Přejít na obsah

PAPAPINEova kapučíno oktávka


Doporučené příspěvky

Je to auto, ktoreho historia v rodine sa taha dlhe roky a jeho kompletnu historiu pozname prakticky od zaciatku. Bolo kupovane ako firemne auto, vyrobene zaciatkom roku 2008. Otec na nom dlhe roky vo firme jazdil, kym ho neodkupil.

Auto bolo po pouzivani a cca 200 tisic kilometroch kozmeticky v nie moc najlepsom stave, kazdopadne technicky na tom bolo presne naopak. Takmer perfektny stav a stopercentna historia je na tomto aute top.

V zaklade sa jedna o 1.9 TDI, BXE vo vybave Elegance. Klasika, gumovy volant, latkove sedacky s prednym vyhrevom, 4x okna v elektrike, MaxiDOT, svetelny a dazdovy senzor, s original diskami R15 Orion. Namiesto povodneho turba je v aute GT1749VB kt. pomaha tlacit vykon 130kw 391 Nm.

Opravy:

  • Výmena predných a zadných znakov za nové (staré boli zídené z farby)
  • Výmena tretieho brzdového svetla (pôvodné už nefungovalo tak ako malo)
  • Výmena interiérových fukárov klimatizácie za nepoškodené (polámané lamely)
  • Výmena ovladaču centrálneho zamykania na stredovom tuneli za nový (starý nefungoval)
  • Výmena zámku riadenia (kľúč nešiel vytiahnuť zo spínacej skrinky)
  • Výmena komplet predných/zadných reproduktorov za Hertz CK (niektoré z pôvodných už mali membrány KO)
  • Výmena spojky a dvojhmotného zotrvačníka (spojka šmýkala, pedál zostával dole) - cca 215.000 km
  • Výmena rozvodov - cca 230.000 km
  • Výmena alternátora - cca 235.000 km

Hotové úpravy (interiér):

  • Facelift multifunkčný volant (pôvodne gumenný predfacelift volant)
  • Facelift Climatronic (pôvodne predfacelift Climatronic)
  • Škoda Columbus (pôvodne Stream, potom Android rádio) + cúvacia kamera
  • Alcantarové L&K sedačky (pôvodne látka, potom celokoža)
  • Koženné tapacírungy a lakťová opierka (pôvodne látka)
  • Osvetlenie nôh vpredu a vzadu
  • Osvetlenie kľučiek vpredu
  • Dorobenie zadného osvetlenia kľučiek z L&K
  • Čierna stropnica z RS
  • Lakovanie interiérového dekoru do čiernej lesklej Black Piano
  • Látkové koberce čierne so šedým lemom
  • Radiaca páka z Octavia III
  • Odhlučnenie resp. vytlmenie dverí

Hotové úpravy (ostatné):

  • Elektricky sklopné spätné zrkadlá z faceliftu
  • Nové predné šošovkové svetlomety originál Škoda + full led
  • Nové predné hmlové svetlomety + led
  • Prilepenie ŠPZ na 3M DualLock
  • Chrómová koncovka výfuku originál Škoda
  • Preleštenie laku a jeho ochrana keramikou
  • Zimné disky Cepeus R17
  • Letné disky Sirius R18
  • Turbo GT1749VB + soft (175PS, 391Nm)

Plány do budúcna:

  • Výmena budíkov za faceliftové MaxiDOT (musím vymeniť ABS jednotku)
  • Výmena tlmičov a zníženie auta
  • Stropnica z alcantary
  • MIB STD 2 zo Škody Yeti namiesto Columbusu
  • Interiérové ambientné osvetlenie
  • Fólie na zadné okná
  • Ostrekovače svetlometov

2.jpg.d69efe79d0f4e8de907b4e2f08fc8806.jpg

 

1.JPG.85d4d067f1492a3369bc2f7322fa5290.JPG

3.jpg.8d5e16b64a5b443c5e0f4f169c52dada.jpg

4.jpg.5dd991d9939797854a365a4890f566a7.jpg

5.jpg.17a9abdb90d4d37178d07b2cced66f18.jpg

Upraveno uživatelem PAPAPINE
Odkaz ke komentáři

Pribudli mi dalsie novinky. Volant z faceliftu vratane funkcnej multifunkcie. Zatial iba lava strana.

 

Skusil som vo volnom case nalakovat ramcek radia, popolnik a plast okolo radiacej paky. Vysledok na to, ze to bol testovaci nater je pre mna uspokojivy. Dolezity poznatok pre mna je, ze vybrata farba vyzera OK a po poriadnej priprave na lak budu diely vyzerat fajn.

 

Ked som mal rozobrate plasty na stredovom tuneli, rovno som vymenil radiacu paku za tu z Octavie III. Lezala mi doma uz vyse pol roka, bral som ju z Aliexpressu, kedze tam bola ale quality issue, peniaze mi boli v plnej vyske vratene. Chybu sa mi podarilo opravit, avsak samotne nasadenie paky bolo daleko zdlhavejsie, ako som cakal. Sikovni cinania dali poistovaciu packu vo vnutri hlavici paky na opacnu stranu, ako ma byt. Podla popisu bola paka vhodna priamo do Octavie 2. generacie a Yetiho, takze som nerozumel, kde soudruzi udelali chybu. Po cca hodine umorneho hrania sa s pilnikom uspech, paka nasadena a funkcna.

 

Prisla mi aj GPS antena a samotna redukcia na radio antenu. Funguje, akurat signal radia je zalostny. Neviem posudit, aky bol pred vymenou za Columbus, kedze radio som nepocuval vobec. Antenu som menil, kedze stara sa rozpadla, nesiel tam original ale nejaka cinska druhovyroba...

 

Momentalne je dalsimi krokmi zapojenie zadnej onboard kamery TrueCam H2x, kedze som lacnu a velmi nespolahlivu Mio MiVue vymenil za novu TrueCam H25. Zatial velka spokojnost. Som zvedavy, ako sa bude kamera spravat ked k nej pripojim zadnu a cele to napojim na pojistky, aby sa dal pouzivat aj parkovaci rezim.

 

Ostava mi este natiahnut relatko so spozdovacom, taktiez na pojistky aby bolo funkcne opozdenie pri cuvacej kamere. Kable si pravdepodobne ponatahujem cez auto sam a nasledne navstivim elektrikara, aby v pojistkovke urobil reviziu a skontroloval, ci je vsetko tak ako ma byt.

 

Pocasie mame momentalne nie celkom vhodne na babracky sa s autom, takze cakame, kym sa otepli... A ked sa otepli, bude sa kablovat a nahadzovat faceliftove elektricke zrkadla. 🙂

volant.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dnes uspesne prebehol dalsi retrofit - elektricky sklapatelne zrkadla z faceliftu. Praca jednoducha, trvalo to cca 1.5-2 hodiny lezernym tempom. Vymenili sa RJ prednych dveri, ovladac zrkadiel, celkovo sa lepsie poprichytavala kabelaz vo dverach tak, aby nevibrovala.

Zmena je super, elektricke sklapanie je uzitocne a vo faceliftovych zrkadlach je ovela lepsi vyhlad. Zostava dorobit uz iba stmievacie skla na obe strany a pripadne naklapanie pri spiatocke. Kazdopadne stmievanie uvidim, ci sa vobec niekedy v buducnosti bude realizovat uz len kvoli cene samotnych skiel.

Pred par dnami som tiez natiahol kabelaz k zadnej kamere TrueCam H2x a cele to zapojil na pojistky, akurat parkovaci rezim nefunguje korektne, bude treba aktualizovat firmware kamery, tak to snad pomoze...

Zacal hucat nejaky motorcek klimy, takze bude treba zistit ktory a opravit ho. V minulosti uz bol problem s klapkou vnutorneho/vonkajsieho okruhu, ktora sa zasekla, vtedy sa vsak iba nasilu otvorila a nerobilo sa s nou nic ine, takze mozno sa bude menit aj ta.

IMG_6683.JPG.fed5c5325ba16fd3183348b7d2a118d1.JPG

Odkaz ke komentáři

@MorDecaY dakujem 🙂 prave tie listy, to bola moja dilema, stale som si nebol isty, ci sa mi tam tie cierne listy pacia. Lenze nalakovat dverove listy by znamenalo, ze by som musel dat nalakovat aj listy na prednom a zadnom narazniku aby to spolu sedelo. Nazivo som videl takuto farbu s nalakovanymi listami iba raz a moc ma to neohurilo. Snazim sa o aktualne plasty starat a vdaka tomu (a nanesenej hydrofobnej ochrane) ich mam 99% casu pekne cierne ako pol hodinu po umyti. Celkom som si na tie plasty zvykol a neviem vobec, ci by som ich dal prec. Jediny scenar si viem predstavit, ze by isli ine narazniky, ale dopredu si viem predstavit jedine fl alebo flrs, predflrs urcite nie...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Povodne letne disky R17 Cepeus odoslane do lakovne, kedze nam vyssia moc zariadila poskodenie diskov, je nutna ich kompletna renovacia. Disky pojdu do striebornej tak, ako originalne boli. Na tohtorocnu letnu sezonu pravdepodobne pridu Phoenix R19 (aj ked by som radsej Cepeus R19, ale phoenixy viem zohnat za lepsiu cenu) zo Superba 3, pravdepodobne s pneu 225/35, kedze sa bojim, ze 235/35 by uz teoreticky mohlo pri 8J disku suchat. Nedopatral som sa k informaciam, ci to je este OK alebo nie a riskovat to veru nechcem. R17 Cepeusy necham pravdepodobne na zimu a aktualne obute R15 Oriony pojdu prec. 

V pojistkovej skrini bol urobeny poriadok, vsetko pekne rozclenene na pojistky a napojene zozadu, nie roznymi "fusetaps" zpredu. Zostava mi uz len natiahnut spozdovac cuvacej kamery a nasledne dofixovat kabelaz.

Takmer som kupil sedacky koza/alcantara s podla povodnych fotiek manualnym nastavenim, co mi bolo celkom cudne, kedze nemam vedomost ze sa vyrabali v manualnom prevedeni. A ono nakoniec to boli sedadla z anglickeho auta, takze nasa vodicova sedacka manualna a spolujazdcova elektricka. Takze nakoniec z toho nic nebolo 🙂

Absolvoval som aj test tlmicov, kedze tlmice su este povodne. Predne tlmice su OK, vzadu su horsie, ale este nieco vydrzia. Vacsi problem je na zadnej naprave - zadne ramena maju uz KO silentbloky a zadne excentricke sroby su zapecene, takze mozno sa pojdu menit komplet zadne spodne ramena + excentre. Lava predna tycka stabilizatora pomalicky odchadza a taktiez prava predna poloos (manzeta v horsom stave). Uvidim, ci budem riesit rovno aj poloos, alebo to este necham tak.

V aute pri zapnutej klimatizacii je pocut divny zvuk, po diskusii s clovekom, ktory to riesil je pravdepodobne, ze ot moze zapricinovat zla vlozka alternatora.

Chcel by som ist o par cm (zrejme 3) nizsie, ale nie som si isty, ci tam dam pruziny, alebo rovno podvozok. Este uvidim.

O par tyzdnov pojde auto na chiptuning, tak som zvedavy, ako to pomoze/zhorsi vykon a zaroven opotrebenie.

 

IMG_6727.jpg

IMG_6704.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak dnes prebehol testovaci fit zapozicanych 19tok, gumy 235/40. Na jednej strane R15, na druhej R19 vyzeralo skutocne komicky, ale druhu stranu som zbytocne neprehadzoval. Na velmi velmi kratkej testovacej jazde mozem povedat, ze ta ista jama na ceste ma velmi rozdielny prejav na R19 a na R15, kazdopadne pocitovo ziadna katastrofa oproti R17. Moj prvy postreh je, ze guma 235/35 bude urcite vyzerat o nieco lepsie. Druhy postreh je, ze je auto dost vysoke, aj ked predpkoladam, ze si nesadlo este nesadol podvozok po tom, ako bolo zdvihnute a mozno sa vyska upravi, ked bude na oboch stranach rovnako velky disk a guma. Kazdopadne velmi velmi uvazujem, ze kedze uz musim menit zadne tlmice a zadne ramena (tie predne tlmice tiez uz nie su po cca 15 rokoch najnovsie), tak rovno pojdem do podvozku.

Zrejme sice len TA Technix hlavne kvoli cene, ale tak hadam nejakych 40000 km vydrzi, aspon dva roky 🙂 Akurat si nie som uplne isty, aky podvozok vybrat. V technicaku mam maximalne zatazenie prednej napravy 1050 kg, motor je 1.9 TDI, predokolka. Pripadne, ak by niekto poznal nejaku stranku, kde tieto podvozky najdem prehladne idealne aj s dalsim potrebnym prislusenstvom, ako napr. tycky stabilizatora, bol by som rad za share. Tlmice mam 50mm.

 

test_fit.png

Odkaz ke komentáři

Dnes bolo do prevadzky opat uvedene FM radio. Vymenena antena, nova stala 12€. Rozdiel je az neuveritelny, chytam vsetko, co potrebujem bez šumu. Pocas toho sa vymenili aj polamane plastove diely v kufri, dosadaci diel kt. drzi roletku a vsetko sa lepsie zlicovalo, tak aby nic neodstavalo. 

Tiez som cez tyzden kupil 4 platy STP neoprenu, ktory som nalepil na calunenie dveri zvnutra. Nepomohlo. Stale tam nieco rezonuje. Takze velmi velka demotivacia a zvazenie, ze co dalej, ci s tym ist niekomu, kto tomu skutocne rozumie a nechat vytlmit cele dvere, alebo ako dalej... Fakt neviem.

Odkaz ke komentáři

davnejsie som na internete narazil na prahove ochranne listy z L&K, po dlhsom zvazeni, ci to objednat som sa nakoniec rozhodol, ze ano. bola to dobra cena a nove sa, pokial viem uz kupit nedaju. a ak daju, tak sa nekrestanske peniaze. boli pouzivane, ale nepolamane a v dobrom stave. takze som sa par hodin mordoval s odstranenim povodnej lepiacej pasky z nich a nalepeniu novej. podarilo sa, su na aute nalepene a hania ho, kedze to je original iba elegance a nie L&K. kazdopadne moj osobny goal je doplnit co najviac toho, co v L&K bolo 🙂

---

odkedy mam auto som snival o podsvieteni kluciek z L&K. velmi dlho som zvazoval, aky postup zvolit, kedze pri pouziti original novych dielov by dorabka vysla myslim ze okolo 100€, co je za 4 ledky velmi vela.

minuly tyzden po praci som sa teda zastavil na vrakovisku, kde mali superba prvej generacie. po chvilke presviedcania pracovnika vrakoviska mi predal samotne 2ks LEDiek, ktore drzia v kluckach - iba na predne dvere, zadne este nemali rozobrate a nechcelo sa mu. kupil som univerzalne konektory za par 10€ (mam ich vela, bral som ich aj do zalohy, nech mam nejake doma keby nieco) a sam si vyrobil kabelaz.

napojene je to na predne RJ dveri, PIN 17. minus je napojene na hnedy kablik v rj dveri, teda pin 19. vsetko som poctivo zabuzirkoval a spajkoval. samozrejme, kedze nemam garaz, pajkovanie prebiehalo na ulici s pajkou na tuskove baterky. kedze spotreba baterii je cca 3 ks bateriek na jeden spoj, dlho pajka nevydrzala. zachranil ma teda otec so superbom kde je zasuvka na 230v a pajka na elektrinu. 🙂

este kazdopadne budem musiet kupit nejaky mensi pilnik a dopilovat otvory na LEDky v kluckach, kedze sa to robilo iba vrtackou a velkym pilnikom, ktory sa tam nezmestil. LEDka tam teda moc nezapadla a svieti velmi slabo.

ked zozeniem zadne LEDky, budem kabelaz tahat zpredu, aby bola logika svetla rovnaka.

rovno som dal dole aj zadne tapacirungy, aby som pozrel co tam rezonuje a zaroven prerobil kabelaz k aftermarket reproduktorom. kedze elektrikar, ktory mi tam repraky montoval kabelaz neurobil na konektory a ani ju neskratil, takze tam bolo zbytocne cca 2m zrolovaneho kabla zaisteneho izolacnou paskou. kabel som skratil a pridal konektor, aby som mohol v buducnosti tapacir uplne kludne odpojit. drzalo to vyskovy reproduktor, co je velky problem, pretoze vyskove reproduktory su lepene do dveri (v mojom pripade silikonom) a teda niekedy, ked sa s tym pri manipulacii zle pohne, reprak vypadne.

---

tiez mam pocit, ze vo dverach pri silnych basach nevibruje nic, ziadna kabelaz ani nic podobne, ale priamo vnutornych plech dveri, resp. to, co oddeluje vnutro dveri, kde je mechanizmus stahovania okna od kabelaze. netusim, akym sposobom toto riesit. neviem, ci mi vobec na toto pomoze vytlmenie dveri? idealne by som sa rad vyhol davaniu toho plechu dole, kedze nemam ani nitovacie klieste a bojim sa vyberania okna z kolajnich... nemal niekto tento problem a vyriesil ho?

oh, a samozrejme, dlhsiu dobu som vnimal rezonancie niekde na pristrojovej doske. vytlmil som vsetko mozne za radiom, objavovalo sa to iba sporadicky. a nakoniec som zistil, ze to robia dvierka odkladacej schranky stredoveho fukaru. este absolutne netusim, co s tym urobim, ale nieco budem musiet 🙂

Odkaz ke komentáři

S tymi prahovymi listami a novymi kobercami som velmi, velmi spokojny. Hlavne tie koberce podla mojho skraslili interier auta o 100 bodov. Stare gumene rohoze uz boli zosuchane a neboli pekne. Kazdopadne odlozil som na zimu 🙂

rohoz1.jpeg.404d1a5ea370f6a39bdf7d9cf5dd9149.jpeglisty1.jpeg.e56034879b05119b5b5682c5d52c7e6e.jpeg

Stredovy fukar som vybral z auta, doniesol domov. Kompletne som ho vycistil, premazal pohyblive casti a nalepil tlmiaci material tam, kde sa dalo. Neviem, myslim, ze odvtedy som zvuk rezonancie nepocul.. Uvidime.

Tiez som konecne zohnal to, co som dlho chcel. Predne su v krasnom stave, zadne su tiez OK, avsak, niekto na strednu sedacku nieco polozil a koza je trocha "preliačená". Mam malu nadej, ze mozno sa to v lete same opravi, ale uvidime no. Zas tak mi to nevadi. Akurat si nie som isty, ci tie sklapatelne spatne zrkadla co mam su aj s pamatou, uvidime, ked sa zapoji vodicova sedacka. Povodne som to chcel zapojit sam, ale nakoniec to vezmem k elektrikarovi. Ked som zistil, ze je tam potrebna 30A bimetalova pojistka, tak som sa rozhodol ze to prenecham niekomu, kto to uz robil. 🙂

sedacky1.jpeg.367f981f7fb2040d068f38aed242a034.jpegsedacky2.jpeg.09ba9e90224a6b6b308b87c8a185a685.jpeg

Ak vsetko vyjde tak, ako ma tak tento vikend konecne obujem zrenovovane 17" letne disky. Netusim, ako budu vyzerat, snad dobre. Vraj boli 2/4 mierne krive. Vyrovnali sa a lakovali. Snad to bude dobre, som velmi zvedavy... Zajtra ma prebehnut aj uprava softu, tak som velmi zvedavy, ci zmena bude citit.

Odkaz ke komentáři

@MorDecaY odporucam, je to sice na udrzu o malilinko horsie, nez rohoze, kazdopadne stoji to za to. som velmi spokojny 🙂

--

 

tak dnes som absolvoval chiptuning. alebo skor som sa teda pokusil. cca tristvrte roka dozadu som bol v servise s tym, ze sa mi nezda turbo. velmi huci, co je este OK, ale priebeh vykonu malo auto cudny. dlho dlho nic a potom kopanec a zasa nic. kazdopadne servis povedal, ze turbo je uplne vporiadku.

dnes sa auto odmeralo na brzde a pan technik hned povedal, ze mi neodporuca to chipovat. turbo je KO, nonstop tlaci 2,5b co je podla neho vela. neviem, nie som odbornik na turba, ale suhlasil som, ze si myslim ze nieco ok nebude. takze som doma a zvazujem, co dalej. 1749vb? hybrid? ani pan boh nevie. nova 1749vb + montaz + uprava softu uz bude celkom velky balik penazi. zasa na druhej strane by mozno za tych 180-190 koni stalo, ale kto vie no...

nenajde sa tu niekto, kto menil turbo na 1.9 BXE za nieco trocha zaujimavejsie? hladam nieco, co bude troska lepsie, kazdopadne nechcem z auta dymovnicu a ani, aby sa tak skoro porucalo. idealne by bolo nieco, co je jednoduchsie na montaz, aby sa nemuselo do auta nejak prehnane rezat a podobne... achjo 

Odkaz ke komentáři

S kamaratom som namontoval originalnu koncovku vyfuku zo Skoda prislusenstva. Bola to celkom pakaren, robilo sa to zle na klasickom heveri. Cela akcia trvala asi tri hodiny, z toho dost vela casu samotne povolenie vyfuku a nasledne rezanie karbobruskou. Neviem si predstavit, ze by som to robil sam a s pilkou na zelezo. Zvolil som skrutkovaciu variantu, kedze mi to, ze tam budu skrutky nevadi - vidiet to nie je a druha vec, kto by to zvaral... S vysledkom som spokojny 🙂 Nazivo to zozadu netrci a nie je to nijak neprijemne napohlad, skor naopak. Vyhovuje mi to viac, ako povodna zahnuta koncovka, ktora bola uz tak spinava od sadzi, ze nesla ani umyt.

c9b977ea-e838-436e-a03c-0e3f466b46e8.jpg.bb77fb79bdd187a2f607398b367e4ea7.jpg

Vratili sa mi kolesa z renovacie, nie som s tym uplne stotozneny ... Najprv si pomylili farbu a namiesto "farby ako originalnej" ich nastriekali na ciernu. Teraz su nastriekane na bielo a na nej je vraj pouzita priesvitna strieborna metaliza. Velmi menia farbu, vacsinu casu vsak ozaj vyzeraju, ako biele.

e795de2a-de51-41f8-b863-7f58df86c622.jpg.8b3695d9806c1981583d1a8935dbf840.jpg

Skusil som mensiu ideu, ktoru som mal. Vzal som povodne biele plasty A stlpikov a obtiahol ich ciernou alcantarou. Za mna vysledok velmi velmi dobry na to, ze to je samolepiace. S materialom sa pracovalo priam uzasne, pekne prilnul a nebolo ho treba nahrievat. Nahodil som ich do auta, aby som to testoval pri beznom uzivani, ci sa to nebude odliepat, krcit a podobne. Ak s tym budem spokojny, mozno urobim cely strop... Tento je aj tak skor sedy, ako cierny a hlavne miestami je prepaleny od cigariet, co som si pri kupe nevsimol...

IMG_7507.png.d3e3196e6cb311916a95aef5315e8960.pngIMG_7474.jpeg.ae7c1145832406a2d854b3d070201ce0.jpeg

Stale riesim aj to turbo, napokon to vyzera na GT1749VB vratane upravy software. Bolo mi ponuknute, alebo skor oznamene ze bude musiet byt EGR off a katalyzator off. S EGR som suhlasil, taky problem s tym az nemam. Budem vsak bojovat, aby katalyzator na aute zostal a aby bolo vsetko urobene tak, aby auto nedymilo. Nechcem dymovnicu za ziadnu cenu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak auto je uz doma, vcera som ho preberal. Najazdil som cca 200 km a mozem povedat, ze cesta domov bola s velkym usmevom. Je to velmi citit. Dost sa mi paci aj samotny priebeh vykonu. Do 1900 rpm to ide velmi pekne, klasicky a vyssie zacina turbo riadne tlacit. Auto nedymi o nic viac, ako dymelo pred upravou co bola jedna z poziadaviek, takze za mna perfekt.

c73b0edc-c15f-4a83-a717-7c3d59e593f4.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Hrozne rad to auto umyvam, je to pre mna proste relax. Este minuly rok som si kupil detailingove stetce, doteraz som ich vsak nepouzil. Trochu som sa nudil a isiel umyt auto, tak som si zobral do flase aspon vodu s jarou, kedze som nemal ziadny APC a poumyval auto zvnutra - hlavne teda rozne zakutia, kam sa bezna handricka nedostane ako napr. tlacidla na MF volante, cupholder, vyduchy klimy a podobne a mozem povedat, ze je to fajn vecicka. Keby som mal nejaky cistic v spreji, ktory by som na dane miesto nastriekal tak by to slo lepsie. Budem si musiet nieco zadovazit, akurat v sobotu som nikde nic take nezohnal a Alza nemala nic na sklade, takze by som to nezohnal este vcera.

oc1.jpeg.8981d7109f1d4852cb4efba66943bc0e.jpeg

oc2.jpeg.75af031ffe47a7c33264877a83bc8c5e.jpeg

oc3.jpeg.e2286e564c7e918a1e11c36d2d6361da.jpeg

oc4.jpeg.d9cb3438c3aee9fee1e6952d05dc6999.jpeg

oc5.jpeg.fca9dc3d24ec37b01ff7e1cee07c12a1.jpeg

No a tiez sme sa ja s otcom podujali na vymenu prednych tyciek stabilizatora. Samotna vymena bola jednoducha, kazdopadne nastroje na to neboli dostacujuce. Sposob, akym sme to robili bol velmi velmi riskantny a nebezpecny, kazdopadne vdaka panu bohu to dopadlo dobre bez skod na zdravi ci na aute. Musim si zohnat hydro hever, resp. podlozky pod auto, tzv. stvornozky. Kedze sa jedna o vymenu tyciek stabilizatora bolo potrebne odlahcit prednu napravu na oboch stranach, resp. by sa to zrejme dalo nejak pajserom poohybat aby tam nova tycka skocila, kazdopadne to sme nerobili. Vypodlozili sme teda jedu stranu auta kolesami a zdvihli druhu, aby sme napravu odlahcili. Vsetko islo OK, kazdopadne ked sme mali hotove tycky stabilizatora na oboch stranach a auto zacali davat na heveri nizsie, tak hever povolil a ohol sa. Este ze sme tam mali vypodlozene disky. Nakolko sa hever zohol ale este drzal, nechceli sme s nim hybat. Zavolal som teda kamaratovi ktory bol ochotny a priniesol nam jeho hydraulicky hever. Auto sme zdvihli, obuli kolesa a veselo odisli. Nastastie ziadne poskodenie nevzniklo - akurat sa hever vyhodi, aj ked je vizualne stale rovny, auto uz nan nedam. Plynie nam teda z toho pekne ponaucenie... A aj ked sme vedeli, ze toto nie je OK, tak sme do toho isli. No co uz. Hlavne ze to nakoniec dobre dopadlo - nabuduce sa auto zdvihne uz iba tak, ako sa ma 🙂 Jaj, a vymena tyciek stabika pomohla, búchanie prestalo.

Este sme vlastne vymenili plastovy podblatnik za kobercovy, taky aky tam original ma byt.

Jedna fotka z priebehu prac a nakoniec zohnuty hever, ked sme uz koncili:

zd1.jpeg.331caa855865ae68daec0825dc047824.jpeg

zd2.jpeg.c91438bdec56a9f31afce7a5bef00ec2.jpeg

oc2.jpeg

zd2.jpeg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dnes sa mi po nekonecne dlhej dobe konecne podarilo zohnat servomotorcek ktory ovlada vnutorny/vonkajsi okruh, resp. jej klapku. Auto sa v minulosti mlzilo zvnutra, po navsteve elektrikara bol problem odstraneny (rozumej tak, ze motorcek demontoval a klapku nasilu otvoril). Kedze som si uz davno vsimol, ze svieti chyba motorceka vo vypise z diagnostiky tak som rozobral kastlik a hľa, motorček tam vobec nie je...

Kedze su tie servomotorceky po celom aute prakticky rovnake, lisi sa tam iba oska a nikde sa mi nepodarilo vypatrat, aky presne tam ma ist, nechcel som kupovat novy, zacalovat 70e a modlit sa, aby fungoval. Konecne sa mi podarilo najst v okoli auto na diely, MR08 s Climatronicom. Vybral som sa teda po motorcek za symbolicku sumu a rovno ho nahodil. Samotne nahodenie bolo jednoduche - zhodit kastlik spolujazdca a najlepsie ho cely vybrat aby sa dalo dobre zohnut pod palubnu dosku. Potom som zapojil samotny motorcek iba tak pomimo a vyskusal, ci vobec funguje, fungoval. Tak som sa ho zacal snazit napasovavat tam, kam ma ist. Bola to celkom morda, trvalo mi to asi 30-40 minut. Nakoniec po foteni telefonom a pouzivani blesku som zistil, ze klapka a koliesko resp. drazka, kam ma motorcek zapadnut je pretocena. Otocil som ju tak, ako mala byt, zasunul motorcek, zaskrutkoval ho tak ako isiel prstami a jemne kombinackami (zabudol som si doma kluce, myslel som ze tam bude klasicky skodovacky torx) a znova vyskusal. Pekne to funguje. Trocha ta klapka uz vrzga, tak som ju trochu premazal a uvidime, ci prestane. Mozno tam bude len spina a ta sa vyjazdi. Este to kazdopadne budem musiet raz rozobrat a dotiahnut poriadne, aj ked ono to drzi, ale nech to drzi tak, ako ma... 🙂

A teraz zacinam premyslat nad spachanim dalsej veci, resp. mozno dvoch naraz. TPMS tlacidlo a senzor kvality ovzdusia. Najlepsie by to zrejme bolo spojit, ked uz budem mat rozobrate auto a nieco tahat cez priechodku. 

motorcek1.jpg

motorcek2.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Za poslednu dobu prebehlo viacero zmien;

- Uspesny retrofit TPMS tlacidla spolu s jeho sfunkcnenim a kodovanim (pozor pri objednavani z Aliexpressu, tlacidlo moze mat zle umiestnene PINy)
- Retrofit snimaca kvality vzudchu, toto bolo tiez tricky, kedze senzor som objednal z Aliexpressu ale nakoniec som ho zohnal z buraneho auta a fungoval až ten
- Footwell lightning bol natiahnuty tak, ako ma byt, t.j. pod prahmi na oboch stranach, nie len pod vodicovym a potom natiahnuty pod stredovym tunelom.
- Osvetlenie vyduchov klimatizacie, jednoduche LED diody s odporom umiestnene do koliecok ovladania a napojene custom kablovym zvazkom s konektormi na zilu v ktorej tecie prud osvetlenia ovladacich prvkov.
- Nastriekanie hagusov plastidipom (bude sa to musieť prerobiť, už to miestami po cca mesiaci a niečo schádza dole napriek 4-5 vrstvám).
- Potiahnutie B, C stĺpikov čiernou lesklou fóliou

1.jpeg.c5acb4a7ade2956d0552751ced58bac8.jpeg3.jpg.bfbeff054e5f8d2c963b032e14e36f53.jpg4.jpg.5361056935bec51adf51cd7aae53d88e.jpg5.jpg.c14713839b60c28b39e595f48f0aa0a1.jpg2.png.4648041dbac1e1fd6b50ba117cb13b32.png

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

@MorDecaY ahoj, bohuzial LEDky aj odpory som mal doma uz davnejsie, takze presny typ si nepamatam. Kazdopadne pouzil som klasicke gulate LED diody a k nim som si podla nejakeho kalkulatoru na internete vypocital odpor, aky cca potrebovali. 

---

Za poslednu dobu opat pribudli nejake zmeny:

  • Kupa novych H7 do stretavacich svetiel
  • Prestreknutie krytov spatnych zrkadiel (nemali lesk, uz maju)
  • Prelakovanie vnutrajskov hmloviek do ciernej
  • Odpruzenie madiel na stropnici (uz nebuchnu, ked ich clovek pusti ale pekne smoothly sa sklapaju)
  • Dokoncenie predneho a zadne podsvietenia kluciek
  • Prerobenie osvetlenia noh na LED + vyrezanie otvorov do kastlikov, aby to drzalo pevne
  • Vymena BSG jednotky za inu (podporuje ambient footwell lightning)
  • Najazd 250.000 km
  • Vyrieseny unik oleja (tesnenie na viecko na dolievanie oleja)

Tiez som po nedavnej kolizii zohnal nove narazniky, na ktorych je este ale dost roboty.

image.jpeg.29b55c301f63767fb8ff7e045e3b4be7.jpeg.7a5e9f4ae34fe08d0d5e167ff7c498db.jpegosvetlenie.jpeg.a893df3e306b641c4808fb371d1719b2.jpeg

najazd.jpeg.c6c12d1670a4b3c89f1d05b3be8c2475.jpegklucky.jpeg.4df1ec88301a3abd8863053443f67559.jpeg

image.png.b1f31a84bff6d449f2a8b6019c075c49.png.305676834e295bff62ec68042b86bfa8.pngimage.jpeg.eb5d6cffc30c0a7f9d150ef2ff6ddd42.jpeg.a24075abc0025166478393e2f60cf14a.jpegoctavka.jpeg.deb65dd63fe6780ce08c3405db252e42.jpeg

Odkaz ke komentáři

Hodíš tu stránku aspoň prosím tě ? 🙂

 

aaaah, taky si musím dodělat ty kličky LaK spolu s podsvitem noh 😄 Uvažuju ale, že tam hodím nějakou RGB LEDku, abych si ty nohy mohl měnit podle nálady 😄 Ideálně nějak natáhnout kolem lišt ty "pásky" a udělat si ambientní osvícení, jak má třeba Octavia 3 ve faceliftu :)))

Odkaz ke komentáři

@MorDecaY LEDky som kupoval odtialto https://www.gme.cz/

to podsvietnie noh je fajn, nevyhoda na predface je, ze pri jazde svietia na 100% a zatial to neviem regulovat. snad sa mi to podari nejakym sposobom, objednal som si VAS tak ked pride, skusim zistit ci to je mozne. tie ambientne listy som jednu dobu riesil. mal som namontovane RGB pasiky, ale bolo to na nic, na tych optickych vlaknach bolo vidiet take bublinky, zrejme z ohybania. takze som to demontoval a nechat tak. davnejsie som potom objednal vyslovene LED pasik ktory som chcel natiahnut do dveri, ale nakoniec som sa rozhodol, ze to tam nedam. mal som velky problem na tu listu ten pasik uchytit tak, aby vyzeral pekne aj ked je vypnuty.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...