Přejít na obsah

OI - Výměna brzdného obložení + kotouče


Vinca

Doporučené příspěvky

Kotouce ( Zimmermann ) a desticky ( Ferodo ) byli porizeny u Seba (SH). Musim rict, ze Sebo je spolehlivy clovicek, za dva dny jsem je mel doma.

 

post-538-1246485200_thumb.jpg

 

Kotouce jsem poradne odmastil technickym benzinem a taky jsem si je zrovna natrel - dvakrat zakladni barva, pak dvakrat povrchova cervena ( vobyc barva ) :blink:

 

post-538-1246485430_thumb.jpg post-538-1246485243_thumb.jpg

 

mno a uz jsem pokracoval na rozebrani z auta - pryz z kolesem

 

post-538-1246485253_thumb.jpg

 

vysrubovat dva sruby, co jsou na tremenech, kdyby nekdo badal jak ja, kde jsou schovane, tak jsou pod prachovkama. A staci oddelat jen poklop zepredu,ne jak ja,ze jsem rval celu prachovku a vono to porad neslo :angry: . Mozna bych poradil lehce po nich poklepat, aby se trochu "uvolnily" od zareznuti a na vysrubovani bych doporucil si koupit predem IMBUS 7 ( ja jsem ji pak zhanel pul dne po Uherskem Hradisti :D ) a kdyby to slo straaaaasne moc tezko tak na ten imbus sehnat kusek trubky, aby byla lepsi paka.

 

post-538-1246485278_thumb.jpg post-538-1246485287_thumb.jpg

 

po sundani trmenu jsem bojoval se sundanim kotouce, protoze ten malinky sroubek v kotouce byl zarezlej, jak ta svina a nechtel, ale musel ven :P. Vzal jsem velky srub, ktery jsem prirazil na ten srubecek a velkym kladivem jsem ho parkrat probral, aby se uvolnil od zareznuti. Pak jsem vzal dulcik a po smeru otaceni sroubku,spise vysrubovani jsem klepal dulcikem tak dlouho, az jsem ho pak sruboval rukou. Kdyz se pouzije dulcik, tak ten sroubek znici te, ale da se bud koupit, nebo jsem si udelal ten sami z jineho sroubku, ktery jsem treba zkratil na tu pozadovou velikost.

Nasledne jsem si pohral s nabojem,poradne jsem ho ocistil a neco jsem tam ponatiral, kdyz jsem v tom byl. co se tyce trmenu,tak ty jsem taky poradne ocistil,jak vnitrek, tak venek,ktery jsem natrel,spise znovu pretrel :palec:

 

post-538-1246485296_thumb.jpg post-538-1246485310_thumb.jpg post-538-1246485321_thumb.jpg

 

mno a pak zbyva upevnit novy kotouc, hlavne to musi byt ocistene a dobre musi sednout. Kotouc si prichytime tim sroubkem a nasadime trmen s destickama, kterou jsou dobre uchyceny a spravne vlozeny, jak na pravem, tak levem kole :palec:

 

post-538-1246485333_thumb.jpg post-538-1246485341_thumb.jpg

 

pak vsechno zkotrolovat a hlavne, est-li na tom kole je vse v poradku, ja jsem zjistil pri testovaci jizde, ze jsem tam zapomel drat, ktery byl uvazany k tlumici a drzel me ten trmen. Div, ze jsem si nerozbil tlamu B)

 

mno a pouzite naradi? To si snad preberete sami ;)

 

post-538-1246485349_thumb.jpg

 

Dekuji vsem, od kterych jsem to pochytil na foru, taky dekuji chytre knizce SKODA OCTAVIA, bez kterej bych byl v pr*eli, jak bata s drevakama taky dekuji Sebovy za to,ze mi nabidl kotouce, ktere jsou super a brzdi skvele,za to ,ze se ozval, kdyz jsem neco potreboval, pac bych si nevedel rady urcite do ted a letal bych po obchodech s brzdama hore dule. Vsem dik a kdyby nekdo chtel neco poradit nebo si nevedel rady, tak rad pomuzu, pokud to bude v mojich silach. :palec:

 

Jeste bych doplnil, ze az budete davat nove oblozeni, tak je potreba zatlacit pistky pomoci stolarske svorky, aby se pistky roztahly, vlezlo tam nove oblozeni a bylo misto pak do kotoucu. Doporucuji pri zatlaceni pistku povolit vicko od brzdovej kapaliny a hlidat brzdovku, aby nevytekla, jak se budou vracet pistky nebo trochu brzdovky odsat injekckni strikackou. Pozor, brzdová kapalina je agresivni vuci kovu a plastu ! Buenos

Odkaz ke komentáři

Snad nebude vadit když doplním informaci o výměně koutoučů na zadní nápravě O1, tam jsou třmeny přichyceny šroubem na IMBUS č. 8 !!! :) , doufám že nejsu nějaká vyjímka a je to fakt na všech O1 s kotoučovou nápravou ( mám O1 r.v. 2002, 1,8T )

Mě to pěkně vydrbalo, všude je uvedeno imbus 7, bral jsem to jako informaci týkající se třmenů vpředu i vzadu, až bylo auto na zvedáku

a kola dole, tak jsem to zjistil :angry: , tu 8 jsem v garáži neměl musel jsem jet koupit.

Pak už to šlo jako po másle, na zatlačení pístků jsem měl k dispozici originál přípravek ;)

 

M.

Odkaz ke komentáři
Snad nebude vadit když doplním informaci o výměně koutoučů na zadní nápravě O1, tam jsou třmeny přichyceny šroubem na IMBUS č. 8 !!! ;) , doufám že nejsu nějaká vyjímka a je to fakt na všech O1 s kotoučovou nápravou ( mám O1 r.v. 2002, 1,8T )

Mě to pěkně vydrbalo, všude je uvedeno imbus 7, bral jsem to jako informaci týkající se třmenů vpředu i vzadu, až bylo auto na zvedáku

a kola dole, tak jsem to zjistil ;) , tu 8 jsem v garáži neměl musel jsem jet koupit.

Pak už to šlo jako po másle, na zatlačení pístků jsem měl k dispozici originál přípravek ;)

 

M.

Já mám na zadní nápravě pro demontáž třmenů normální šestihtŕan na 13 klíč

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

ZADNÍ KOTOUČOVÁ NÁPRAVA - Brzdový třmen drží 6-ti hran 13, držák třmenu 8 imbus. DOPORUČUJI POUŽÍT PŘÍPRAVEK NA ZATLAČENÍ PRACOVNÍHO PÍSTU BRZDIČE. POZOR na poškození manžety pracovního pístku - jinak časem jistá smrt brzdiče - zadření vlivem vniklých nečistot. Nutné očištění konkrétních ploch a nanesení speciálních maziv.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

BTW: dost aut má na povolení předních třmenů imbus č 7 jelikož je netradiční a do sad se ne vždy dává z důvodů aby si to domáci servismeni ala Tim kutil suprově ty brzdy nerozebrali a nesledně ještě lépe nesložili :)

Odkaz ke komentáři

Zábavné...

Pánové pozor, tak tenhle pán měl asi taky problém najít ten správný klíč, aby rozebral své zadní brzdy na Volvu, nebo nevím, ale pak asi usoudil, že bude lepší, když zajede do servisu. Nikdo na dílně nechápal, když jsme to rozebrali. Navíc si pán přivezl i vlastní materiál z vrakoviště! Kdo to kdy viděl dávat staré brzdy. Navíc, jak na vrakovišti "odborně" demontovaly palicí zatuhlý kotouč z náboje, tak měl pár záseků v pracovní ploše. Pánovi jsem v klidu vysvětlil, že doporučení vrakoviště, jak použité díly jsou výborné, že moc ušetří, bylo patrně jen z toho důvodu, aby měli kšeft. Kotouče z vraku skončili v nadobě na Fe šrot a od nás odjížděl s "Brembo". To nemluvím o tom, že mu tam nějaký fajnšmekr nastříkal na dosedací plochy mezi kotouč a kolo měděnou vazelínu, takže z kombinace mědi a slitiny hliníku "elektron" vznikal za přítomnosti vody krásný alkaický článek. Pak se lidi diví, že musí kola sundavat palicí, díky takovím joudům... :palec:

post-1424-1256066189_thumb.jpg

post-1424-1256066336_thumb.jpg

post-1424-1256066811_thumb.jpg

post-1424-1256067003_thumb.jpg

post-1424-1256067197_thumb.jpg

post-1424-1256067319_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Nóóó kluci, né každý kdo maže, tak jede :palec: Cu vazelína je dobrá např.v oblasti výfukového potrubí (štefty, matky, ...) a celkově na big teplotně namáhaná místa. Jako každá věc má své klady a taky zápory. Obsahuje kousky Cu, tedy částice o velikosti mikrometrů, které mohou způsobit, mimo jiné výše zmíněné chemické reakce (alkaický článek), také házivost kotouče - vybrace do volantu při brždění. Alespoň takhle nám to ukazovali na školení od ATÉ a fakt nekecali, když na simulátoru přiložily ke kotouči "hodinky", poté co ošetřily styčné plochy Cu vazelínou, tak naměřili vskutku házivost kotouče. V praxi to je jako kdyby jsi tam měl bordel. Proto Horst Fux radí, vždy pořádně odrbat styčné plochy např.ocelovým kartáčem (pokud máte lachtaní nemoc, tak se prodává i na "flexu") a pak namazat styčné plochy speciálním tukem. Následně aplikovat perorálně Gambrinus v předepsaném množství.

Odkaz ke komentáři

pred par dny jsem menil letni za zimni, to u me znamena, sundat letni kolo a kouknout na brzdy, pripadne je profouknou vzduchem kvuli bordelu z desticek, taktez rozeberu i zadni bubny a profouknu vzduchem, aby ten prach z brzdneho oblozeni sel do haje ale zarazili me dve veci, ze u jednoho kola jsem ten buben sundal, anichz bych musel stouchat srubovakem do diry bubnu, kde je ta zapadka, preci by to nemelo jit sundat jen tak ne? na druhe strane ta zapadka uz funguvala jak ma, musel jsem stouchat do diry a zatlacit na tu zapku a druha vec, musim menit cele oblozeni, kdyz to oblozeni je praskle? mam ho tam teprv rok a nevim, co s tim. Pokud bych to menil, tak bych musel menit vsechny oblozeni v zadu, protoze se nesmi menit jen jedna strana. co s tim?

Odkaz ke komentáři
pred par dny jsem menil letni za zimni, to u me znamena, sundat letni kolo a kouknout na brzdy, pripadne je profouknou vzduchem kvuli bordelu z desticek, taktez rozeberu i zadni bubny a profouknu vzduchem, aby ten prach z brzdneho oblozeni sel do haje ale zarazili me dve veci, ze u jednoho kola jsem ten buben sundal, anichz bych musel stouchat srubovakem do diry bubnu, kde je ta zapadka, preci by to nemelo jit sundat jen tak ne? na druhe strane ta zapadka uz funguvala jak ma, musel jsem stouchat do diry a zatlacit na tu zapku a druha vec, musim menit cele oblozeni, kdyz to oblozeni je praskle? mam ho tam teprv rok a nevim, co s tim. Pokud bych to menil, tak bych musel menit vsechny oblozeni v zadu, protoze se nesmi menit jen jedna strana. co s tim?

Drážka v bubnu Ti zapříčínila komplikace se sundáním bubnu. Obložení vyměň dříve, než se Ti utrhne, šprajcne a rozbije komplet brzdy. V lepším případě se jen urve, vspříčí a bude dělat bordel. Nikdy jsem neviděl prodávat samostatně lamely. Vždy chodí komplet sada na nápravu. Nikdy neměnit jednotlivě. Co je to za výrobce, jak tam prasklo to obložení?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, budu dělat poprvé přední brzdy včetně kotoučů a zajímalo by mě sundání kotoučů. To je opravdu drží jenom ten šroubek? A potom se musí asi stáhnout ze středu? Omlouvám se že se tak ptám nerad bych něco urval. A ještě jeden dotaz když budu zamačkávat ty pístky je lepší to zamáčknout přes obložení nebo přímo ty pístky. Díky všem

Odkaz ke komentáři

Kotouče ( přední i zadní ) drží jen ten šroubek, někdy bývá zkorodovaný a musí se odvrtat ( mně se to ale ještě nestalo ), jak ho povolíš půjde dolů brzdový kotouč ( po demontáři třmenu ). Brzdové kotouče jsou k náboji přitaženy šrouby kol společně s koly, proto je dobré při utahování kol dodržovat utahovací moment 120Nm . K zatlačení pístků používám přípravek, nasadím a točím, destičky jsou při tom mimo, tlačím přímo na pístek. Zkontroluj si při tom nádobku na brzdovou kapalinu ať ti nepřeteče !

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Ahoj omlouvám se ze se montuju do tematu .. ale kdyz sem videl tu hromadu nářadí nestačil sem se divit :-) .. Místo imbusu lze použít i TX45 :-) .. a bohate stací ráčna a velký kleště kterýma se zamáčkne pístek a třmenodpadne i s destičkama :-) .. Jinak nechápu jak nekdo muže kombinovat FERODO s brembem a podobnbe :-) .. Proc lidi nedavate to co tma ma byt meli by jste svaty klid :-) ATE !!!

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj omlouvám se ze se montuju do tematu .. ale kdyz sem videl tu hromadu nářadí nestačil sem se divit :-) .. Místo imbusu lze použít i TX45 :-) .. a bohate stací ráčna a velký kleště kterýma se zamáčkne pístek a třmenodpadne i s destičkama :-) .. Jinak nechápu jak nekdo muže kombinovat FERODO s brembem a podobnbe :-) .. Proc lidi nedavate to co tma ma byt meli by jste svaty klid :-) ATE !!!

 

měl jsem brembo komplet a dal jsem komplet ATE je to pěknej hnůj

Odkaz ke komentáři

Je to všechno pěkné, ale já bych potřeboval vědět, jak sdělat zadní buben. (octavia 1,9 66kw) Něco mě tam rachotí (asi jedna volná čelist nebo utržené brzdové obložení) bojím se s tím jezdit. Přes víkend neseženu opraváře. Auto potřebuju.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...