Přejít na obsah

Zapojení klaksonu


Doporučené příspěvky

Zdarec! 

Úvodem se s Vámi podělím o nějaké myšlenkové pochody, závěrem poprosím o rady a zkušenosti.

V elektřině, ať už doma nebo v autě, se považuji řekněme za pokročilého amatéra. V bytě klasika zásuvky vypínače, myčka, pračka atp., na autě nějaké ty světélka, jednotka dálky a další. Na základě tohoto považování se, jsem se rozhodl zaútočit na nepostradatelný a bohužel nyní nefunkčí komponent - klakson.

Jeho nefunkčnost se projevuje buď absolutně (nefachá vůbec), částečně (je tichý) nebo přerušovaně. V první řadě jsem chtěl tedy vyloučit vadnou kabeláž, kontakty nebo spínač (airbag jsem měnil před lety s volantem já). Jako nejsnadnější mi přišlo odpojit konektor u klaksonu (v této fázi už absolutně nefunkční), do konektorů kabeláže píchnout multimetr a zmáčknout bag. Při tomto pokusu jsem opakovaně na konektoru měřil něco kolem 12V. Vyhodnotil jsem tedy vše ok, klakson ko. 

Po načteních pár diskuzí o výměně klaksonu mi však vystává v hlavě myšlenka. Neměl by být klakson ukostřen někde v uchycení do kastle a k němu vést jen spínaný + vodič? Pro správné měření tedy zapojit měřák mezi konektor a kostru někde na autě? Pokud ano, proč ke konektoru klaksonu vedou dva kabely?

Samozřejmě nám Škodovka nedává ani centimetr kabelu navíc, proto je k řádnému průzkumu nutná demontáž nárazníku nebo kola a podběhu. To jsem zatím vynechal a kabel zkoumal pouze vytažením kolem akumulátoru. Při podrobnější diagnostice jsem ještě trochu zaskočen, proč jsou na svazku dva stejné konektory? Znamená to, že je oktávka připravena na provoz dvoutńového klaksonu i když z výroby má jednotón? V duchu první věty tohoto odstavce mi to nedává smysl.

A když už jsem nakousl téma dvoutónového klaksonu. Pokud mám pravdu, mělo by stačit zapojit na každý z konektorů jednoho šneka, uchytit na kastli a vše funguje přes původní relé? To by byla nejšťastnější cesta, nechce se mi rozdvojovat apod.

Nový klakson jsem si objednal od Ježíška, tudíž mě výměna čeká někdy během svátků nebo lehce po. Rád bych teda sehnal potřebný materiál ještě před rozebráním.

Přikládám foto konektorů.

Budu rád za všechny připomínky a rady, díky 🙂

 

unnamed.jpg

Odkaz ke komentáři

staré a stále používané zapojení s jedním konektorem +,  je klakson -, ukostřen přes obal, nové zapojení a tento případ je jeden s vodičů kostra (hnědý kabel) a druhý spínané 12V, proměř konektor a na jednom pinu (hnědý kabel) najdeš kostru,

máš dva konektory tak můžeš připojit dvě houkačky

Odkaz ke komentáři

Celkově je to složitější. Musíš konfrontovat modelový rok vozu se schématy el instalace. (Někdy taky výbavu)

Kostra je vyvedena za přístrojovku do bodu s označením 81 tam je i kostra tlačítka klaksonu .

To že máš dva konektory značí "mimořádnou výbavu "

Klakson občas odejde(podle mě ty koncernový celkem dost)

A zkontrolovat i relé jestli není napálený kontakt. 

Odkaz ke komentáři

Žárovková zkoušečka mi vlastně zbyla po montáži ŘJ dálkového centrálu. Tam se osvědčila dobře.

Po napsání příspěvku a dalším studiu mě napadlo, zda nemůže být chyba v relé.

Díky všem za tipy!

Každopádně ať už mám jakoukoli výbavu, pokud na každém konektoru najdu jednu kostru a jednu ověřenou 12V žárovkou, mělo by stačit zapojit klaksony na stávající konektory. 

Mám k tomu objednané i nové relé, tak operace musí klapnout.

Jaká se vám osvědčila izolace v motorovém prostoru? To je vlastně takový poloexteriér. Já v interieru používám klasickou nahřejvací smrťovací, zatim je v plánu i sem...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...