu prožene ... . 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted September 4, 2022 Author Share Posted September 4, 2022 Eddie, tak to je docela drsný 😄 0 Quote Link to post
Pawouk01 24 Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 V 3. 9. 2022 at 10:47, MorDecaY napsal: Aha 😄 A žere to olej, nebo jen hřeje jak jeblé ? Pokud to je firemní, tak to asi nikdo neřeší hádám 😄 A jak rychle si s tím jezdil Pawouku ? Právě proto to řeším, ten olej je vážně na horní hranici. A krom tohohle je ten v super stavu po nějaké kontrole od Garnyho bez otevření motoru. Rv. 2012/1 jen bych chtěl podoktnout 😄 Hlavní věc podle které jsem to bral... Bežná jízda = do 140 km/h. Neexistuje, abych při tomto režimu měl někdy víc jak 110°C. A to i letních vedrech, kdy je venku přes 30 °C. 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 Jeden borec mi poradil chladič oleje, ten kus co je na držáku filtru. Měl stejné teploty jak já a po výměně byl na teplotách jaké mají být. Jak se v něm potom rýpal, tak zjistil, že ho měl od minulého majitele zaprasený utěsňovačem chladičů... Takže se ty mikro kanálky ucpaly. Snad to bude tímto a ne nějaká jiná sviňárna. 0 Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.