Přejít na obsah

Fabia 1.2HTP 40kW (AWY) Špatné starty (jaro a podzim)


Doporučené příspěvky

Zdravím,
předem se chci omluvit za založení nového tématu, ale ač jsem našel asi 2 podobné (ne však zdaleka stejné), ale buďto tam nebyla více jak 2 roky aktivita, a nebo ani nebylo odpovězeno na poslední otázku týkající se daného tématu/problému.

Tak tedy oč jde,
Asi nejprve napíši vůz, kterého se závada týká + nějaké informace:

- Škoda Fabia 1.2HTP 40kW (kód motoru AWY tedy bez EGR)
- Najeto má 245000 km (nové rozvody a kompletní generálka motoru dělaná ve 198000 km).
- Roční nájezd mám okolo 40000 km
- Svíčky měním každých 20000 km (u HTP to je asi pravidlem řekl bych)
- Zapalovací cívky - 2 BOSCH měněné ve 198000 km, třetí VALEO před půl rokem ne 220000 km cca.
- Alternátor měněn taktéž za nový (VALEO) při generálce auta ve 198000 km
- Klapka u karburátoru byla vyčištěna a diagnostikou vymezena na výchozí hodnoty v loni na podzim, když to zlobilo poprvé.
- To samé baterie Varta Blue 52Ah (kvůli velikosti místo pro baterii nemám moc na výběr) ve 198000 km.
Pozn: Vždy před zimou jí měřím abych zimu přežil a když po chladné podzimní noci příjdu k autu, má napětí vždy okolo 13,4 - 13,7V
- Spotřeba: Léto 4,7L/100 km, zima okolo 5,2L/100 km (měřeno na ujeté Km X plná nádrž - nemá palubní počítač)
- Olej se mění každých 15 - 16000 km (5W-40 - vždy Total-Q 9000E)
- S autem jezdím velice spoře a plynule v rámci provozu na komunikaci, takže žádné dupání na plyn (2500 - 3000 otáček je standard plynulé jízdy)

Co na voze má poruchu, nebo je zřejmé, že je "vadné":
- Nejspíše je vadný termostat, protože i po 50 minutách jízdy někdy ukazuje 90°C někdy je na "nule" a někdy jen v 1/4 a kolísá.
Pozn: Čidlo teploty u termostatu jsem měnil již 2x (vždy originál) a teplota se ukazuje bludně stále.
- Asi je již také v háji i katalyzátor který je tam celých 245000 km původní, protože při poslední EM jsem měl hraniční hodnoty a přitom rok předtím to bylo na EM v pořádku.

Výsledek diagnostiky Deplhi:
16556 - 1 válec - směs příliš bohatá (bodovou kamerou kontrolovány ventily, a to hlavně na 1.válci - VŠE V NORMĚ)
16500 - Snímač teploty chladicí kapaliny - nesmyslný signál (PRORO SE MĚNILO ČIDLO, COŽ ALE NEVYŘEŠILO CHYBU)


A nyní tedy k chybě:
Auto jsem kupoval před 3 lety se 126000 km za 50000 Kč, Po roce jsem si nechal udělat rozvody a kompletní generálku motoru za 20000 Kč a dalších cca. 40000 km to jezdilo (startovalo) parádně (jezdí do dnes, jen ty starty tedy).
Co se však začalo v loni na podzim (10-2022) dít, jsou špatné starty, což hned vysvětlím.

Děje se to jen když noční teploty jsou v rozmezí +1°C a +10°C (v -10 nebo -20°C startuje jako za mlada !), otočím klíčkem, počkám na zhasnutí kontrolek a otočím do druhé polohy, začne zapalování, ale motor se jen těžce chytá, a až se chytne, spadnou otáčky na 800 otáček jako by byl motor teplý, a tak po asi 3 - 4 sekundách se zatřese, otáčky klesnou ještě níže tak na 700 otáček, začne se dusit a zhasne, druhý start už většinou chytne, ale někdy jako by jel jen na 2 válce, avšak po cca. 10 sekundách se motor uklidní, ustanou torzní kmity, a mohu odjet.
Odpoledne okolo 16:30 to dělá stejný scénář, jako přes kopírák
Poznámkou však je to, že když přes noc parkuji v garáži, v práci do ní vjedu a taktéž z garáže vyjíždím, vždy startuje na "první jiskru".
Toto se neděje v zimě kdy je mráz po celý den nebo alespoň mrzlo brzy ráno byť je třeba odpoledne +5°C, a od konce jara do konce léta kdy je v noci vždy nad 10°C a přes den velké "LETNĚ LETNÍ" teplo.

Ještě bych rád podotkl jednu "drobnost" avšak možná dosti významnou, že když dojedu ráno do práce, a ručička na teplotě chladící kapaliny není uplně v 1/2 (tedy na pomyslných 90°C), tak odpoledne auto startuje hned a bez problémů.
Druhá poznámka je ta, že pokud teplota po dojetí ukazuje 90°C, motor vypnu, a po pár sekundách pootočím do první polohy, ručička teploty se ani nehne, ale když není na uplné 90°c pozici, vypnu motor a po pár sekundách dám zapalování do první polohy, tak ukáže stejnou hodnotu teploty, s jakou jsem motor zhasínal třeba před 30 sekundami.

A tak se ptám:
- Může to dělat špatný termostat (zaseklý v pružině) jedná se o ten novější typ: 03C121110A
- Může to dělat špatný katalyzátor, který se po jízdě ucpe spolodinovými sazemi když je zima ? Ale proč to pak zase nedělá když je -15°C ?


Moc děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři

  

před 20 hodinami, pavel71 napsal:

Jak si na tom se svazkem kabelú na levim podběhu pod baterií a filtrboxem mel si ho rozizolovanej a drát po drátu zkouknutej zda tam neni hniloba porušení izolace?

Dobrý den,
na voze si toho hodně opravím co se týče mechanických problémů bez rozebírání tělesa motoru, ale do elektriky se raději pouštět nechci. Ten svazek má 48 kabelů, a to je asi práce pro zkušeného auto-elektromechanika. Je to "totálně zabalené izolepou a ještě v plastovém husím krku" 🙂


Nicméně napadlo mne, zdali nemá čidlo nebo něco okolo teploty chladící kapaliny v pojistkové krabičce vlastní pojistku (?)

 

Moc děkuji za reakci 🙂

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...