Jump to content

Chvenie škrtiacej klapky


Recommended Posts

Zdravím vás, mám taký problém že počas voľnobehu pozorujem že sa škrtiaca klapka chveje - nedrží stálu polohu ale rýchlo sa pootvorí a privrie. Cítiť to aj na pedáli že sa hýbe a vytvára to zvuk akoby motor klepal. Robí to iba po zahriatí motora, po pridaní plynu to na chvíľu prestane a potom znova začne. Máte s tým niekto skúsenosť ? Škrtiaca klapka je vymenená pretože to robilo aj na starej ale nič sa výmenou nezmenilo. Motor ide dobre, otáčky nekolíšu, všetko ide ako má. 

Edited by Patrez
Link to comment
  • Patrez changed the title to Chvenie škrtiacej klapky

Akože určite to nie je vážny problém ale deje sa to už dlho a strašne mi to lezie na nervy. Hlavne ten zvuk, prikladám video, akoby bol motor KO 😄 pritom to robí klapka a je to cítiť aj na pedáli, pri jazde na jemný plyn skáče pod nohou.
V posledných dňoch cítim aj jemné škubanie za jazdy pri jemnom plyne, presne v rytme chvenia tej klapky. Preto som aj písal príspevok či s tým niekto nemá skúsenosť, doteraz to neškubalo tak som to až tak neriešil. 

 

https://drive.google.com/file/d/1dTUJych3F7ow8a_giyAQPsbQy0Y9_-L4/view?usp=drivesdk

Link to comment

Možno totálna blbosť ale... Asi by som začal odpajanim snímačov bez ktorých motor dokáže ešte žiť. Nemám potuchy prečo r.j. motora dáva také zmätené impulzy do klapky aby motor udržalo v chode . Diagnostika u tohto motora veľa neukáže k dnešným skoro nič. Možno kontrola tesnosti sania neviem ale aj na výfuk je strašne citlivý . Som mal dieru na spoji medzi stredným a zadným dielom a behal voľnobeh hore dole a prasknuté parohy tiež vedia rozladiť voľnobeh . Musíš ísť na to vylučovacou metódou . Sanie ok výfuk ok snímače ok sonda ok a neviem čo ešte. 

Link to comment

Dik za rady. Ja to skúmam už 2 roky a všetko čo ste spomínali je absolútne v poriadku. Tento motor je hrozný v tom že už má nejakú elektroniku ale v diagnostike nevie dať skoro žiadne info. Sanie výfuk zapaľovanie vstrekovanie všetko je v poriadku. Voľnobeh drží stabilne, motoricky ide veľmi dobre na tých 55kw. Ale v niečom musí byť problém. 

Link to comment

Zdravím vás,

mám úplně ten samý problém, nevyřešil už to někdo? U mně to začalo, když původní originální klapka začala odcházet, tak se právě objevily ty vibrace a nakonec už i motor chcípal a ve vagu byla chybová hláška vadný potenciometr klapky. Dal jsem novou Topran, ve vagu základní nastavení bez problému, volnoběh drží krásně, ale jak stoupne teplota motoru nad 60 st., začne při volnoběhu mlátit. Při jízdě nic nepozoruju. Stejně jak u vás bylo prověřeno všechno možné a bez výsledku. Jediná zajímavost byl rozdělovač. Když byl nasazený originál Marelli, tak klapka nemlátila tolik, jako na originál Bosch, ale nenachazím v tom nějaké vysvětlení. Moje teorie je, že tam musí přijít originál klapka. Měřil jsem odpory potenciometrů, originál má něco kolem 600 ohm, neoriginál kolem 850 ohm. Řídící jednotka se tomu přizpůsobí, klapku nastaví, ale při jemné regulaci volnoběhu vzhledem k vyššímu odporu potenciometrů neoriginálu je regulační dráha na potenciometrech mnohem kratší a tím pádem servomotorek, který nedokáže být tolik přesný, začne vibrovat. Ale je to jenom teorie. Zkoušel jsem originál klapky z vrakoviště, ale všechny byly KO. Další věc, když se na volnoběh zvýší zatěž motoru zapnutím světel a vyhříváním zadního skla, tak vibrace přestanou, nezkoušel to někdo? Nedal jste někdo nový originál a ten nevibroval? Taky mi to už hlava nebere....

Link to comment

Presne tak ako píšete. Začalo to so starou klapkou, vymenil som ju tiež za Topran a pokračuje to ďalej. Rovnako pri studenom motore to nerobí, iba pri teplote u mňa nad cca 70°. K jazdenej originálnej klapke som sa ešte nedostal takže neviem povedať či to prestane alebo nie. 

Link to comment
V 4. 1. 2025 at 21:57, rizo napsal:

Nastavil si klapku cez vag? Ako je otvorená pri voľnobehu a pri vypnutom motore? Koľko stupňov? Vyzerá že dostáva riadne impulzy z rj. Nepamätám sa že moja až tak klepe . 

Zdravím, klapka nastavena přes vag, při ohřátém motoru na volnoběh kolísá mezi 4-5 stupni, chvílemi se objeví 3 stupně a  při vypnutém motoru drží na 4 stupních. Jsou to správné hodnoty, nebo je klapka špatně nastavena z výroby? Díky

Link to comment

Tak jsem se v tom dneska zase hrabal a na něco přišel. Asi to nebude úplně v pořádku, ale když za chodu motoru  posunu jezdce potenciometru volnoběhu, z pohledu potenciometrů asi o 1 mm doleva, klapka se přestane chvět. Normálně reguluje volnoběh dál, i na vagu všechny hodnoty v pořádku, chybová paměť čistá. Když ale udělám znovu adaptaci klapky, zase se začne chvět. Takže jsem za chodu motoru posunul jezdce zpět asi tak tam kde byl původně a chvění zase přestalo. Na vagu vše ok. Nechápu.... Vypadá to možná na řídící jednotku, že dělá něco blbě při základním nastavení. Nebo to dělám blbě já, nevim....:) 

Link to comment

Niektorí zvykli čistiť dráhy potenciometru diavou že vraj to pomohlo. Neviem či sa ešte dá kúpiť a či má také zloženie ako niekedy. Možno by som skúsil starú klapku prečistiť a dať späť. Na laborovanie je vhodnejšia ako pokaziť novú. O čistení klapky sa tu už niečo napísalo dávnejšie. 

Link to comment

Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...