Přejít na obsah

vibrace při brždění


Pavel001

Doporučené příspěvky

Ahoj, před necelými 4 měsíci a 7500 km jsem nechával měnit všechny brzdové destičky . Při jízde po městě to není znát , ale když brzdím v rychlosti vyšší jak 70 km/h tak se auto rozvibruje . Je mi divné že přední destičky vypadají jak vypadají po takovém nájezdu a jsou nerovnoměrně sjeté . Ty původní před výměnou byli sjeté rovnoměrně. Po výměně a 7500 km vypadají viz foto . Čím to může být , popřípadě kde se stala chyba děkuji. N20221001_180123.jpg.337078143605afdc02382bfd7d1d119a.jpga obrázcích je leva a prava strana fotka prave strany je otočená.20221001_175951.jpg.a5aa5d2e297c0b95deda873def458750.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři

Měl jsem za to , že brzdové destičky brzdí celou plochou uz od začátku , tady jsou v horní části ošoupané podstatně víc než v části spodní . Zadní kotouče jsou měněné spočně s deskami . Přední jsou původní. Měněno v servisu auto Škvor Rudná u Prahy. Zadní destičky jsou sjeté rovnoměrně .  

Odkaz ke komentáři

kotouče nejsou prohnutý ale zvlněný. Dá se to zjistit, změřit úchylkoměrem. 

Kotouče se můžou zvlinit z několika důvodů. 

Shit kotouč

Shit destička

Opotřebení náprávy, náboje. 

To že tam jsou kotouče 7,5tkm nemusí  znamenat vůbec nic, kotouč se může zvlnit kdykoliv. 

To jestli se vlní předek nebo zadek bys měl poznat. Případně mechanik to spolehlivě pozná i při zkušební jízdě. 

Upraveno uživatelem header009
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

@Pavel001 No ale u tebe to bude úplně o něčem jiném.

Máš totiž dle fotek úsporný systém brzd FSIII, který je ze všech brzd od koncernu nejméně spolehlivý už od dob octavia 1 a časem se to se snižující kvalitou spíš zhoršuje než zlepšuje.

FSIII 274/277 jsou obvykle u Octavia II+III kombinované s motory 1.0/1,2 TSI a 1.6 TDI.

Dle stylu jízdy, začíná u těch to náprav být vůle na různých částí a jelikož se třmen vynáší váhově přímo přes kotouč, je dost nachylný na vůle v nápravě, hlavně pak v nábojích.

Pokud např. u OIII po 150K km měníš kotouče a destičky u FSIII brzd, tak zcela běžně začnou lehce vibrovat už po 1K km.

Nemá to žádné řešení, můžeš tam montovat různé kvality desek např. zvolit tvrdíš texter, kde ty vibrace přijdou později a nebudou tak velké a pod. 

Nicméně aby ses dostal na čistotu továrního provedení, musíš kompletně udělat generálku přední nápravy.

Výměnu nábojů, výměnu silentbloku, kontrola kloubů a výměnu čepu.

Pak osadit originální kotouče a nejspíš to bude ok.

Na druhou stranu než toto řešit, tak je jistější sehnat si těhlici pro 288mm brzdy + samotné brzdy od ATE ze silnější motorizace a rovnou to prohodit, budeš mít klid navždy. 288/312/340 na ten to problém netrpí.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...