Přejít na obsah

Nefungující větrák topení Octavia 2 1.9TDI BXE


RPK

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

Rád bych požádal o radu  s problém ohledně nefungujícího ventilátoru topení. (škoda OCTAVIA 2 1.9TDI BXE, má "točítka" tedy NEní climatronic)

úvod:
pokud začnu od začátku jak se to projevovalo:
Nejdříve v létě větrák foukal, ale pak vypnul, pokud se dala rychlost na nulu, tak když se po nějaké chvíli  opět zapnulo foukání tak to foukalao ale za chvíli zase vypnulo (nějaká tepelná pojistka?). nakonec to došlo tak, že se ani zapnout  (myslím) nedalo. Podle návodu (https://octaviaclub.cz/clanky/navod-promazani-lozisek-ventilatoru-octavia-2-969/#prettyPhoto) jsem odmontoval přihrádku spolujezdce  vymontoval větrák a pokusil se jej vyčistit a namazat (není to až na plastový kryt asi bohužel rozebíratelné...). Větrák pak jakš takš fungoval, ale spíše na nižší rychlosti (pokud si dobře pamatuju) u 4 to myslím vypínalo, možná byl i u 3,4 cítí nějaký zápach (jestli to bylo mazivem?) ...(čištění//mazání jsem pak myslím ještě opakoval)

aktuální situace:
Nedávná situace byla taková, že větrák fungoval na stupeň 1 a 2 , ale na 3-4 přepálil okamžitě pojistku ("kastlík" u  řidičových dveří) pokud se vyměnila, zase to fungovalo na 1-2 a na 3-4 to přepálilo pojistku.
Následně (teď) je situace taková, že nefunguje ani na 1-2 ani na jiné stupně (na 3-4 přepálí pojistku) .
Větrák jsem vymontoval, a zkusil připojit na konektor u fabie1  - fungoval, ale u 4 taky přepálil pojistku (u řidičových dveří)
Následně jsem se pokusil opět větrák promazat, a vrátit do Octavie a zapnout, ale nepohnul se. Zkusil jsem vzít multimeter a měřit napětí na konektoru a nenaměřil jsem ani volt (a pro kontrolu jestli neměřím špatně protože v tomto jsem taky nezkušený na konektoru osvětlení kastlíku a konektoru větráku u fabie kde jsem u obou naměřil přes12V).

Dočetl jsem se něco o předřadném odporu, ale nevím jestli popis závady vypadá na souvislost (četl jsem tu, že tam to právě na 4 točí),, a popravdě ani kde se předřadný odpor nalézá, či jak se mění. Varianta, že se vykašlu na promazávání a koupím nový větrák asi stačit nebude, když do něj nejde elektřina(ale asi taky nebude v pořádku, hádám?)

Děkuji předem za každou radu či postřeh.  

Upraveno uživatelem RPK
Odkaz ke komentáři

Ahoj. Odpovědět poradit je to na dýl. Mám tu samou ale climatronic ,ale to je úplně jedno . Předřadný odpor je to možný ale především bych pohledal schéma jak je to vůbec dělaný a co je mezi přepínačem a větrákem. Někdy to bývá deska plná ektroniky z hliníkovým zebry která reguluje vykon vetraku. Tam většinou může dojít k poruše. Pokud to tak je šneci dle zápachu odešlo napětí tam nenameris,soudě podle toho že si používal multimetr předpokládám že schéma seženeš a nějak to potěší a větrák spravis.

Odkaz ke komentáři

Děkuji za reakce pánové

@Tomdlouhan 
bohužel, to že jsem použil multimetr neznamená, že něčemu rozumím. Prostě nevím  co s tím. 
 

@hado
díky. Ta "francouzská prvovýroba" asi vypadá jako rozumná varianta, ale obávám se, že jen výměna větráku v tuto chvíli stačit nebude. Taky děkuji, za postřeh, že samotný ventilátor může vyhazovat pojistku. 


Poradí prosím někdo, kde je předřadný odpor (jak se k němu dostat), a jestli je šance na něm poznat jestli je v pořádku? 
(pokud mnou popsané projevy na něj tedy ukazují) 
když jsem to zkoušel zapojit do fabie, tam jsem si ho všiml, ale na octávce ne. 

Upraveno uživatelem RPK
překlepy
Odkaz ke komentáři

Otestuj přímo motor ventilátoru, jestli se při 12 V točí, měření odporu samotného není problém změřit, ale v tomto případě je tento odpor na patici upevněn přímo metodou odporového spoje. tzn, že jej můžeš odštípnout a proměřit, ale to nechceš, opětovným zapájením by to mohlo dělat paseku. vyluč vadu vadných uhlíku. 

image.png.7d93ee815b1115e7acd7561589b5a02f.png

Odkaz ke komentáři

děkuji za reakci.
pájet se s tím asi nebudu to už by bylo asi vysoce nad moje schopnosti

Jak jsem psal nahoře, tak ventilátor jsem zkusil zapojit do jednickove fabie (konektor stejný) a roztočil se na 1-3  ale na 4. stupeň taky spálil pojistku. 

Další zjištění -  vypojil jsem konektor na oktávce a měřil 1-3 stupeň nic , ALE 4 stupeň přes 12 V. (mohl jsem napsat rovnou ale nenapadlo mne tu čtyřku změřit). (zapnutí na 4. stupeň s nezapojeným větrákem pojistku nepálí.

Někde asi tu na foru jsem četl, že ten vadný odpor se projevuje právě tím, že 1-3 nejede ale 4 jede.(jestli je to pravda neposoudím)
zároveň uživatel hado píše že vadný ventilátor mu vyhazoval pojistku na 4 

Takž má úvaha 
1-3 nejde protože předřadný odpor, 4 nejde a vyhodí pojistku protože je vadný ventilátor 

(tedy kdybych vyměnil jen ventilátor pojede to třeba jen na 4?, pokud jen předř. odpor tak jen na 1-2?)
Nevím, dává to smysl? 


aktuálně mám jen jednu funkční pojistku tak před dalším pokusem musím skočit pro další...

Upraveno uživatelem RPK
Odkaz ke komentáři

Já osobně bych si zašel pro patici s odporem a otestoval. pokud budeš jen kupovat pojistky tak se nikam nedostaneš.

Rad jsi v tomto vláknu dostal za dosti a je třeba je postupně odstraňovat vylučovací metodou,

1,pokud máš samotný ventilátor(motor) samotně prověřen a víš, že je v pořádku, tak máš jednu závadu odstraněnou

2.výměna odporu bych viděl jako nejjednodušší řešení, lepší než kupovat neustále jen pojistky a čekat, že se ventilátor rozběhne sám šokem.

3.jakmile vyčerpáš výše zmíněné a stále bude závada přetrvávat, tak budeme pokračovat dále,

4.starou patici s odporem si uschovej.

 

typ: sežeň odpor, který je na patici, odštípni a upevni pomocí svorkovnice lámaci, kterou našroubuješ na zbytky konektoru v patici a na druhou stranu přišroubuješ odpor, je to ideální náhrada za metodu odporového spoje, bude Tě to stát jednu svorkovnice lámaci a jeden odpor samostatně

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Je to po delší době, ale ať je nějaká "zpětná vazba" . 

Vyměnil jsem nakonec předřadný odpor (který asi nechtěl pouštět elektřinu na 1-3) 
a ventilátor (který i u jiného auta na 4 pálil pojistku).

od té doby to funguje bez problémů (ťuk ťuk ťuk)


Děkuji za rady a trpělivost 

(odpor co je na patici jsem nakonec neměnil, byť to vypadá jako dobrá rada.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...