Jump to content

P+Z tlumiče a tlmiče


Recommended Posts

Auto pri prejazde nerovnosťami je veľmi tvrdé. Na prednom tlmiči sú už mokré fľaky. Tak som sa pustil do úvahy ohľadom výmeny tlmičov. No a možno by som vymenil naraz všetky 4. 
Ono sa hovorí, že keď sa jazdí s prázdnym autom a prefúknutymi gumami, tak to je riaden záhul na tlmiče. Možno je toto aj môj prípad.
Každopádne, moja predstava je ísť do niečoho lepšieho ako je OEM. Existujé take niečo? Nechcem športový podvozok, na dialnici a v meste mi je k ničomu. Neviem už kde, ale čítal som chválu na Koni a Bilstein B6 a týmto smerom by som sa asi uberal. Aký je váš názor, skúsenosti a doporučenie? 
Cenu budem riešiť následne... 

Moje fáro O3FL 2.0TDI 110kw cca 107t km. 
 

Link to post

A jsou to obyčejné tlmiče, nebo adaptabilní? Zatím jsem u žádného auta nezažil, že když odejde klasický tlumič, že by ztvrdlo ... . Naopak.

Pokud se nechce upravit charakteristika tlumení, tak asi nic lepšího, než OEM není, nebo se pletu? Obecně při výměně používám Sachs, nebo Monroe.

Link to post

Mám teraz obyč. tlmiče a vzadu je náprava vlečka. Všetko vyzerá byť originál a ešte nemenené.
Momentálne mám ročný nájazd asi 40t km a tak chcem niečo, aby to viacej vydržalo ako originál, ktorý mám teraz. Doma máme ešte Golf VII a ten mi príde viacej pohodlný a na nerovnostiach tichší. 
 

Link to post

No nevím, ale pro někoho, kdo je zvyklý jezdit v jiných autech je Octávka strašná koza. Uvědomil jsem si to před dvěma týdny, kdy jsem s ní jel asi po půl roce (půjčená při opravě Superba) a dnes, když jsem potřeboval někam zajet Octávkou, kterou tu mám v práci. Obě měli najeto ca 30k km, jedna benzín, jedna Diesel. A to jsem v trojkové Octávce najezdil asi 250k km a nedal bych na ní dopustit ... . Už i při přesednutí z Berlinga mi to přijde strašné, než si na to člověk po pár desítkách km zvykne. Mně třeba na Octavia 3 vydržely origo tlumiče asi 200k km, nepoiciťoval jsem sebemenší problém, pak šlo auto pryč. Takže tlumiče buď origo, nebo Sachs, za mě 🙂 .

Link to post

mám doma stejné auta jako Ty. trojkovou oktávku 2.0tdi a golfa VII 1.4tsi. protože střídám obě auta, musím potvrdit již řečené. oktávka je koza. nemůžeš ji srovnávat s golfem kde je vzadu multilink (dle motorizace) a lepší odhlučnění auta, tzn auto je tišší na nerovnostech. celkově je golf jinde ale to asi taky vidíš. a stejně jak Honza1, dokud jsem měl jen oktávku, nedal bych na ni dopustit 😄

ještě doplním, rosení tlumičů mi už min. u škodovky přijde jako standart po pár desítkách tkm

Edited by potoks
Link to post
Posted (edited)

Golfa máme 1.2TSI 63kw. Tj má vlečku a aj tak je komfortnejší.

Vo štvrtok som bol meniť gumy, tak som si tlmiče aspoň obzrel. Ľavý predný dosť tečie. Pravý zadný je tie tiež vlhký, no už menej. 

V květnu, keď ustane prezúvací nápor, dám otestovať tlmiče v Bestdrive. Za 250Kč to nie je také hrozné. Pokiaľ test nedopadne dobre resp mi bude doporučená výmena, bude sa meniť. 

Ako základ beriem na vaše doporučenie OEM tlmiče, Sachs alebo Bilstein B4. Len stále by ma zaujímalo, aký benefit by som mal z raz tak drahých tlmičov Bilstein B6. 

Edited by Pweter
Link to post
  • 3 weeks later...

B6 nebude tak uskákaná a trochu eliminuje nedotáčivost, nicméně např. zmiňovaným B4 bych se vyhnul s těmi jsou koncerny ještě víc uskákané. 

Obecně tvrdit že golf VII je komfortnější než Octavia 3 je celkem blbost, protože mají stejné nápravy a maximálně se liší v tuhosti pružin (dle motorizace a výbavy)

Jízdně to jsou stejná auta. Golf je lépe odhlučnění, ale to pak nevnímáš že je auto uskákané ale že je prostě při přejezdu nerovných povrchu hlučnější...

Obecně mají koncerny otřesné nápravy včetně golfů a Passatu. S fordem to např. vůbec nelze porovnávat. I focus má o level lepší podvozek než superb.

Pokud jsi chtěl požitek z podvozku, neměl sis kupovat německý koncern.

Můžeš tam dát plné silentbloky pro ramena, B6 tlumiče, nechat odhlučnit podlahy, dveře a podběhy. Dostaneš se na solidní level ale i tak to bude pořád VW group.

To že je to auto uskákané není proto že by to výrobce stavěl na tvrdém podvozku, právě naopak.

Edited by 15degren
Link to post

cokoli ale určitě ne blbost 🙂 golf 7 je komfortnější jak octavia 3 a to mi nikdo nerozmluví

stejné nápravy možná, ale jiný rozvor i rozchod kol, oktávka má větší převisy atd. takže rozdíl v jízdních vlastnostech zde samozřejmě bude a spíš bude blbost tvrdit že jízdně jsou na tom stejně. i naladění brzd je jinde (škodovka proti vw brzdy bláto). a dále, odhlučněním je auto tišší a na nerovnostech neslyšíš takové rány - i to se připočítá k vyššímu komfortu! 😉

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Ahoj všem. Byl by tu schopen někdo, kdo s touto problematikou má osobní zkušenosti se podělit o informace, / detailní postup  /, jak v řídící jednotce vozu provést " Parametrizaci akumulátoru "  - kalibraci nové baterie. Děkuji všem za nějaký detailnější postup... Dík.I.N.
    • V nedelu som mal upratovací deň a príprava na zimu. Z vonka umývanie, dekontaminácia ironom a clayom, odmastenenie, 2 krát voskovanie fusso, tekuté stierače rain-x. Spätné zrkadlá mám pripravené na lakovanie len sa neviem rozhodnúť pre bordovu alebo čisto čiernu. Rozmýšľam nad čiernou a podľa nálady si budem meniť kryty nakoľko tie na aute sú viac menej v slušnom stave. 
    • Skoro bych řekl že to tohle schéma nebude ptz k motorku vedou jen dva kabeli k mikrospínaci na ovládání odjistovani taky jen dva kabely a pak dva k zámku dolů 
×
×
  • Create New...