Přejít na obsah

Regulace tlaku v klimatizaci


Doporučené příspěvky

Dobrý den,
bylo mi řečeno, že na Octavia 1 facelift 1.6 MPI je normální, že si klimatizace reguluje tlak tak, že vypíná a zapíná kompresor. Je to pravda? Protože se mi to moc nezdá. Při jízdě nebo na volnoběh je docela nepříjemný cuknutí, když se zase zapne kompresor.
Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Nejsem odborník na klimatizace, ale měli jsme nové Berlingo (2006) a tam se to dělo taky. Tam to nebylo tlakem, ale čidlem teploty na výparníku - populárně řečeno, moc to namrzalo a čidlo klimu shodilo. Vyřešila to částečná izolace toho čidla.

Osobně si myslím, že to zas tak normální není, ani u jedné z 1,6, které mi prošly rukama (4) se toto nekonalo, resp. vypínání a zapínání, pokud k němu docházelo bylo hladké.

Odkaz ke komentáři

Měl jsem 1.6 MPI MR 2000 a mám 1.6 MPI MR 2010 a normální to není. U staršího motoru mi blbla klima- při zapnutí občas zahvízdal/zavrzala/zaškytala nebo jak to popsat. Pak při jízdě se mi zdálo, ač nebyla zapnutá, že poškrtává, tak jsem zastavil a zjistil, že klima chvílemi jede. Tak jsem šel tady k vyhlášenému automechanikovi a ten mi řekl, že je na 100% potřeba vyměnit kompresor, že bude přidřený.

Ale nedalo mi to,hledal jsem a dle nejmenovaného webu jsem našel označení a návod na výměnu ložiska v elektromagnetické spojce, vyměnil ho a od té doby byl klid. Ložisko mě vyšlo na nějakých 60 Kč a práci jsem si dělal sám. Ještě mám od ložiska schovanou krabičku, kdyby se to opakovalo[emoji3]

Ale klima se nikdy sama nevypínala. Pokud se zapla, tak jela, dokud jsem jí nevypnul.

Odkaz ke komentáři

Právě, že ne. Vypozoroval jsem, že když je teplota chladící kapaliny do 103 stupňů, tak to neudělá(termostat je na 105). A když je těch 105-106 tak to začne dělat, do té doby klid.

Tak jsme se jeli s tím projet a dal jsem si graf na hodnotu, kde je vidět, proč je kompresor vyplej a ta se neměnila.

Odkaz ke komentáři

Spekuluji, ale je klidně možné, že právě tou vysokou teplotou chladící kapaliny může dojít k tomu, že se vypíná vše zbytné, co bere motoru výkon, aby se tolik nenamáhal a neohříval. Vím, že tyhle motory (pokud je to 75kW, kód si už nepamatuji) jedou na vyšší teplotu, ale 105-106°C už je docela dost.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...