Jump to content

Jaké typy pneu na O2 4x4 lze kombinovat ?


loutek

Recommended Posts

Ahoj,

mam Octavii2 kombi 1,6 4x4.

Na podzim mi praskl kord na predni pneu a koupil jsem na predek 2 nove pneu:

  • Nokian WR D4 195/65 R15 95 H Zimní

Ted se mi stalo to same na zadni pneu a chci dokoupit dalsi 2 pneu, ale v nabidce je aktualne jen:

  • Nokian WR D4 195/60 R15 95 H XL Zimní

XL  co jsem se docetl znamena extra load, nebo tak neco, proste zesilena konstrukce.

Muj dotaz je, jestli je mozne tyto 2 typy pneu kombinovat.

Slysel jsem, ze pokud mas 4x4 musi byt vsechny pneu stejne.

Vite k tomu nekdo, treba z praxe vic?

Dekuju za radu

Lubos

Link to post

Vozidlo musí mít vždy stejný a schválený rozměr pneumatik který je zapsán ve velkém TP. Bez ohledu na to, jestli to je dvojkolka nebo čtyřkolka. Výjimku tvoří vozy, které mají homologovány různé rozměry v rámci vozidla, předek/zadek.
Nevím kde si přišel na nesmysl, že se jeden z nejběžnějších rozměrů nedá koupit...
https://pneumatiky.heureka.cz/nokian-wr-d4-195-65-r15-91t/?gclid=EAIaIQobChMItY2yxoPb_AIVwsLVCh1AWgpJEAAYASAAEgIHL_D_BwE#prehled/

Link to post

Myslím, že dotaz na všechny 4 stejné pneumatiky byl myšlen ve smyslu hloubky dezénu. Tam u vozů 4x4 nesmý být mezi P a Z napravou skoro žádný rozdíl, tuším do 1mm.

Jinak dle vyhlášky může být na P a Z nápravě jiný druh/výrobce avšak vždy pouze schváleného rozměru dle TP.... neboli na P Barum a na Z Nokian třeba nebo stejná značka, ale jiný druh dezénu. A samo vždy za dodržení typu období - vždy všechny 4 kola letní, zímní nebo M+S

Ty dva druhy co uvádí si dát klidně může, XL je lepší varianta, to co je uvedené v TP je jako výchozí, takže třeba rychlostní index musí být stejný a nebo vyšší než je uvedeno

Link to post

Jardo,jen problém je jiný výrobce/jiný výrobce.I když budeš mít stejnou hloubku dezénu,obvod kola se může docela dost lišit.Na školení nám říkali,že u 4x4 by měl být i shodný výrobce.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Věřím že FL bude o něco lepší, hlavně ty CR motory. Problém je ten že FL ve stavu ve kterým by se mi líbil není cenově už tak daleko od Octavie 3. 
    • No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu.  Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.
    • Tak menší aktualizace k mému rozhodnutí ohledně prodeje té mé jedničky... už minulý týden jsem se rozhodl že si ji ještě ponechám ovšem včera jsem našel tuto O2, dnes jsem se na ní byl podívat a když pominut technický stav který byl teda tragický tak O2 je pro mě jedním velkým zklamáním. Alespoň jsem se alespoň utvrdil v tom že se nevyplatí přecházet z Octavia 1 do O2. Ano vím že FL by byl možná lepší ale mně osobně zklamala prostornost. Ve předu jsem se díky přístojové desce a středovému panelu cítil opravdu stísněně, kvalita těch použitých plastů na mě teda také působila jako horší než u Octavie 1 a jízdní vlastnosti mě teda moc neoslovili.  A konkrétně k tomu to kousku... ve předu šlo vidět že asi menší ťukanec v minulosti proběhl, na levým zadním lemu chyběla ochranná folie a šlo vidět že byl lakovaný, přední blatníky samozřejmě měněné, spodky prahů vepředu malinko promáčklé. Po nastartování v motoru šla slyšet volnoběžka a hlavně mi bylo divné že voda v expanzce byla u minima. Teď ale to hlavní, prodávající mě nenechal ani pořádně svézt prvně řídil on přičemž už on měl problém se rozjezd, dovezl mě na kopeček za město a předal mi to ať jedu po rovince zpět do bazaru. Po tom co jsem teda sedl za volant já jsem zjistil že spojka je úplně po smrti, pedál jak bahno, zabírala úplně na začátku s tím že ten záběr byl o proti třeba 1.9 81KW ASV, nebo Mondeu 2.0Tdi fakt slabý a muselo se přidat hodně plynu.  To je asi vše, no prostě to nedopadlo a Octavia 1 zůstává. 🙂 
×
×
  • Create New...