Jump to content

Octavia II 1.4 TSI 90W CAXA z bazaru


Embryo

Recommended Posts

Zdravím všechny!

Koupil jsem Octavii uvedenou v názvu příspěvku (doplňuji Combi po FL, výroba 10/2011) - má najeto 158 000 km, relativně podrobnou servisní historii -  šlape na můj laický vkus výborně - při neutralu je motor takřka bez zvuku, startování okamžité, řazení bezproblémové (možná trochu...jak to říct..tvrdší, ale asi je to o zvyku), vzhledem ke stáří to i docela umí zabrat -  nezaznamenal jsem jakékoliv podivnosti a spotřeba - no... asi not great not terrible (Ostrava - Brno - řekl bych v průměru 6,5-7, ale ta dálnice je furt nahoru dolů, těžko soudit)

Mám případně 10 dní na výměnu vozidla za jiné, kdyby se mi náhodou něco nezdálo, a tak bych vás, jako zkušené profíky, moc rád skromně oslovil s pár dotazy. Mám v plánu auto dát na důkladnou kontrolu do servisu:

1. Nyní má 159 000 najeto - při 100 000 km (2019) byly měněny rozvody i napínák, ale není napsáno za jaký typ - zdali se jedná o "tu lepší verzi", která by měla řešit problém u těchto motorů. Strýc automechanik při startování nezaznamenal žádný problém. Co myslíte, mám rovnou zainvestovat a rozvody raději vyměnit, nebo mám počkat, až se mi na zvuku motoru něco bude zdát - hrozí u těchto aut nějaká okamžitá katastrofa a nebo bych měl problém rozpoznat v dostatečném předstihu?

2. Byl jsem varován, že u těchto motorů bývá problém se spotřebou oleje - týká se to i těchto motorů CAXA vyrobených na konci roku 2011? Jak poznám, že je spotřeba oleje moc vysoká? (třeba když dojde po ujetí 1000 km od výměny?)

3. prozatím se vše jeví bezproblémově, ale je něco, co bych měl v servisu říct, že je třeba zkontrolovat? Co je třeba preventivně vyměnit a co by se mohlo urvat?

4. čistě naivní otázka - mám v plánu s autem jezdit jak se sluší a patří - tedy kolem 2 tis otáček, nedusit to a naopak žádné hovadiny - kolik si myslíte, že by auto mohlo ještě vydržet?

5. prej je nejlepší tankovat benzin s vyšším oktanovým číslem - stačí tedy natural 98? 

6. je něco, na co jsem se nezeptal a mělo by mě zajímat? 😄

 

Děkuji moc těm z vás, kteří si najdou čas na odpověď a přeji všem hezký podzim!

p.

 

 

 

 

Link to comment

1. neměnit nic, co není třeba měnit dle servisního plánu, nebo opotřebení

2. Pokud si olej vezme více, než 0,5L oleje na 1000km, pak bych bystřil, pokud si vezme více než 1L/1000km, něco je špatně. Záleží ale na oleji a typu jízdy - dálniční provoz, vytáčení = obecně vyšší spotřeba oleje.

3. Pokud byl pravidelný a zdokumentovaný servis, jede se dle servisního plánu. Nad rámec bych kontroloval brzdy a vyměnil olej v převodovce, pokud nebyl prokazatelně měněný. Možná ještě svíčky.

4. při slušném zacázení a dobrám servisu i více než dvojnásobek, samozřejmě opotřebitelné věci se pravidelně mění.

5. Dle návodu výrobce, neznám nikoho s 1,4TSI, že by jezdil na N98 a vyšší, tedy standard N95, občas pročistit benzinovým aditivem

6. U takhle starého auta, pokud má vydržet, tak stav koroze, případné ošetření spodku a dutin. 

 

Samozřejmě, že vzhledem ke stáří a km začnou opotřebitelné věci odcházet, ale to je naprosto normální ... . 

Takže v budoucnu: čepy, tlumiče, péra, spojka, třeba i turbo - vše záleží od předchozí péče a užívání.

Link to comment

Pokud je to auto do města, pak stačí 1,6MPI. Ve městě ale jezdí za 10L - osobní zkušenost, dnes montáž LPG (ale to není kvůli "městu"). Na trasách alespoň 15-30km umí i za 6,5 s lehkou nohou, dál jsem s tím nejel 🙂 .  Ta 1,4 bude mít dobrou dymaniku, tu bych volil na delší trasy. Má ji kamarád a je spokojený.

Link to comment

Ad 4. bych jen dodal, že je to přímovstřik, který má obecně větší tendeci k zakarbonování, takže úplně klobouka bych s tím nejezdil, je potřeba to občas prohnat.

Jezdit stačí na N95, ale aditivum nebo aditivovaným benzínem párkrát do roka nic nezkazíš.

1.6 MPI je konstrukčně mnohem jednodušší, a do města jak psal Honza ok, má příjemný spodek. Nicméně spotřeba ani výkon není nic extra.

TSI je lepší na delší trasy a dálnice, a to díky 6. a obecně delším kvaltům než má MPI, které na dálnici točí ve 130 nějakých 3800 ot.

Link to comment
  • 1 month later...

Ad 1 - na Caxa motoru jsem najel 350K a pořád ho vidím jezdit

Ad2 - po výměně oleje si to do 10.000km nevzalo nikdy víc než 2 dcl, v intervalu 10.000 km až do výměny v 15.000km pak cca půl litru. Rv 2011

Ad 4 - viz bod 1, rozvody jsem měnil co 100K km, ty moc nevydrží, pak někde okolo 150K km vodní pumpu, jinak snad nic.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...