Přejít na obsah

Převodový olej


Tregi

Doporučené příspěvky

To můžeš být rád :) , když jsem se rozhodoval, co tam dát za olej, tak po přečtení různých zkušeností (mezi ně patřila tuším i tvoje) jsem zvolil ten Mogul... Bohužel v zimě byly problémy. Teď když už je origo olej levnej (tenkrát tuším stál litr 400,-), tak v podstatě není co řešit ;)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o měsíc později...
  • o rok později...

Všechny zdravím, také přemýšlím o výměně oleje v převodovce (manuál 5q). Rok 2002 a najeto bezmála 300t. Nedávno se dělala dvouhmot, spojka... takže olej v převodovce stále je v předepsaném množství, jen mu je 14 let. Mechanik mě od toho zrazuje, že ve 200t je to v poho a sám výměnu doporučuje, ale u starších aut raději nechat pokud není problém. Z osobní zkušenosti ví, že po výměně to bylo v některých případech spíše horší (rozumně vysvětlit si to prý sám nedokáže). Vzhledem k tomu, že žádný problém nemám tak se toho docela obávám. Je tu někdo, kdo už měnil s podobným nájezdem a léty?

 

Díky

Odkaz ke komentáři

Tohle je problém spíš automatických převodovek než manuálů. Když někdo kašlal na výměny, ty to pak koupíš, necháš vyměnit olej a převodovka začne kravit, protože nový olej rozpustí usazeniny a ty se dostanou všude možně. U manuálu bych klidně vyměnil, zatím jsem se nesetkal s tím, že by to uškodilo, vždycky si to všichni po výměně pochvalují a převodoce to taky pomůže. Předpokladem je, že tam naleješ originální olej od VW. Když tam někdo dá mogul a podobně, který píšou že jsou kompatibilní, tak to pak opravdu nemusí fungovat a taky nefunguje.

Odkaz ke komentáři

Osobně můžu výměnu oleje v převodovce jen doporučit. Nejdřív jsem vyměnil starý olej za nový olej Mogul, ale jak přišlo chladné období, tak se řazení rapidně zhoršilo, takže jsem potom použil originální olej Škoda a od té doby mám klid a převodovka řadí lépe než předtím, takže výměnu jen doporučuji, ale jen zase za originální olej ;)

Odkaz ke komentáři

Všechny zdravím, také přemýšlím o výměně oleje v převodovce (manuál 5q). Rok 2002 a najeto bezmála 300t. Nedávno se dělala dvouhmot, spojka... takže olej v převodovce stále je v předepsaném množství, jen mu je 14 let. Mechanik mě od toho zrazuje, že ve 200t je to v poho a sám výměnu doporučuje, ale u starších aut raději nechat pokud není problém. Z osobní zkušenosti ví, že po výměně to bylo v některých případech spíše horší (rozumně vysvětlit si to prý sám nedokáže). Vzhledem k tomu, že žádný problém nemám tak se toho docela obávám. Je tu někdo, kdo už měnil s podobným nájezdem a léty?

 

Díky

 

:palec::lol: Olej treba vymenit v prevodovke. :palec: :palec: Nie je to dozivotny olej!!!!! :prcprc: :prcprc:

 

 

Tu citaj temu: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=17250&hl=%2Bprevodovy+%2Bolej&do=findComment&comment=1333672

Odkaz ke komentáři

Ja jsem menil poprve prevodovy olej na moji 2001 1.6 5tikvalt manual, letos na jare. Mela najete 225 tkm vyteklo 1.3L (ma byt 1.6L) Stary olej aby lehce nasedly, ale jinak ceklem dobra kvalita. Nalito 1.7 (o deci vice protoze jsem mel zvedle leve kolo). Par mesicu po vymene oleje nekde lehce kapal olej ale ted uz nekape. Nalil jsem Syntrans Transaxle 75W-90. Od te doby najeto 15tkm a pripada mi trochu lepsi razeni a jinak zadny problem.

 

Nicmene jsem letos koupil za par babek RS 2002 (najete udajne 240tkm) ktera ma par much a momentalne to mam v garazi na zpraveni. Jak jsem to vezl domu tak razeni bylo hodne tuhe a musel jsem hledat 3. an 4. kvalt. Prodejce rikal ze mu to auto nejezdilo od srpna.

 

Vcera jsem vypustil prevodovy olej a to co vyteklo byl cerny des a navic vyteklo jen 1.3L (ma byt 1.9L). Muj plan je nalit novy Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 par mesic pojezdit a pak vymenit olej jeste jednou. Doufam ze se prevodovka vyplachne a pak bude razeni lepsi.

Odkaz ke komentáři

 

:palec::lol: Olej treba vymenit v prevodovke. :palec: :palec: Nie je to dozivotny olej!!!!! :prcprc: :prcprc:

 

 

Tu citaj temu: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=17250&hl=%2Bprevodovy+%2Bolej&do=findComment&comment=1333672

Četl jsem, děkuji. Ptal jsem se ale, zda někdo měnil prve až s nájezdem a lety jako já. Pod pojmem doživotní si představuji ,,než se to po..". proto to také řeším.

Odkaz ke komentáři

Zdravím Vás,

 

tak už v tom mám pořádný zmatek. Chystám se vyměnit převodový olej OCTAVIA II combi 77kW TDI PD r.v. 2005 najeto 455 tis. km. 5st. manuál převodovka spotřeba 5.7l/100km. Koupil jsem CASTROL Syntrans Transaxle 75W90 Norma API GL -4+; VW G 052911 / VW 501 50. Člověk u kterého již delší dobu kupuji oleje mi na stránkách CASTROL.DE našel, že bych tam měl dát CASTROL FE 75W našel jsem si (FORD/VOLVO) když tak čtu, tak se tu názory v některých případech taky liší. Prosím o stručnou odpověď, jestli jsem koupil dobře.

 

další otázka: prosím o postup. Stačí mi zvednout předek na standartních nájezdových rampách, které jsou běžně k dostání, abych docílil roviny a mohl plnit a kontrolovat hladinu oleje přes kontrolní šroub?

 

Chci provést výplach prostředkem BG105 tudíž chci převodovku co nejvíce vyprázdnit. takže výpušťák a čep ložiska z předu pravý + nový o kroužek je to tak?

 

Jinak do motoru používám oleje Q8 5W40 s příslušnou certifikací pro PD, standartně výplach plus aditiva do oleje od BG.

 

Díky

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...