Přejít na obsah

Smrad z výfuku


Doporučené příspěvky

Ahoj.

Na mojej O2FL je cítiť smrad z výfuku ako na starej Ávií. Je to taký dusivý štipľavý smrad. Problém je v tom, že keď stojím na križovatke, semafóroch alebo v kolónach, tak mi ten smrad natiahne do kabíny.

Na aute bol menený EGR ventil (smrdelo to aj predtým, aj po výmene), DPF je funkčný. Servisák pozeral tesnosť výfukového potrubia, všetko OK. Podľa neho by to mohlo byť vo vstrekoch. Auto po naštartovaní jemne trasie/vibruje.

Skôr než sa pustím do finančne náročných vstrekov, nevie náhodou niekto, čím by to mohlo byť? Poprípade nestretol sa niekto s podobným problémom?

Auto vlastním cca 3/4 roka, má nabehané 285tis. km.

Upraveno uživatelem HynX
Odkaz ke komentáři

CR motory provádí regeneraci i na křižovatce a fakt tor smrdí, to je pravda, jestli je DPF OK je v pořádku, ale u nájezdu 285k km bych chtěl znát zaplnění DPF, může být na 40% a nebo 75% zaplnění, kdy regenerace probíhají častěji, prověř si zaplnění u tvého funkčního DPF.

 

cukání motoru můžou dělat vstřiky a EGR, nech si proměřit mg/stroke Odchylka vstřikovaného množství

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

No lenže mne to smrdí pernamentne, nie len, keď vypaľuje DPF. EGR je nový, tam by už problém nemal byť. Zasekával sa (auto do núdzového režimu), tak cca pre mesiacom bol vymenený.

Vstreky sú merané teraz pri studenom motore. Po chvíľke vrčania začali dávať lepšie hodnoty.

vstreky 2022.11.5 studeny motor.PNG

vstreky 2022.11.5 viac udajov.PNG

dpf 2022.11.3 14h.PNG

Odkaz ke komentáři

muzu se te zeptat, na kolik te vysel ten EGR? pripadne jestli to byl autorizak, nebo ne. dnes mi padlo auto do nouze a mechanik, kteryho jsem zkusil cestou s nadeji ze by mohl smaznout chyby a vyresit problem, tak rekl, ze je chyba v EGRu. jsem zvedav, jakou cenu mam cekat az budu v pondeli obvolavat servisy. dikec

Odkaz ke komentáři

Při běžném provozu nemá auto šanci natáhnout spaliny které jdou z výfuku, musí ti to někde špatně těsnit.

Zkusil bych dát nové těsnění mezi DPF a turbo, často se s tím při manipulaci špatně pohne a pak nesedí.

Podívej se jestli ti někde neuniká olej kolem turba a nevypaluje se tam. Popřípadě výfuk ucpi a poslechni si jestli nesyčí vlnovec (můj favorit)

Třetí vstřikovač je dle diagu jasně na výměnu. Nemáš tam nahraný SW z dieselgate aféry? Nevím proč ale právě třetí vstřikovač u CAYC v první vlně SW s DG verzí 9978 odcházeli třetí vstřikovače v řadě. U jednoho motoru který měl 220 K chvíli po nahrání DG sw dostal od škodovky zdarma všechny 4 nové vstřikovače, ve 250K odešel znovu třetí vstřikovač a měnili jen ten, pak se tam hned vrátila verze 9972 a měl jsem pokoj dokud jsem auto ve 300K neprodal, myslíš že jezdí do dnes.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři
Před hodinou, 15degren napsal:

Při běžném provozu nemá auto šanci natáhnout spaliny které jdou z výfuku, musí ti to někde špatně těsnit.

Ono to hlavne robi ked stojim na mieste (krizovatka, kolony, semafor). Pocas pohybu/jazdy vozidla sa spaliny nenatiahnu do interieru. Najviac sa mi to stava, ked cuvam, vtedy je 100% istota, ze budem citit spaliny vo vnutri.

před 1 hodinou, 15degren napsal:

Zkusil bych dát nové těsnění mezi DPF a turbo, často se s tím při manipulaci špatně pohne a pak nesedí.

Podívej se jestli ti někde neuniká olej kolem turba a nevypaluje se tam. Popřípadě výfuk ucpi a poslechni si jestli nesyčí vlnovec (můj favorit)

Tomuto sa servisak venoval v piatok. Jeden chalan upchaval rukou vyfuk, druhy hladal, ci nie je niekde prefuk. Nic sa nenaslo.
Dneska ma akurat napadlo, ci sa nahodou niekde nevypaluje unikajuca nafta na horucom bloku motora. Stal som s nastartovanym motorom pred domom a cuchal okolo motora. Nic, ziaden smrad z motoroveho priestoru akurat nesiel. A aj vietor fukal smerom od motora k vyfuku, takze splodiny vietor nenavial popod auto dopredu.
Ked pricuchnem k vyfuku, citim presne ten isty smrad ako vo vnutri vozidla.

Studujem toto forum a s narastajucimi vedomostami, co som sa tu vsetko docital, ma este napada alternativa, ci nahodou pred kupou vozidla predosli majitel neresetoval zanesenie DPF filtra. Mi je divne, ze je zaneseny len na 2,3g. Auto ma nabehane 285 tis. km a vlastnim ho od aprila. Zacinam mat pocit, ze ten smrad citim preto, lebo DPF sa snazi regenerovat "stale", co by malo sposobovat vacsi smrad z vyfuku a ten mi natahuje do interieru.

před 1 hodinou, 15degren napsal:

Třetí vstřikovač je dle diagu jasně na výměnu. Nemáš tam nahraný SW z dieselgate aféry? Nevím proč ale právě třetí vstřikovač u CAYC v první vlně SW s DG verzí 9978 odcházeli třetí vstřikovače v řadě. U jednoho motoru který měl 220 K chvíli po nahrání DG sw dostal od škodovky zdarma všechny 4 nové vstřikovače, ve 250K odešel znovu třetí vstřikovač a měnili jen ten, pak se tam hned vrátila verze 9972 a měl jsem pokoj dokud jsem auto ve 300K neprodal, myslíš že jezdí do dnes.

Toto je moje prve dieselove auto. Prosim ta popis viac o probleme. Diesel gate je afera, co pri napojeni na diagnostiku upravovalo hodnoty na emisnej? SW mam asi 8799 (prikladam foto). Budem mat narok na vymenu vstrekov? Ale to som asi moc nainvy 😄 

1690958832_motorverzia.PNG.bf84e5027dff962ca6d1dc03d6356ed4.PNG

 

Dneska som zase pozeral stav DPF a volake divne hodnoty vyhadzuje. Klesli hmotnosti sadzi, ale neresetovalo kilometre a cas od poslednej regeneracie, takze neregeneroval? To mi je divne.

443708885_dpf2022_11_717h.PNG.5fe47d0877beb9ea9bcc102932f63ed7.PNG

Odkaz ke komentáři

Filtr resetovaný evidentně je. Předchozí majitel s tím měl pravděpodobně problém proto to pustil dál.

Na druhou stranu vypadá to že se ho snažil nechat i vyčistit, protože naměřené hodnoty jsou dobré. Kdyby byl filtr pouze resetovaný v diagnostice bez čištění tak by měřená hmotnost sazí nebyla tak nízká ale reálně by předbíhala kalkulaci a to má pak za následek neustále spuštěnou regeneraci, to se zde evidetně neděje.

Máš od poslední regenerace najeto 470 km to je na auto s 280K hodně dobrá hodnota a dle výpočtu to pravděpodobně najede plný rozsah (750km) do další regenerace. To je kondice zánovního filtru s dobře fungujícím motorem.

Teď se ještě nabízí otázka jestli ten filtr funguje jak má a jestli není po čištění popraskaný, protože viditelný kouř by z něho jít neměl, maximálně pára. Taky bych se podíval jestli tam vůbec je originální filtr nebo jestli tam není nějaká náhražka z kordieritu, která nefunguje jako originál.

 

SW 8799  je verze přes DG (tj. podvádí s emisemi to chceš zachovat). Nicméně je to dost stará verze. Jestli jsi nechával měnit EGR ventil, tak tam byl známý problém s nekompatibilitou SW a HW verze EGR ventilu, který pak špatně nastavoval klapku. Je otázka jestli ti někdo dnes dokáže nahrát novější verzi, ideálně 9972 nebo možná spíš 9968, svého času to dělali chiptuneři. Pokud bys tam nahrál DG SW tak s těmi hodnotami co máš na třetím vstřikovači, by se ti skoro určitě rozhádal motor a za studena ti motor cukal. Např. verze SW 9978 požaduje ve špice až 2100 barů na vstřikovači, zatím co s 9972 nebo možná spíš to bylo maximálně 1600 barů.

Záruka na úpravu po DG už celkem dávno skončila i kdyby sis to tam nechal nahrát tak ti škodovka nic nezaplatí za případné poruchy. Svého času z toho šlo vymlátit do 270K km komplet nový vstřikovací systém i s čerpadlem, dpf a EGR (mě se krom DPF podařilo na RMA uhrát všechny uvedené komponenty) 

Já bych zkusil vyměnit třetí vstřikovač a pak řešil co dál.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Dneska som si stiahol aplikaciu VAG DPF, po prejdeni cca 50km sa spustila regeneracia (akurat som prichadzal pred dom), tak som si trosku pobehal. Cca 10 min. trvalo, kym ho vypalilo. Este som sa nezorientoval v aplikacii (bolo to vsetko tak narychlo), tak neviem hodnoty z mobilu.
DPF-ko budem sledovat, uvidime ako sa bude spravat. Takto to vyzera po vypalovani:
Zvlastna je ta minusova hodnota. Uvidime, za kolko km bude chciet znovu vypalovat.

175493133_dpf2022_11_821h.PNG.ffa35baa70cc0880c6b83455ecf8e8e6.PNG

Ci je DPF origos neviem zistit, na vrchu je len dake slabo citatelne cislo. Fotil som to uz za tmy.

1763441118_dpffoto1.jpg.6845c13f771eb0ef7499fae674814dcc.jpg

819980191_dpffoto2.jpg.d87fa5c441ea18460565ca4d291e9ccc.jpg

Fungovať asi funguje, nakolko prst mam cisty 😄 
Aj som k nemu pricuchol a konecne som necitil smrad ako zo starej avie, ale len taky jemne kyslasty. Uvidime ako dlho to vydrzi 😄
 

1983305721_vyfuk1.jpg.5dc8756be5b308a5a1e1d48ae1235597.jpg

585458148_vyfuk2.jpg.eb34651352d73e3479ce1dea586dfedb.jpg

Diky za vysvetlenie okolo DG 😉 SW si tam teda necham aky je. Aspon budu mensie problemy s emisnou.
Len teraz nechapem, kedze mi menili EGR, bude spravne pracovat so starou verziou SW? Pocitovo sa mi nezda, ze by motor zmenil spravanie po vymene.

S tym tretim vstrekovacom to bude asi najlepsia cesta, vymenim a uvidime co bude dalej.
Otazka, mam vymenit teda len tento jeden? Nerozhodi to korekcie na ostatnych? Aku znacku kupit? Repas?

Upraveno uživatelem HynX
Odkaz ke komentáři

DPF ti funguje evidentně dobře.

Nejspíš bylo čištěno a resetováno a nepoškozeno.

Ano nový vstřikovač ti motor rozhodí, ale lepší než aby sis propálil píst špatně fungujícím vstřikovačem.

Motor si do 1000 km udělá korekce a zase se uklidní:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l130277bx-vstrikovaci-tryska-1-6tdi-siemens-vdo-15074.html

Samozřejmě můžeš jít cestou repasovaného vstřikovače. Svého času byl nějaká firma v Německu co to docela slušně repasovala, dnes už asi najdeš i v ČR, nicméně co jsem se tak díval tak po 5 tisíc cena nejde, to už raději koupit nový...

EDIT:

Tady někdo dělá repas i s novým kódem to by nemuselo být špatné:

https://www.sbazar.cz/tdiesel/detail/129786403-vstrikovac-16-tdi-vdo-03l130277b-03l130277s

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři
před 7 hodinami, 15degren napsal:

Ano nový vstřikovač ti motor rozhodí, ale lepší než aby sis propálil píst špatně fungujícím vstřikovačem.

Motor si do 1000 km udělá korekce a zase se uklidní:

Tak to je potom v pohode, 1000km  pretrpim 😉 Radsej ako prepaleny piest.

před 7 hodinami, 15degren napsal:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l130277bx-vstrikovaci-tryska-1-6tdi-siemens-vdo-15074.html

Samozřejmě můžeš jít cestou repasovaného vstřikovače. Svého času byl nějaká firma v Německu co to docela slušně repasovala, dnes už asi najdeš i v ČR, nicméně co jsem se tak díval tak po 5 tisíc cena nejde, to už raději koupit nový...

EDIT:

Tady někdo dělá repas i s novým kódem to by nemuselo být špatné:

https://www.sbazar.cz/tdiesel/detail/129786403-vstrikovac-16-tdi-vdo-03l130277b-03l130277s

Ten origos je docela zahul, to je na mna moc 😞 Skor by som siel cestou repasu, musim pohladat niekoho s kladnymi referenciami v mojom okoli (som z MT / Sk).
V tom linku mi ukazuje cenu 2500Kč, to uz je prijatelnejsia cena.

V kazdom pripade auto stale smradi. Vcera po regeneracii, isiel z vyfuku jemne kysli zapach (tak nejak by to malo byt), dneska opat dusivy smrad ako z avie. 
Uz sa zacinam priklanat k vstrekovacu, kedze je vadny, zle sa spaluje nafta a preto ten smrad.
No uvidime, ci sa nieco zmeni po vymene 😕 

Kazdopadne 15degren, dakujem ti za odpovede a pomoc 😉

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...